Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen i gruppen der har prøvet et Canon A4~
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-01-05 07:36

Ris / ros?

Har netop solgt mit S7K, og vil ud og have et lille PnS i stedet

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-05 08:03

> Ris / ros?
>
> Har netop solgt mit S7K, og vil ud og have et lille PnS i stedet
>

> --
> Venligst, Thanks, Grüße,
> Thomas Schreiber
> --
> http://schreiber.se

Jeg har en ven der har købt sådan et, jeg selv har et Powershot A75;

Umiddelbart tager de lige gode billeder (fuld dagslys), men hvis du vil
bruge det lidt mere kreativt mangler du for alvor muligheden for de manuelle
indstillinger, der ærligt talt er noget begrænsede på A400!

Og så har han fortalt at batteri levetiden ikke er imopnerende...

Andet positivt må vel være at det ikke fylder ret meget!
(Hvis man går op i sådan noget)

Brian

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-01-05 12:30

> [...]
> manuelle
> indstillinger, der ærligt talt er noget begrænsede på A400!

Så vill jeg ikke købe et PnS, hvis jeg havde obs på manuelle indstillinger.

> Og så har han fortalt at batteri levetiden ikke er imopnerende...

Har ellers kun læst det modsatte. Bruger han 2300mAh?

> Andet positivt må vel være at det ikke fylder ret meget!
> (Hvis man går op i sådan noget)

Det gør man hvis man købet et lille PnS

> Brian

Tak for dit input

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-05 18:47

In article <41e3b8c8$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Thomas Schreiber wrote:

> Så vill jeg ikke købe et PnS, hvis jeg havde obs på manuelle indstillinger.

Men bemærk, vidvinkel er 45mm - zoom = 100mm. Så der er ikke meget
vidvinkel over dette kamera. Det er for mig nok til at diskvalificere
det. f/3.8 er ikke imponerende, men det er vel den lille sensor.
Billederne på stevesdigicams er dog ikke helt ude i skoven.

> Har ellers kun læst det modsatte. Bruger han 2300mAh?

Steve er enig med dig.

> Det gør man hvis man købet et lille PnS

Og jeg går nu efter noget endnu mindre.

Fra : Brian Lund

Dato : 12-01-05 07:30

> Så vill jeg ikke købe et PnS, hvis jeg havde obs på manuelle
indstillinger.

Er et A75 så et pont&shoot efter din opfattelse?
Jeg valgte dét kamera delvis pga. de gode manuelle indstillingsmuligheder!
(Og så pga. prisen for noget bedre ;))

> Har ellers kun læst det modsatte. Bruger han 2300mAh?

Okay, jeg ved ikke hvad han bruger, men sikkert de billigste fra
brugsen/kvickly/netto... Så sikkert ikke! ;)

Nu jeg tænker over det brugte han vist endda nogle billige engangs alkaline
i starten...

Brian

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 12-01-05 02:00

> Ris / ros?

Min søster fik et i julegave - jeg fandt det til 1200kr, og til den pris
synes jeg det er et rigtig fint lille kamera. Fik kun lige leget med det
ganske kort, men flash indendørs ser helt hæderligt ud, en ok autoWB synes
jeg og makro'en funker mindst lige så godt som på min eget G3. Til prisen,
og hvis man netop bare skal have sig et lille lommekamera, synes jeg det er
godt

vh Simon.