Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
filmscanner
Fra : Mogens Beltoft

Dato : 10-01-05 23:53

Hej

Jeg har kigget lidt omkring på nettet efter en filmscanner... er der
nogen der har erfaringer med følgende:

Konica Minolta DiMAGE Scan Dual IV
Nikon Coolscan V ED
HP S20 PhotoSmart (hvad kan HP S20xi til forskel?)

/Mogens

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-01-05 19:30

Mogens Beltoft wrote:
> [...]
> Konica Minolta DiMAGE Scan Dual IV
> Nikon Coolscan V ED
> HP S20 PhotoSmart (hvad kan HP S20xi til forskel?)

Nikon: Denne kan jeg kun anbefale, specielt hvis du vil scanne dias.
Hvis du primært skal lave sølvbaseret S/H eller Kodachrome (K14), så kan
Minolta 5400 være et bedre valg. LED'en i Nikon er ubamhjertigt skarp,
både ved billedet, ridser/skrammer og kornen. Hvis du skal lave E6, så
er den super-duper, hvis du skal lave C41 (farvenegativ), så klipper den
en lille smule i højlyset med NikonScan.

Har selv brugt den til dias, og er meget tilfreds med den.

Er det fair at sammenligne de andre med Nikon'en, der er en væsentlig
prisforskel. Minolta 5400 koster ca. det samme som Nikon'en.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager