Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stor Optik
Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 09-01-05 13:40

Hi

Ved et tilfælde "faldt" jeg over en meget specielt Diaskop fremviser
---- en kæmpe sag med to optiker hvor den mindste på fronten har
skrevet ; Epis 1:3.5 / 400 mm og den største med en diameter som en
dyb tallerken har påskrevet Epis 1:3.5 / 800 mm.

Der er naturligvis ikke nogen blænde for nogen af de to optiker men
Diaskopet skulle efter sigende være speciel bygget til et mellemstort
auditorie og er et Leitz Edi-Diaskob så optiken burde være perfekt (
desværre var pæren kaput men det er også den eneste fejl ).

Det jeg vil spørge gruppen om er, om en optik på størrelse med en
tallerken og med de specifikationer , altså 800 mm /1:3.5 har været
besværet med at fragte apperatet i sikkerhed værd ?

P.C.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 09-01-05 14:06

Hi

Undskyld ,jeg glemte at sætte en link ind til en fremviser der er
samme hus men med mindre optik, ---
http://www.a1.nl/phomepag/markerink/epidiask.htm

P.C.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-01-05 14:41

<per.corell@privat.dk> wrote in message
Hi

Undskyld ,jeg glemte at sætte en link ind til en fremviser der er
samme hus men med mindre optik, ---
http://www.a1.nl/phomepag/markerink/epidiask.htm

Jeg får en besked om at den ikke kan finde siden...

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-01-05 18:18

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg får en besked om at den ikke kan finde siden...
>
> Mvh
> Simon
++++++++++++++++++++++

Hej.

Den virker godt nok her.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-01-05 23:03

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> ++++++++++++++++++++++
>
> Hej.
>
> Den virker godt nok her.

Jeg har også fået den til at virke nu

Mvh
Simon

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 10-01-05 13:08

Hi

Simon Nielsen wrote:
> "Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> wrote in
message

Altså det jeg vil vide er, om der er nogen fremtid i monstret --- den
har jo dobbelt funktion idet den fungerer som "almindelig" fremviser
for 9X12 men derudover er den jo en kæmpe overhead projektor ; man kan
lægge et emne på glaspladen ligesåvel som en tegning eller et foto
og få det blæst op til , såvidt jeg kan se 4 gange 4 meter muligvis
mere, ------ men det apparat i ser i linken er godt nok samme hus, men
optiken på mit fund er altså 4 gange større og vejer godt og vel 8
kg. for den store.
Nu er det jo ikke et hobby apparat og vægten alene på rundt 90 kg.
sætter visse grænser men her kommer så et andet spørgsmål ; den
Xeon pære der var i er kaput, en 110 volt pære på 1000 Watt , jeg
overvejer at skifte den med en hallogen pære som er til at få fat på
til overkommelig pris ( stadig 110 volt idet blæseren i maskinen
kører paralelt via den externe 110/220 skille traffo med variable
styrke ----- men hvad bør jeg sætte i er der noget bedre alternativ
end en hallon pære eller burde jeg finde en mindre og mere moderne
fremviser for at tage lys delen ud af og sætte i monstret ?

P.C.