Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sensor Brush
Fra : Henrik

Dato : 06-01-05 22:23

Hej i gruppen,

Er der nogen her i gruppen der har prøvet den, eller kender nogen der har
erfaring med den?

Se evt. link:
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-6460-7296

Mvh. Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 23:09

"Henrik" <homeedit@jobber.dk> wrote in message
> Hej i gruppen,
>
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet den, eller kender nogen der har
> [...]

Jeps de virker fint, men jeg finder nu en øresprøjte ligeså andevendelig
hvis ikke mere. Det sensorwhipe gør at den flytter støvet ud til siden og
noget hænger fast i børsterne, derfor bruger jeg dem idag kun til at børste
støv væk fra UV filtrende foran mine objektiver. Øresprøjten puster inder på
sensoren og blæser støvet ud af kameraet, vel at mærke hvis man holde
kameraet nedad mens man puster ind. Men hvad er det helt præcis du vil, er
det bare støv eller vil du rense din Censor?

Mvh
Simon

Fra : Henrik

Dato : 06-01-05 23:32

On 06/01/05 23:09, in article 41ddb70e$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Simon Nielsen" <news@siho.dk> wrote:

> [...]
> kameraet nedad mens man puster ind. Men hvad er det helt præcis du vil, er
> det bare støv eller vil du rense din Censor?

Hej Simon,

Ja jeg vil holde støv væk fra sensoren, på en simple og nem måde, en til
videre har jeg brugt CO2 duster fra american recorder til at puste støv væk
med, men Foss fovitec som har CO2 patroner er simpelthen for dyre at handle
med, med mindre man køber meget fra dem og betaler via bank overførelse.
Nu sidder der et enkel lille støv fnug som jeg ikke lige kan fjerne, og så
faldt jeg over den omtalte, i stedet for at begynde med SensorSwab så syns
jeg Sensor Brush og Sensor og Sensor Clean virker meget overbevisende.

Den øresprøjte du omtaler, er det sådan en alm. stor sprøjte man kan købe
nede på apoteket?

Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 23:48

> [...]
> faldt jeg over den omtalte, i stedet for at begynde med SensorSwab så syns
> jeg Sensor Brush og Sensor og Sensor Clean virker meget overbevisende.

Hvis ikke du kan få den væk på andre måde så kan du også købe en lenspen
mini pro hos fotohandleren, den koster ca. 100 kr og så skal du sørge for at
den kun bliver brugt lige når den er taget ud af æsken, ÉN gan, derefter kan
du bruge den til at børste støv væk fra frontglas på objektiver. I stedet
for at bestille en sensorswipe.

> Den øresprøjte du omtaler, er det sådan en alm. stor sprøjte man kan købe
> nede på apoteket?

Ja det er det, det gode ved den er at den altid har luft og så bruger den jo
det luft der er i lokalet og derved er der ikke evt. kondensfarer og dermed
kortslutninger. Prøv den og se hvad der sker, jeg tror jeg gav 59 kr for
min.

Mvh
Simon

Fra : Henrik

Dato : 07-01-05 00:03

On 06/01/05 23:47, in article 41ddc011$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> kortslutninger. Prøv den og se hvad der sker, jeg tror jeg gav 59 kr for

Simon, er der mere tryk på den end på en Stor gummi blæsebold? Den bruger jo
også den luft der i luften, men den kan desværre ikke fjerne det CO2eren
kan.

Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-01-05 00:15

> [...]
jo
> også den luft der i luften, men den kan desværre ikke fjerne det CO2eren

Jeg forstår ikke helt hvad du spørger om der er mere tryk på?

Mvh
Simon

Fra : Henrik

Dato : 07-01-05 00:40

On 07/01/05 0:14, in article 41ddc670$0$281$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,

> jo
>
> Jeg forstår ikke helt hvad du spørger om der er mere tryk på?
>
> Mvh
> Simon

Simon, der må jo være en form for tryk for at kunne puste støvet væk, det er
her jeg spørger hvor meget tryk luft der kommer ud, i forhold til en stor
hånd/ blæsebold. Blæsebolden kan ikke puste de sidste støv fnug væk, men den
kan flytte dem rundt også selv om kameraet er vendt ned af, måske sprøjten
er kraftigere?

Mvh,

Henrik

Fra : Jack

Dato : 07-01-05 07:45

"Henrik" <homeedit@jobber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du skriver CO2. Kan man ikke
bruge alm. "dåseluft", det koster da ikke alverden.

Jack

Fra : Henrik

Dato : 07-01-05 10:39

On 07/01/05 7:45, in article 41de2ffd$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Jack" <jhjelholtFJERN@hotmail.dk> wrote:

> "Henrik" <homeedit@jobber.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener når du skriver CO2. Kan man ikke
> bruge alm. "dåseluft", det koster da ikke alverden.
>
> Jack

Hej Jack,
Nej du skal ikke bruge alm. Dåse luft, den er fuld med drivgasser hvis du
komme til at hælde dåsen lidt så kommer der drivgasser med ud som sætter sig
på censoren, og i værste tilfælde så skal denne udskiftes. Den CO2 DUSTER
jeg omtaler er uden drivgasser og virker, du kan godt købe CO2 patroner hos
f.eks. en våbenhandler, men den ene jeg har prøvet, dog ikke på kameraet,
var der drivgasser i så man skal passe på.

Mvh.
Henrik

Fra : Simon Nielsen

Dato : 07-01-05 08:23

> [...]
den
> kan flytte dem rundt også selv om kameraet er vendt ned af, måske sprøjten

Sprøjten er helt klart kraftigere men det kræver meget af hvor hårdt man
selv trykker, det er en rimelig stor bold og der kan trykkes en stor mængde
luft ud af af den hvilket gør den ideel til at blæse støvet væk.

Mvh
Simon

Fra : Henrik

Dato : 06-01-05 23:40

On 06/01/05 22:23, in article BE036AD2.27DA%homeedit@jobber.dk, "Henrik"
<homeedit@jobber.dk> wrote:

> Hej i gruppen,
>
> Er der nogen her i gruppen der har prøvet den, eller kender nogen der har
> [...]
Glemte lige dette!

Til orientering så tager PW Service betaling fremover for at puste støv væk/
rengøre CMOS, prisen ligger i mellem 200 - 270,- + moms afhængig hvor slemt
det er, og man kan ikke få det gjort mens man venter mere, det skal
indleveres nu! Det er ny politik.

Henrik

Fra : nyrup

Dato : 07-01-05 10:17

Kan man tage en mand der gør følgende alvorligt?:

"...(he has now sold his EOS-1Ds in favour of the smaller, lighter Sigma
SD-10)...."