Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oplader til AA
Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-05 07:54

hi group

jeg skal ha købt mig en god oplader til mine mange AA-batterier.

jeg har kig på disse to modeller fra batterier.dk:

http://www.batterier.dk/MW6178.htm
Denne ser ud til at have en smart indikator der viser hvor langt man er
kommet i opladningen. Lidt a la opladeren til Canon 300D ol.
Det synes jeg er rigtig smart.

http://www.batterier.dk/energy4.htm
Denne synes at have en masse features, bla. auto-diagnosticering, hvor den
selv starter den rette afladning/opladning bagefter. Men jeg kan ikke
umiddelbart se nogen status-indikator på den. Har den det ?

Hvilken skal jeg vælge?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-01-05 08:21

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message
> [...]
> selv starter den rette afladning/opladning bagefter. Men jeg kan ikke
> umiddelbart se nogen status-indikator på den. Har den det ?

Uniross - http://www.batteribyen.dk/index.php

Har selv en ny lynlader fra Uniross, og den virker perfekt og smider strøm
på dine batterier i løbet af en time

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-05 08:32

> Uniross - http://www.batteribyen.dk/index.php
>
> Har selv en ny lynlader fra Uniross, og den virker perfekt og smider
> strøm på dine batterier i løbet af en time

hvilken model har du?
Mvh
Peter

Fra : Anders F

Dato : 07-01-05 20:20

> [...]

http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=597 er da cool - men
den er heller ikke helt billig
Jeg ville generelt kigge efter en intelligent lader med switch i kan bruges
i 110V lande også...

/Anders

Fra : PerM

Dato : 07-01-05 09:03

- og hvis du er hurtig, kan du stadig købe en Uniross Sprint 1-2h 100 kr
billigere i Bilka og stadig med 6 stk. 2300mAh batterier, samt både 220V- og
12V-adaptor med i pakken. Jeg har købt en, og den virker rigtig godt og
fylder ikke ret meget, så man kan f.eks. have den i sin fototaske. Den var
knap 2 timer om at lade 4 af de medfølgende batterier op.

mvh
PerM

Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-05 09:10

PerM wrote:
> - og hvis du er hurtig, kan du stadig købe en Uniross Sprint 1-2h 100
> kr billigere i Bilka

100kr billigere end hvilken pris ? :)

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-05 09:21

PerM wrote:
> [...]
> virker rigtig godt og fylder ikke ret meget, så man kan f.eks. have
> den i sin fototaske. Den var knap 2 timer om at lade 4 af de

jeg har fundet denne på batteribyen.dk
http://www.batteribyen.dk/product_info.php?cPath=37_67&products_id=510
er det den?

Detekterer og slukker den selv når batterierne er opladet?
Er der indikator for, hvor langt den er kommet med opladningen?

Mvh
Peter

Fra : PerM

Dato : 07-01-05 10:02

Nej, det er den her:
http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=516&osCsid=b19ddf584a58b1a6e1b2afc97fe077d0,
og den er 100 kr. billigere end tilbudsprisen, den koster altså 279 kr i
Bilka. Hvad den kan - og ikke kan, kan du læse om på den side, som jeg har
linket til. Det, som jeg synes er vigtigt, er at den virker!

mvh
PerM

Fra : Jens

Dato : 07-01-05 11:31

"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> wrote in message
> [...]
> Bilka. Hvad den kan - og ikke kan, kan du læse om på den side, som jeg har
> linket til. Det, som jeg synes er vigtigt, er at den virker!

Eller smut ned i dit lokale Løvbjerg supermarked (hvis du bor på den rigtige
side af bæltet) og køb en PowerHaus lader med samme funktionalitet inkl. 4 x
2300 mAh NiMH AA til (så vidt jeg husker) kr. 120,- !!

Har haft en sådan i godt ½ år, og er 100% tilfreds

Jens

Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-05 15:22

PerM wrote:
> [...]
> kr i Bilka. Hvad den kan - og ikke kan, kan du læse om på den side, som
> jeg har linket til. Det, som jeg synes er vigtigt, er at den virker!

ok, prøver Bilka i dag.

Thx
peter

Fra : Peter Holm

Dato : 08-01-05 09:31

PerM wrote:
> [...]
> kr i Bilka. Hvad den kan - og ikke kan, kan du læse om på den side, som
> jeg har linket til. Det, som jeg synes er vigtigt, er at den virker!

jeg købte den i Bilka i går.
Den ser ud til at lade meget hurtigt, så jeg prøver om ikke jeg kan undvære
afladefunktion og statusindikator.

