Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
en hvid fugl
Fra : max

Dato : 11-01-05 14:43

Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
"svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)
www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842
-max-

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-01-05 15:33

max wrote:

> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
> ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)

Hej Max, det er sådanset et udmærket skud, men det har vist fået
lidt for meget billedbehandling, der mangler noget dybde, det kan
simpelthen ikke passe, at der slet ikke er tonal forskel på for- og
baggrunden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 17:17

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> lidt for meget billedbehandling, der mangler noget dybde, det kan
> simpelthen ikke passe, at der slet ikke er tonal forskel på for- og

Det har jeg faktisk også oplevet, hvor vand og himmel gik i et, det var ikke
til at se på de billeder jeg tog at der var en skillelinje, så det kan godt
lade sig gøre.

Mvh
Simon

Fra : Anders F

Dato : 12-01-05 00:25

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> wrote in message

> [...]
> ikke
> til at se på de billeder jeg tog at der var en skillelinje, så det kan

Nu tror jeg Max' fantastiske billede kun rummer fugl, træ og vand (og er
taget lidt oppe fra)!
Jeg tror bare en lille bitte smule krusninger i vandet ville ha' været
fedt - men det er jo en detalje man ikke er herre over. Under alle
omstændigheder ændrer det ikke på at det er et fedt billede - tak for kigget
=)

/anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-01-05 01:07

Simon Nielsen wrote:

> Det har jeg faktisk også oplevet, hvor vand og himmel gik i et, det var ikke
> til at se på de billeder jeg tog at der var en skillelinje, så det kan godt
> lade sig gøre.

Hmmm... jeg er da godt klar over, at tåge i mange tilfælde udvisker
eller helt fjerner horizonten, men der er altid en tonal forskel på
for- og baggrund.

Og jeg kan sagtens se ideen med dette billede, men jeg synes det har
fået lidt for meget billedmanipulation, for når jeg ser på de mange
detaljer i fuglens fjerdragt og krusningerne i dens spejlbillede, så
nægter mine øjne at acceptere, at der slet ikke er noget tegning i
vandfladen.

Og du behøver ikke at forsvare billedet, for selv om Max ikke gør
noget stort nummer ud af det, så er det heller ikke en hemmelighed,
at hans billeder er meget bearbejdet i PhotoShop, og jeg er ret
sikker på, at Max også gerne vil ha' kritik, der sagligt forholder
sig til billedbehandlingen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : driver

Dato : 11-01-05 17:15

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
> ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842
> -max-

Hold da kæft hvor er det flot.
mvh
driver

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 17:16

> [...]
> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
> ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)

Det er jo en æstetisk nydelse max, jeg kan rigtig godt lide at se vandet
blikstille og så den farve vandet har sammen med den lille stolpe der
stikker, hold fast et lækkrt og stilrent billede. Bliv ved med det

Jeg er skam ikke træt af fuglebilleder, når det bare er sådanne gode
billeder som det her.

Mvh
Simon

Fra : Espen

Dato : 11-01-05 17:20

Virkelig flot fanget og god komposition - godt arbejde

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-01-05 18:54

ma22x@hotmail.com (max) skrev:
>Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
>"svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
>ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)
>www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842
>-max-

Jeg har svaret på Photosig, men vil gentage her at det er rigtigt
godt skud. Måske er det lidt meget space udenom fuglen, men det er
kun en mindre kommentar, som jeg ikke er sikker på holder ved
udprintning.
Mvh,
Hans

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-01-05 20:02

max wrote:
> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
> ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842
> -max-

Absolut fint. Desværre ses JPG-formatets svagheder ret tydeligt på billedet,
ærgeligt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Erik W.

Dato : 11-01-05 23:49

"max" skrev i news:cbadd1fb.0501110542.626f9447@posting.google.com...
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842

> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se

Den kan jeg godt forstå du viser frem - den er simpelthen fremragende. Men
jeg bliver nødt til at sige at det altså ikke er en svale, - hverken
europæisk eller afrikansk
Beskæringen er fræk men fungerer godt. man kunne beskære tættere i enten
kvadrat eller portræt og det ville sikkert også virke. Men med den rolige og
ensartede baggrund er den megen plads til venstre i billedet med til at
understrege det enkle og elegante.

Mvh Erik

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-01-05 11:54

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Her er ikke så stort udvalg, men denne enlige
> "svale" syns jeg lige i sku se, dem der altså
> ikke blir dårlig af at kigge på fuglebilleder..)
> www.photosig.com/go/photos/view?id=1426842
> -max-

Det er et smukt billede. Velkomponeret og elegant. Hvad der ellers skal
siges, har andre allerede sagt.

Det er et billede, jeg gerne ville ha hængende på min væg.

BTW! Fotostafetten kører igen!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger