Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus Mju Mini, Canon IXUS eller Canon P~
Fra : Morten S Hansen

Dato : 04-01-05 22:33

Jeg skal (som så mange andre...) ud og investere i Digi-kamera.
Efter at ha undersøgt makedet har jeg fundet frem til flg.:

- Olympus Mju Mini
- Canon IXUS 40, 430 eller 500
- Canon Powershot A95

Førstnævnte er jeg faldet for pga. udseenet og at ekspedienten lovede at det
var lige så godt som IXUS 40 (bortset fra zoom) - hvad siger I..?
IXUS modellerne her jeg hørt meget godt om - er det ligemeget om man køber
den nye 40, eller de gamle 430 og 500..?
A95 her jeg set omtalt herinde, men jeg søger nok et lidt mindre kamera, men
hvis det kvalitetsmæssigt er meget bedre kan jeg overtales!

Håber I kan hjælpe mig lidt nærmere et valg.... -Andre modeller af samme
type må også meget gerne forslås!

/morten

ps. nogen der har erfaringer med photoshop.dk - de virker billige...

Fra : Simon Nielsen

Dato : 05-01-05 00:04

"Morten S Hansen" <undertegnede@SLETmail.dk> wrote in message
> [...]
> hvis det kvalitetsmæssigt er meget bedre kan jeg overtales!
>
> Håber I kan hjælpe mig lidt nærmere et valg.... -Andre modeller af samme

Jeg vil nok vove at påstå at du får det bedste kamera i IXUS kameraet, jeg
har ikke været synderligt overrasket over mju mini kameraet fra olympys, jeg
syntes det virker mere som en gang gejl end et gennemtænkt digitalkamera.
IXUS Serien er det som i USA hedder powershot S xxx (hvor xxx er nummeret)
herhjemme er S serien mere solidt bygget og i aluminiums hus, ligesom IXUS
er og A serien er bygget i et plastikhus, bruger AA batterier og har større
objektiv, men canons meget gennemtænkte IXUS objektiv har jeg tit været
meget overrasket over. Så det vil jeg mene er bedste køb.

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 05-01-05 01:05

> [...]
> IXUS modellerne her jeg hørt meget godt om - er det ligemeget om man køber
> den nye 40, eller de gamle 430 og 500..?

Mener bestemt ikke at 40 har fået så god omtale som de "ældre" modeller.
Det er vist noget med uskarphed i kanten af billederne, men kig på
www.dp-review.com og www.steves-digicams.com de har vist begge testet de
fleste ixus modeller.

Det er lidt surt, hvis det ikke havde været for de seneste tests havde
jeg også kastet mig over et 40, men nu regner jeg med at det bliver et
500 istedet (men det smalle hus 40 har gør det lige en tand mere
kompakt.)

Men hvis jeg var dig vil jeg altså lige kigge på et sony dsc-w1 også.
Det er et fedt kompakt 5mp kamera der tager fremragende billeder. Det
ligger generelt på linie med ixus i diverse tests, men har meget større
lcd skærm, bruger alm batterier og har flere manuelle
indstillingsmuligheder. Desuden er det meget hurtigt i opstart.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-01-05 09:43

> Jeg skal (som så mange andre...) ud og investere i Digi-kamera.
> Efter at ha undersøgt makedet har jeg fundet frem til flg.:
>
> - Canon IXUS 40, 430 eller 500
> /morten

Vær opmærksom på at det bliver MEGET varmt i den side hvor batteriet sidder.
Så varmt at jeg afleverede det igen, og købte et andet kamera.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Jakob

Dato : 05-01-05 10:38

> Vær opmærksom på at det bliver MEGET varmt i den side hvor batteriet sidder.
> Så varmt at jeg afleverede det igen, og købte et andet kamera.

Hvad for en model var det ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-01-05 10:58

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message

> [...]
> sidder.
> Så varmt at jeg afleverede det igen, og købte et andet kamera.

Ixus 400. Det samme gælder for Ixus 500 kan jeg hilse og sige
Det er fordi Canon bruger nogle latterlig små batterier til deres "mikro
kameraer",
og så er varmeudviklingen tilsyneladende ikke altid under kontrol.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Simon Nielsen

Dato : 06-01-05 08:50

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> wrote in message

> [...]
> kameraer",
> og så er varmeudviklingen tilsyneladende ikke altid under kontrol.

Nu er det ikke fordi varmen er det store problem i IXUS kameraerne, det
fungerer fint selvom det bliver varmt.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-01-05 16:01

> Nu er det ikke fordi varmen er det store problem i IXUS kameraerne, det
> fungerer fint selvom det bliver varmt.
>
> Mvh
> Simon

Siger jeg heller ikke. Siger bare at det bliver latterlig varme, og at det
ikke kan være godt noget kamera at blive så varmt. Kameraet er super lækkert
på papir, men jeg ville ikke købe det. Bare mine fem øre om den sag.

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber

Fra : Martin

Dato : 06-01-05 16:32

"Thomas Schreiber" <NOSPAMnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke kan være godt noget kamera at blive så varmt. Kameraet er super
> lækkert på papir, men jeg ville ikke købe det. Bare mine fem øre om den

Blot lige til info: Ixus 40 bliver *ikke* varm.

/Martin

Fra : Jakob

Dato : 06-01-05 17:54

> Blot lige til info: Ixus 40 bliver *ikke* varm.

Er du glad for det ?? :0)

Hygge

Jakob

Fra : Martin

Dato : 07-01-05 11:25

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Er du glad for det ?? :0)

Ja - men det skal du ikke lægge for meget i

/Martin

Fra : Jakob

Dato : 07-01-05 16:56

> Ja - men det skal du ikke lægge for meget i

Øhh er du ligeglad med billedkvalitet eller hvordan skal det forståes.

Hygge

Jakob

Fra : Martin

Dato : 07-01-05 17:45

> Øhh er du ligeglad med billedkvalitet eller hvordan skal det forståes.

Næh - men jeg har ikke undersøgt markedet særligt grundigt. Der kan derfor
sagtens være kamerarer, som er bedre eller billigere.

Jeg kan uddybe det en lille smule med at jeg tidligere havde et Olympus C-1,
som jeg var meget glad for. Et eller andet sted er jeg nok lidt skuffet over
at udviklingen ikke har været større på de fire-fem år. Umiddelbart ser det
ud til at fokus primært har været på fysisk størrelse og mega-pixels.

Det skal dog tilføjes, at de gode billeder fra Olympus'en nok har været
udendørs sommerbilleder, hvor lyset har været noget mere fordelagtigt end i
de par måneder hvor jeg har haft Ixus'en.

....og så har Ixus'en en hel masse indstillingsmuligheder i forhold til
Olympus'en. Det ser ud til at mine evner ikke helt rækker til at udnytte dem
Faktisk tager min søn på tre år nok bedre billeder med Ixus'en på
automatik, end når jeg går i gang med at forsøge at gøre det helt perfekt!
Han (sønnen) er sågar gået i gang med at makrofotografere sit legetøj med et
rimeligt resultat

/Martin