Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Købe tilbehør i Hong Kong?
Fra : HKN

Dato : 03-01-05 10:02

Hej,

Er der nogen herinde, som har erfaring med at købe tilbehør til
digitalkameraer i Hong Kong?

Jeg ser på Ebay flere ting, som jeg godt kunne tænke mig, og ift prisen
herhjemme er der en væsentlig besparelse - selv når jeg lægger transport og
moms på. Er der andre afgifter på denne slags udstyr?

Mvh
Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-01-05 16:04

HKN wrote:
> [...]
> prisen herhjemme er der en væsentlig besparelse - selv når jeg lægger
> transport og moms på. Er der andre afgifter på denne slags udstyr?

Der er så vidt jeg husker ikke told på digitalkameraer - men der er på
objektiver/tilbehør.

Der kommer så også et gebyr til Post Danmark for opkrævning af moms m.v.....

Ellers er transport og moms som du nævner den største merudgift.

Og så kan du få problemer med garanti ved køb udenfor EU - ihvertfald med
Canon.......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-05 18:38

In article <41d95ece$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Jan Vestergaard wrote:

> Der er så vidt jeg husker ikke told på digitalkameraer - men der er på
> objektiver/tilbehør.

Der er 6% told på objektiver, medmindre de skal bruges på et digitalt
kamera, så er der 0% told på.

> Der kommer så også et gebyr til Post Danmark for opkrævning af moms m.v.....

Eller transportfirma. Ca. 120+ moms

> Ellers er transport og moms som du nævner den største merudgift.
>
> Og så kan du få problemer med garanti ved køb udenfor EU - ihvertfald med
> Canon.......

Objektiver er worldwide.

Fra : GreatDane

Dato : 03-01-05 22:30

Sørg endelig for at få Fedex eller nogle andre "store" til at levere.
Jeg prøvede via RoyalMail i HongKong og det tog 17 dage først gang, og
anden gang nåede varen aldrig frem

>Der er 6% told på objektiver, medmindre de skal bruges på et digitalt
>kamera, så er der 0% told på.

Sidst jeg checkede (og betalte) var satsen på 3 komma et eller andet %
på objektiver - OGSÅ til DSLR.

>Eller transportfirma. Ca. 120+ moms

JA, og det oveni tolden gør at jeg synes det bliver for dyrt, med
mindre at man køber meget dyre ting hvor besparelsen er betydelig. Jeg
købte for ca. 800 kr. og der kan det altså ikke betale sig.

Fra : HKN

Dato : 04-01-05 19:21

> JA, og det oveni tolden gør at jeg synes det bliver for dyrt, med
> mindre at man køber meget dyre ting hvor besparelsen er betydelig. Jeg
> købte for ca. 800 kr. og der kan det altså ikke betale sig.

Det jeg har kig på er et UV-hus til et Ixus 400 - det skal koste dkk 2.100,-
i butikkerne herhjemme, men koster ca. Dkk 850,- i HK.

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-01-05 16:59

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> og
> moms på. Er der andre afgifter på denne slags udstyr?

Har kun gode erfaringer. Bestilte nogle ting til mit kamera, og de var hos
mig i løbet af en 5-6 dage. Der stod bare en privat afsender adresse, og så
skulle jeg ikke betale en klink i told

Jeg gav mere i forsendelse end for selve udstyret. Skal lige siget at de
tinge jeg købte i Hongkong koster 10% af den danske pris!!!

--

Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber