Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 40 Batteritid
Fra : Martin K. Hansen

Dato : 10-01-05 01:15

Jeg overvejer at udskifte mit A40 med Ixus 40. Til A40 bruger jeg 2300 mAh
AA batt.
På Ixus'en er kapaciteten jo meget mindre. Vil jeg opleve betydelig kortere
drifttid med Ixus eller er den mere strømbesparende. Nogen der evt. har
erfaringer med Ixus batt. tid?

Martin

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-01-05 03:28

On Mon, 10 Jan 2005 01:15:26 +0100, "Martin K. Hansen"
<martinkh@it.dk> wrote:

> [...]
>drifttid med Ixus eller er den mere strømbesparende. Nogen der evt. har

Det medfølgende Li-Ion batteri på 3,7 v. 760mAh holder ganske vist
"kun" til 120-150 billeder, men til gengæld tager det altså kun
omkring 1,5 time at lade fuldt op igen.
Køber du et ekstra (300-400 kr.) skal du godt nok være hurtig på
aftrækkeren (eller langt ude på prærien) for at løbe tør for strøm.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 10-01-05 07:16

<jubija@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Køber du et ekstra (300-400 kr.) skal du godt nok være hurtig på
> aftrækkeren (eller langt ude på prærien) for at løbe tør for strøm.

Hvor tit tager du på fototure? 120 - 150 billeder er jo ofte skudt af i
løbet af no time.

Desuden er det vigtigt lige at huske at batterierne bliver voldsom varme i
sådan nogle små fætre som Ixus'erne

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Tommy Fer

Dato : 10-01-05 08:37

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> Hvor tit tager du på fototure? 120 - 150 billeder er jo ofte skudt af
> i løbet af no time.

For det meste vil en person der køber et ixus 40 ikke tage på fototur så
tit.Det er et lækkert point and shot kamera, men ikke et entusiast kamera...
Jeg går stadig og ønsker mig et ud over mit 300d, dog står optik nok lidt
før i den kø...

> Desuden er det vigtigt lige at huske at batterierne bliver voldsom varme i
> sådan nogle små fætre som Ixus'erne

Du har så ikke prøvet et Ixus 40 vel?

De bliver ikke varme

mvh Tommy Fer

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 11-01-05 07:31

> "Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
>>

> Du har så ikke prøvet et Ixus 40 vel?

Jo. Ellers ville jeg naturligvis ikke skrive det.

> De bliver ikke varme

Det er nu min erfaring.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-01-05 14:33

On Mon, 10 Jan 2005 07:15:48 +0100, "Thomas Schreiber"
<NOSPAMnews@schreiber.se> wrote:

>Hvor tit tager du på fototure? 120 - 150 billeder er jo ofte skudt af i
>løbet af no time.

Aldrig - hvis jeg havde sådanne interesser havde jeg nok heller ikke
valgt et Ixus 40.
Hvis du skyder 120-150 billeder i løbet af no time så lyder det for
mig som om du ikke er specielt kritisk med dit motivvalg.

>Desuden er det vigtigt lige at huske at batterierne bliver voldsom varme i
>sådan nogle små fætre som Ixus'erne

Så må det jo være en falsk udgave af Ixus 40, jeg har - for den bliver
ikke voldsomt varm.