Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70 Fejl ??
Fra : Yildizhan

Dato : 07-01-05 12:22

Er det ikke meningen når man stiller kameraet på Auto så skulle den selv
indstille ISO tal og alt andet ??

Problemet er at når den står på Auto så kan den ikke selv finde ud af at
indstille ISO'en ordentligt. Derfor skal jeg selv stille ISO. I menuen står
den til auto iso. Blænde & lukketid kan den godt stille selv.

Hvad gør jeg galt ??
Er det en fabrikationsfejl ??

På forhånd tak

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 07-01-05 12:56

Nej ikke helt - dit kamera er kun semi-automatisk - du skal med andre ord
selv træffe nogle afgørelser før den bliver "automatisk". Og ISO
indstillingen er hvad du skal indstille selv når du kører på Auto.

Fra : AS

Dato : 07-01-05 13:07

"Yildizhan" <yildizhanxxx@ishoejby.dk> wrote in message
> Er det ikke meningen når man stiller kameraet på Auto så skulle den selv
> indstille ISO tal og alt andet ??

Nej

> [...]
står
> den til auto iso. Blænde & lukketid kan den godt stille selv.

Der skal også indstilles over hvilken eksponeringstid skal ISO stilles
højere automatisk. Det har du ikke nævt, så muligvis ikke checket. Ellers
RTFM. Alt skal virker

Fra : Yildizhan

Dato : 08-01-05 21:38

Hvad mener du med RTFM ??

Fra : Deaster

Dato : 08-01-05 21:52

Yildizhan wrote:

> Hvad mener du med RTFM ??

Read The Fucking Manual.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Espen

Dato : 08-01-05 22:13

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Read The Fucking Manual.
>
> --
> Deaster
> "War is God's way of teaching
> Americans geography"

.... nærmere betegnet side 142 i den danske manual...

Mvh Espen
--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-05 12:11

In article <41e04800$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Deaster wrote:

> Read The Fucking Manual.

Hvad er det for et sprog ? Det står selvfølgelig for
Read The Fine Manual.

Fra : AS

Dato : 09-01-05 13:53

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Hvad er det for et sprog ?

English

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-01-05 15:19

In article <oO9Ed.81740$Vf.3693204@news000.worldonline.dk>, AS wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> English

Det er havnearbejdersprog.

Det hedder Read The Fine Manual på engelsk.

Fra : AS

Dato : 09-01-05 16:12

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
news:slrncu2faq.2u8.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...> >> >> Hvad
mener du med RTFM ??

> Det er havnearbejdersprog.

Der findes forskellige slags sprog, også på dansk.
Etymologi er allerede forklaret.

Delvis irritation er, fordi man kan se, at der er nemmere for nogle menneske
at spørge på nettet i stedet for at læse instruks til en ganske kompliceret
udstyr de har selve købt. Som Espen siger, side 142...

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-01-05 16:01

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Det er havnearbejdersprog.
>
> Det hedder Read The Fine Manual på engelsk.

Heh. Det er vist det man kalder en omskrivning af den oprindelige
forkortelse.

Jeg kan forsikre dig om at i RTFS og RTFB (som er afarter af RTFM)
står F'et for "fucking".

S og B står henholdvis for Source (code) og Binary. I disse tilfælde
er dog irritationen normalt vendt mod enten den der skrev programmet
(og "glemte" at skrive noget dokumentation) eller programmet selv, som
er så gammelt at ingen kan skaffe hverken dokumentation eller
sourcekode, men man er nødt til at få det s..... program til at køre
fordi det er essentielt for nogen.

Kai

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-01-05 19:23

> [...]
står
> den til auto iso. Blænde & lukketid kan den godt stille selv.

Der er ikke tale om nogen fabrikationsfejl. Du kan indstille kameraet så det
selv justerer ISO afhængig af din lukker, du kan se i din manual hvordan du
gør det, jeg kan ikke huske det, da det ikke er en funktion jeg selv bruger.