Mvh
Peter

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-01-05 13:56

"PerM" <ondeaagefjerndette@fjerndettegalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>fylder ikke ret meget, så man kan f.eks. have den i sin fototaske. Den var
>knap 2 timer om at lade 4 af de medfølgende batterier op.

Tak for det tip. Det var jo lige en lader, der kan bruges ved 100-240V og
dermed er klar til en tur til USA
De gemte den i øvrigt godt i Bilka, så jeg tror ikke de tjener penge på
den...
Der er mange på hylden i Kolding

MVH Leo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 12:47

Thomas Schreiber wrote:

> Har selv en ny lynlader fra Uniross, og den virker perfekt og smider
> strøm på dine batterier i løbet af en time

Det var længe...

http://www.thansen.dk/product.asp?c=379816206&n=343679346&pn=1048171672

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-01-05 15:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Det var længe...
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=379816206&n=343679346&pn=1048171672
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Synes du? En time er fint til mig.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 15:38

Thomas Schreiber wrote:

> Synes du? En time er fint til mig.

Når man skal bruge sit kamera er det da dødirriterende at skulle vente
på at der er batterier klar...

Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-01-05 17:51

In article <xn0dwz5xd2gucjw006@dtext.news.tele.dk>, Jesper G. Poulsen wrote:

> Når man skal bruge sit kamera er det da dødirriterende at skulle vente
> på at der er batterier klar...

Men varmen ved den hurtige opladning er en batteridræber.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 19:21

Povl H. Pedersen wrote:

> Men varmen ved den hurtige opladning er en batteridræber.

De holder lidt kortere tid, til gengæld er de hurtigere friske -
selvafladning er ikke længere et problem

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Smith

Dato : 07-01-05 19:28

> Når man skal bruge sit kamera er det da dødirriterende at skulle vente
> på at der er batterier klar...

Man har vel altid et ekstra sæt frisk opladede batterier i sin fototaske...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-05 19:20

Claus Smith wrote:

> Man har vel altid et ekstra sæt frisk opladede batterier i sin
> fototaske...

De er nu ikke så friske igen, da selvafladningen er stor... :-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 07-01-05 15:16

On 07 Jan 2005 11:46:31 GMT, "Jesper G. Poulsen"

Det var da stadig længe...

http://www.el-forretningen.dk/shop/default.asp?ProductID=2440

M.v.h. Mikael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 15:37

Mikael Ejberg Pedersen wrote:

> Det var da stadig længe...

Så vidt jeg er informeret, så kræver det særlige akkumulatorer til
15min opladning, derfor postede jeg "kun" et link til en 30min
oplader...

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter

Dato : 08-01-05 12:18

Hej.

Hvad mener i om denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=380415880&n=343679346&pn=1087911582

Det er en 1 timers med 4 individuelle kredse.....
men kender i den ??
Erfaringer ??

Mvh.
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 08-01-05 14:17

Peter wrote:
> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=380415880&n=343679346&pn=1087911582
>
> Det er en 1 timers med 4 individuelle kredse.....

den minder meget i udseende og funktionalitet om den de har på bud i Bilka
til 279,-
http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=516&osCsid=b19ddf584a58b1a6e1b2afc97fe077d0--MvhPeter Holmwww.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Peter

Dato : 08-01-05 15:31

Hej.

> den minder meget i udseende og funktionalitet om den de har på bud i Bilka
> til 279,-
> http://www.batteribyen.dk/product_info.php?products_id=516&osCsid=b19ddf584a58b1a6e1b2afc97fe077d0--

Det kan jeg nu ikke se...... men ok....

Den jeg har fundet har fire individuelle ladekredsløb, ét for hvert batteri,
og fire infolamper = en for hvert batteri, den kan lade 1-4 batterier på en
gang, og lader alle batterier (op til 2300mA) op på max 64 minutter......

men om den er bedre, eller om den bare er lige så god, aner jeg intet
om......

Mvh.
Peter

Fra : [HCS] 4000

Dato : 07-01-05 15:04

Prøv se i Netto. De havde for et stykke tid siden en Uniross X-Press 1000 på
tilbud til 189,- kr incl. 4 stk NiMH 2000 mAh. Jeg har set flere Netto hvor
der stadig ligger få tilbage af dem. Jeg købte selv en og den er super god.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-05 15:39

[HCS] 4000 wrote:

> Prøv se i Netto. De havde for et stykke tid siden en Uniross X-Press
> 1000 på tilbud til 189,- kr incl. 4 stk NiMH 2000 mAh. Jeg har set

Hvor hurtigt lader den?

Jesper G. Poulsen

Fra : [HCS] 4000

Dato : 07-01-05 16:09