Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering af obj. fra f.eks. Nikon til ~
Fra : Per F Andersen

Dato : 10-01-05 10:14

Sigma og andre leverer objektiver, som sælges til foskellige kameraer bare
med forskellig fatning, så de passer til henholdsvis Nikon, Canon, Pentax,
Funderer nu over om det er muligt enten ved egen indsats eller ved en
begrænset fotohandler indsats og udskifte en fatning med en anden, således
at f.eks. et 28-70 mm Nikon kan kanverteres til et 28-70 mm Pentax rllrt
Canon???
Kan man så i øvrigt skaffe/købe selve fatningsdelen??

mvh per

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-01-05 10:50

Per F Andersen wrote:
> [...]
> Canon???
> Kan man så i øvrigt skaffe/købe selve fatningsdelen??

Det lyder rimeligt umuligt..
Jeg vil tro elektronikken i objektivet er anderledes også.

Det vil nok være billigere at sælge den optik man har og købe en
tilsvarende til et andet mærke.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-01-05 17:56

> Det lyder rimeligt umuligt..
> Jeg vil tro elektronikken i objektivet er anderledes også.

[KLIP]

> // Hans
> --
> Gumminumser == Champignons
++++++++++++++++++++++

Hej Hans.

Jeg har faktisk set en adapter på nettet, men selvfølgelig som du skriver så
kommer elektronikken nok ikke til at virke

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-01-05 10:55

Per F Andersen wrote:
> [...]
> kanverteres til et 28-70 mm Pentax rllrt Canon???
> Kan man så i øvrigt skaffe/købe selve fatningsdelen??

Det er andet end fatningen der er forskellig. Køber man f.eks. en Sigma 105
mm makro til Nikon, drives fokusen af husets fokusmotor via en mekanisk
kobling. Sådan en motor har Canon ikke, så der må altså være en motor i
objektivet. Desuden er elektronikken heller ikke ens.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-01-05 18:02

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon???
> Kan man så i øvrigt skaffe/købe selve fatningsdelen??

++++++++++++++++++++

Hej Per.

Prøv at se her http://www.dvdtechcameras.com/other/adapter/27/27.htm

Fra : ab©

Dato : 10-01-05 19:12

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41e2b4b8$0$296$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Prøv at se her http://www.dvdtechcameras.com/other/adapter/27/27.htm

Jeg har ikke kunnet finde nogen overhovedet, der ikke giver et manuelt
resultat + det ser temmelig "østerlandsk" ud

ab

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-01-05 10:05

ab© wrote:
> Jeg har ikke kunnet finde nogen overhovedet, der ikke giver et manuelt
> resultat + det ser temmelig "østerlandsk" ud

Det er da så simpelt som jeg vist også skrev det før:
1: Sælg objektivet
2: Køb et tilsvarende med Canon-mount brugt.

De burde vel gå til ca. samme pris.

Så har du bevaret automatikken :)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Claria

Dato : 10-01-05 20:34

"Per F Andersen" <Per_newsdropdette@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> Canon???
> Kan man så i øvrigt skaffe/købe selve fatningsdelen??

I gamle dage nå man købte Sigma eller Tamron skulle man også huske på at
købe en adapter til Canon, Nikon, Pentax osv. - men efter alle er gået over
til AF kan dette ikke lade sig gøre idag.

Hilsen
Claudia

Fra : Per F Andersen

Dato : 11-01-05 15:59

Tak for svar.

Min idé var, at hvis der blev udbudt et godt tilbud i f.eks. Canon kunne jeg
konvertere til Pentax, men det kan altså ikke lade sig gøre.
Jeg mangler et <=18 mm

mvh per