Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC F 828 Digital kamera
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 10-01-05 20:07

Jadav alle foto folk.

En arbejds kollega har kig på sådan en fætter (Sony DSC F 828 Digital
kamera ) mon det er noget der dur til de penge.
Den koster 6500kr i Merlin ???

Jeg har forslået en Nikon Coolpix et eller andet i den prisklasse, eller et
Ixus!

Mvh.
Hans Nikolajsen
http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-01-05 20:16

"Hans Nikolajsen" <hans1967test@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Den koster 6500kr i Merlin ???
>
> Jeg har forslået en Nikon Coolpix et eller andet i den prisklasse, eller

For 6.845- kan man få et Canon 300D med objektiv :
Hvis det var mig, der skulle ud og bruge 6.500- på kamera ville jeg ikke
overveje om det skulle være et F828 eller et 300D i 2 sek... Det ville blive
et 300D

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-01-05 21:57

In article <41e2d463$0$51250$14726298@news.sunsite.dk>, Jens Christensen wrote:
> [...]
> overveje om det skulle være et F828 eller et 300D i 2 sek... Det ville blive

Enig. Eneste grund til at købe F828 er fordi man er bange for at
man ellers vil købe for mange objektiver til 300D. F828 satte
ny standarder for hvor meget støj et digitalkamera kan lave på
et billede da det kom frem.

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-01-05 22:12

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> [...]
> man ellers vil købe for mange objektiver til 300D. F828 satte
> ny standarder for hvor meget støj et digitalkamera kan lave på

Hehe, ja det gjorde det
Havde tænkt mig at påpege støj "problemet" men efter at have læst om det på
nogle forskellige sider, har jeg bemærket at mange F828-ejere siger at de
sagtens kan tage billeder uden så vilde støj-problemer som diverse tests
påpeger, så jeg valgte at træde varsomt Men nu hvor det er påpeget, kan
de anbefales at kigge lidt på de støjkurver som dpreview laver for 300D og
F828. Der er en verden til forskel...
Man kunne også tage et kig på D70, det er vist også ved at være nede i den
prisklasse...og det virker også ret lækkert...

Det er forresten ovenikøbet sort det 300D jeg linkede til...
Gid det var mig der skulle ud og have nyt kamera

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Espen

Dato : 10-01-05 22:27

> [...]
>
> Det er forresten ovenikøbet sort det 300D jeg linkede til...
> Gid det var mig der skulle ud og have nyt kamera

Hej Jens - De billeder, du tidligere har kigget på på min hjemmeside er
taget med D70'eren; alle billeder fra medio september faktisk. Jeg er vildt
glad for det kamera - men det er et dyrt bekendtskab i det lange løb

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-01-05 22:43

> [...]
> taget med D70'eren; alle billeder fra medio september faktisk. Jeg er
> vildt glad for det kamera - men det er et dyrt bekendtskab i det lange løb

Hej Espen
Det må give elendige farver, siden næsten alle dine billeder er lavet om til
S/H

Jeg kunne godt forestille mig at det hurtigt bliver dyrt med et dSLR...men
det er nu hvad jeg vil kalde et luksus problem. -I stil med dem, der tuder
over at vinde 3 millioner i Lotto

Det er ellers nogle flotte billeder du har fået taget...

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Espen

Dato : 10-01-05 22:50

> Hej Espen
> Det må give elendige farver, siden næsten alle dine billeder er lavet om
> til S/H

Hæhæ Jeg er vist bare inde i en S/H-fase for tiden, farverne fra D70
fejler skam ikke noget

> Mvh.
> Jens Christensen

Mvh Espen

Fra : Lene og Niels Anders~

Dato : 10-01-05 22:18

> [...]
> Den koster 6500kr i Merlin ???
>
> Jeg har forslået en Nikon Coolpix et eller andet i den prisklasse, eller

Jeg ville ikke i et sekund være i tvivl. Tag Sony'n dens autofocus er
væsentlig hurtigere end Nikons. Har haft mit i et års tid og har haft det
med både på gletchervandring og i tropisk klima, det har ikke på noget
tidspunkt svigtet mig, indtil nu er det blevet til mere end 11000 skud.
Læste om en fotograf der havde et med til Sydafrika hvor det kom under
saltvand, alligevel fungerede kameraet bagefter.
Når du er oppe i den prisklasse er der også muligheden for at købe et godt
objektiv til et Dslr for de samme peng, så skal du bare spare sammen til
kameraet begefter

Hilsen

Niels (der blev træt af at slæbe rundt med 10 kg. kameraudstyr på nakken)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-01-05 00:21

"Lene og Niels Andersen" <alwaysin@heaven.dk> wrote in message

> et
>
> Jeg ville ikke i et sekund være i tvivl. Tag Sony'n dens autofocus er
> væsentlig hurtigere end Nikons.

NEJ, det afhænger så meget af objektivet, jeg har et D1 hvor jeg har et
Sigma 400 APO objektiv og det fokuserer langsomt og mit Nikkor 50mm
fokuserer utroligt hurtigt. Min onkel har et Sony og det er godt langsomt
syntes jeg i forhold til de objektiver jeg er vant til, det der mest
irriterer mig er det at den har så svært ved at finde fokus, man skal lave
meget indstilling selv inden man får det gode billede ud af det.

> Når du er oppe i den prisklasse er der også muligheden for at købe et godt
> objektiv til et Dslr for de samme peng, så skal du bare spare sammen til
> kameraet begefter

Ja og dermed for et kamera der er 5 gange så godt

Mvh
Simon

Fra : Lene og Niels Anders~

Dato : 11-01-05 05:47

> Ja og dermed for et kamera der er 5 gange så godt

Fuldstændig enig. Så snakker vi bare ikke om 6500,- mere.

Niels

Fra : Deaster

Dato : 11-01-05 14:03

Simon Nielsen wrote:
> "Lene og Niels Andersen" <alwaysin@heaven.dk> wrote in message

> NEJ, det afhænger så meget af objektivet,

Ikke når der bliver sammenlignet med et Coolpix, og det gjorde der.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching