Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ekstern blitz til D70
Fra : TS

Dato : 09-01-05 22:47

Hej

Jeg er på vej til at købe en ekstern blitz til et D70. Planen var
oprindeligt en Nikon SB600 eller evt. en SB800, men i en anden tråd er jeg
blevet opmærksom på den nye Sigma EF500 DG Super NA i-TTL. Der som navnet
antyder undstøtter Nikons i-TTL.

Ifølge flere brugere på dpreview.com
(http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1034&message=10936664) og
Sigma selv (http://www.sigma-photo.com/html/news/500dg_super.htm) skulle den
nye Sigma fuldt understøtte i-TTL.

Sigmas hjemmeside er dog ikke videre informativ... så kan nogen her
forklare, hvad man taber (eller vinder) ved at spare pengene og købe en
Sigma fremfor SB600.

TS

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-01-05 00:45

"TS" <reree@wew.uk> wrote in message
> [...]
> blevet opmærksom på den nye Sigma EF500 DG Super NA i-TTL. Der som navnet

Det står der nu også på Sigmas hjemmeside at den gør. Men det lader jo til
at den kan bruge i-TTL jeg er bare interesseret i hvor godt den gør,
overvejer lidt at anskaffe en EF-500 DG Super NA i-TLL eller bare en EF-500
DG ST med samme navn, det er jo ikke mere end 1000-1600 det drejer sig om og
den DG Super jeg har nu (uden NA i-TTL) virker fint men er nogle gange lidt
ukontrolerbar.

Jeg tror ikke der vil være den helt store forskel sigma er jo gode til at
lave produkter til kameraer. Men mon ikke alligevel en SB-800 vil være et
bedre valg, den kan sikkert styres manuelt noget mere og har sikkert nogle
features som Sigma ikke har, noget jeg lige falder over ved min eksisterende
flash, er brændvidde ned til 28 (17 med indbygget bouncer) hvor Nikon går
ned til 24 (12 med indbygget bouncer) og så ledetallet, 50 ved Sigma og 52
ved Nikon, og så får man en bouncer til at sætte udenover flashhovedet med
Nikon. Og der er sikkert flere ting.

Mvh
Simon