Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er der brugt flash her?
Fra : Niels Boegh

Dato : 09-01-05 10:50

http://www.social.dk/tvaergaaende_indgange/nyhedscenter/Socialminister/Billeder.html

er der nogle gode billeder af socialministeren.

Er der mon brugt flash på de to nederste farvebilleder? (Der er ingen
EXIF-data)

Niels

Fra : Michael Bothager

Dato : 09-01-05 12:08

Niels Boegh wrote:
> [...]
>
> er der nogle gode billeder af socialministeren.
>
> Er der mon brugt flash på de to nederste farvebilleder? (Der er ingen

Mit gæt: en reflektor nederst tilhøjre, der sender lysner op i
skyggerne, man kan se refleksen i øjnene. Om hovedlyset er solen, eller
en stor lampe ovenfra fra venstre er ikke til at sige, men reflekserner
på læberne og hovedskyggen under næsen viser at det er hovedlyset.

Selv syntes jeg ikke de er gode, hun kniber for meget sammen med øjnene.

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-05 12:16

In article <41e11061$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Michael Bothager wrote:

> [...]
> på læberne og hovedskyggen under næsen viser at det er hovedlyset.
>
> Selv syntes jeg ikke de er gode, hun kniber for meget sammen med øjnene.

Næseskyggen er også for voldsom.

Det nederste billede er udendørs, man bemærker sejlbåden i baggrunden, så
her er det primære lys solen. Her er så brugt reflektor eller fill-flash til
at åbne skyggerne, medmindre det er hentet i RAW konverteringen.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 09-01-05 14:21

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> wrote in message
> [...]
>
> er der nogle gode billeder af socialministeren.
>
> Er der mon brugt flash på de to nederste farvebilleder? (Der er ingen

Baseret på hvordan hun sidder, med sammenknebende øjne fortæller at det
sikkert er solen eller en meget kraftig lampe der er som hovedlys og så er
der sikkert blevet brugt en reflektor nedfra for at sende lys og eliminere
nogle af skyggerne. Der er ingen tvivl om at der ikke er brugt flash på
dette billede.

Mvh
Simon

Fra : ab©

Dato : 09-01-05 17:59

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse
> På
> http://www.social.dk/tvaergaaende_indgange/nyhedscenter/Socialminister/Billeder.html
> er der nogle gode billeder af socialministeren.

"Gode" er vel noget af en overdrivelse (også fotografisk) - der kan med det
motiv vel maksimalt være tale om vellignende ?

ab

Fra : Simon Nielsen

Dato : 10-01-05 00:38

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

> [...]
det
> motiv vel maksimalt være tale om vellignende ?

/Simon