Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oplysninger om Canon EF 35/1.4L
Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 06-01-05 00:40

Jeg har set billeder taget med denne fine ting, men hvad er jeres erfaringer
med objektivet - dem der har investeret i denne ????

Stensgaard

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-01-05 09:29

"CS \(ô¿ô\)" <kamisu@hotmail.com> wrote in

> Jeg har set billeder taget med denne fine ting, men hvad er jeres
> erfaringer med objektivet - dem der har investeret i denne ????

Hvis du ikke får svar her, så kan jeg henvise til Canon SLR Lens forum på
dpreview.com samt forums på fredmiranda.com, hvor dette objektiv er genstand
for en næsten kultagtig interesse.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-01-05 11:46

On 2005-01-05, CS (ô¿ô) <kamisu@hotmail.com> wrote:
> Jeg har set billeder taget med denne fine ting, men hvad er jeres erfaringer
> med objektivet - dem der har investeret i denne ????

Det lader også til at være et utroligt lækkert objektiv, med en rigtig
god kontrast, skarphed og farvegengivelse. Jeg har lige investeret i
et, men får det dog først i næste uge, så jeg har ikke nogen erfaringer
med det endnu. Men jeg vil se om jeg ikke i løbet af næste uge kan få
lavet en lille test af objektivet, og så melde tilbage her i gruppen.

Jeg har tænkt mig at teste det mod 17-35/2.8L og 24-70/2.8L ved 35mm,
og muligvis også mod 50/1.4.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : michael bs

Dato : 06-01-05 12:16

Hvor har du købt det...og hvad måtte du af med, om man må være så fri?

mvh Michael

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-01-05 13:08

On 2005-01-06, michael bs <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette>
wrote:
> Hvor har du købt det...og hvad måtte du af med, om man må være så fri?

Privat i USA for $1060 inkl, et B+W "beskyttelses"-filter.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : CS \(ô¿ô\)

Dato : 06-01-05 12:20

Hej Thomas

Det lyder supergodt.

Tanken om at udskifte min nyindkøbte 16-35/2.8L til fordel for denne er ikke
blevet mindre efter jeg fik mig et fullframe Canon. Der er stærk
vignettering ved 16mm - dette aftager dog op gennem zoomområdet.

Det vidste jeg nu godt, men det ser mildest talt ikke særlig godt ud !

Så tanken er at går helt over på fast optikker - bortset fra den 70-200/2.8L
IS og 24-70/2.8L (de er for gode)

Hvor købte du den 35´er - den er i restordre over næsten hele verden

CS

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-01-05 13:07

On 2005-01-06, CS (ô¿ô) <kamisu@hotmail.com> wrote:
> [...]
> vignettering ved 16mm - dette aftager dog op gennem zoomområdet.
>
> Det vidste jeg nu godt, men det ser mildest talt ikke særlig godt ud !

Jeg forventer også at se lidt af det samme med mit 17-35/2.8L når jeg
skifter fra 1.6x crop til 1.3x.

> Hvor købte du den 35´er - den er i restordre over næsten hele verden

Det er den nemlig, så jeg fandt den brugt i USA i stedet. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Erik W.

Dato : 06-01-05 13:21

"CS (ô¿ô)" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor købte du den 35´er - den er i restordre over næsten hele verden

Du kan få den her:
http://kortlink.dk/ebay/gy6

Mvh Erik

Fra : Mogens Hansen

Dato : 06-01-05 18:57

"CS (ô¿ô)" <kamisu@hotmail.com> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Så tanken er at går helt over på fast optikker - bortset fra den
> 70-200/2.8L
> IS og 24-70/2.8L (de er for gode)

Selvom det ikke direkte svarer på dit spørgsmål, vil jeg lige sikre at du
kender
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/24-vs-24.shtml
som sammenligner
EF 24 f/1.4 L