Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvaeee, hvor bliver de orkan-billeder af? ~
Fra : Jens Christensen

Dato : 09-01-05 20:02

Politiet snakker om at mange søgte ud der hvor der var kaos for at "se hvad
der skete"... Så på baggrund af dette samt den tidligere tråd om "Orkan
foto" er der vel nogen, der ligger inde med nogle spændende billeder?

Selv blev jeg inde og så/hørte hvordan tagstenene fra vores lejlighed fløj
forbi vinduerne...Jeg bor øverst i bygningen, på de kommende billeder, der
ikke tog så godt imod vinden (så det bliver nok snart lidt vådt indenfor
). Billederne er fra Aalborg.

Billede af taget :
http://www.dksoft.dk/viewpic.asp?filename=lejlighed.jpg

samt et billede af vores baggård :
http://www.dksoft.dk/viewpic.asp?filename=baggaard.jpg

Håber på at se nogle mere interessante billeder fra jer andre!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : BuFFerz

Dato : 09-01-05 20:22

de har samlet endel på www.vejr.tv2.dk

--
Bufferz
www.Yoo.dk

Fra : Simon Tved Bakken

Dato : 10-01-05 01:08

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad der skete"... Så på baggrund af dette samt den tidligere tråd om
> "Orkan foto" er der vel nogen, der ligger inde med nogle spændende

Blev kun til en lille håndfuld ->
http://www.tvedbakken.dk/billeder/storm/

vh Simon

Fra : Claus Smith

Dato : 10-01-05 05:18

Tja for mit vedkommende så kaldte arbejdet under stormen, så da det blev
morgen igen, så lå jeg og sov...så ingen billeder fra min side.

Claus

Fra : Espen

Dato : 10-01-05 13:26

Jeg har lagt en lille "efter-stormen-serie" op på min side:
http://www.suell.dk/html/modules.php?name=Coppermine&file=displayimage&pos=-440 -
de er dog blevet en smule for lyse i de mørke partier - så kan man lære at
vente på, at ens skærm bli'r ordentlig varm først!

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-01-05 15:52

"Espen" <abc@cdef.gh> wrote in message
> [...]
> de er dog blevet en smule for lyse i de mørke partier - så kan man lære at
> vente på, at ens skærm bli'r ordentlig varm først!

Hejsa!

Jeg er vild med den toning dine første billeder i serien har (samt de S/H
billeder, der kommer senere). Hvordan er den lavet? det ligner ikke bare
noget Grayscale fra photoshop. Har du rodet med chanel Mixer eller? Kom med
nogle oplysninger

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Espen

Dato : 10-01-05 16:46

> [...]
> billeder, der kommer senere). Hvordan er den lavet? det ligner ikke bare
> noget Grayscale fra photoshop. Har du rodet med chanel Mixer eller? Kom

Hej Jens - Min fremgangsmåde i efterbehandlingen på disse billeder er
nogenlunde sådan her: Fremkald RAW-filen efter behag, juster levels og
curves mm, konvertér til gråskala, derefter duotones, en omgang mere med
levels og curves, evt lidt USM til sidst. Jeg håber, det er skrevet
forståeligt nok?

Mvh Espen

Fra : Jens Christensen

Dato : 10-01-05 17:28

> [...]
> curves mm, konvertér til gråskala, derefter duotones, en omgang mere med
> levels og curves, evt lidt USM til sidst. Jeg håber, det er skrevet

Ja, det er veldig fint
Mange tak for beskrivelsen! Jeg har aldrig rodet med duotones, men efter et
par forsøg kan jeg god se, at man kan få nogle spændende resultater vha. af
den...
Jeg takker mange gange for hjælpen og ser frem til at kopiere teknikken i
vildskab

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Espen

Dato : 10-01-05 21:41

> [...]
> vha. af den...
> Jeg takker mange gange for hjælpen og ser frem til at kopiere teknikken i

Det var da så lidt

Mvh Espen

Fra : Langgaard

Dato : 11-01-05 13:59

Hej

Her er så et par "orkanbilleder" ikke noget særligt men de er der da:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=119646

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=119647

--
Venlig hilsen Leif Langgaard