syg kat?
Fra : Jesper G.

Dato : 13-02-05 19:07

hej

vi har to alm. huskatte.

de har for 3 dage siden afsluttet en 3 dages ormekur.

den ene af dem har det fint nok, men den anden har i dag ligget for sig selv
på en stol og trukket vejret noget hurtigere
end den plejer. og virker slet ikke frisk.

kan sådan en ormekur slå katten ud af kurs et par dage eller hvad?

kattene er 2 år gamle.

mvh

jesper

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-02-05 20:57

Det du beskriver, _kan_ være symptomer på, at din kats krop er ved at gå i
chok og falde i koma. Du skal søge dyrlæge med det samme.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gry Lytorp

Dato : 15-02-05 14:44

Hej Jesper

Et lidt sent svar, men nu skriver jeg alligevel.
Jeg er helt enig med Gainsbourg. Skynd dig at få den til dyrlægen.

Min killing på 4 måneder fik også ormekur, og blev meget syg bagefter.
Den spiste og drak ikke, og gjorde ikke andet end bare at ligge. Det
stod på i 1½ døgn, og så tog jeg den til dyrlægen.
Det viste sig den havde 40,5 i feber. Den fik en sprøjte med
antibiotika, og derudover tjekkede han den igennem, men kunne ikke finde
noget. Han sagde det var meget sjældent de oplevede en slags forgiftning
ved ormekur. Jeg fik noget antibiotika med hjem som jeg skulle give den.
Efter to dage var der stort set ingen forbedring, og jeg tog den igen
til dyrlægen. Den havde stadig 40,5 i feber, og den fik så noget endnu
stærkere antibiotika, og jeg fik nogle nye stærkere piller. Nu har den
det godt igen, men det har taget et par ugen før den kom helt ovenpå
igen - især maven havde svært ved at falde til ro, nok også pga den
stærke antibiotika.
Jeg har i hvert fald lært, at hvis man føler noget er galt, så er det
bare at få dem tjekket.

Håber dog din kat har det bedre nu!

Mvh.
Gry

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-02-05 16:47

> Håber dog din kat har det bedre nu!

Ja, jeg har da også gået og tænkt over om den har det bedre og hvordan det
er gået med den...

Mvh.
Gainsbourg

Fra : Jesper G.

Dato : 15-02-05 17:07

hej med jer.

tak for svar og interresse

mandag havde den det bedre og begyndte at spise, og idag er den på toppen
igen og
opfører sig præcist som den plejer.

så den er iorden igen

jesper

Fra : Denise

Dato : 15-02-05 17:25

Jesper G. wrote:
> hej med jer.
>
> tak for svar og interresse
>
> mandag havde den det bedre og begyndte at spise, og idag er den på
> [...]

Åh, det var dejligt,man tænker jo lidt på hvordan det gik

--
Hilsen Denise