Hvilet "kosttilskud" til vores kat ??
Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 11:07

Vi har en 8 måneder gammel kat der får tørfoder. Det suppleres op med
lidt forskelligt så som dåsetun, torskerogn etc.

Nu blev jeg gjort opmærksom på at tun dåsetun ikke er en god ide og
derfor vil jeg lige høre om nogen har nogle ideer til hvad man istedet
kan bruge. Torskerogn er det ok? Den får også noget kogt kylling en gang
imellem.

Det er stadig mening at tørfoderet skal være den egentlige grundfoder,
det er bare ideer til lidt forkælelse.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Denise

Dato : 28-01-05 12:51

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
[...]

Du kan bare give den noget varieret, altså ikke så meget af det samme hvis
du er i tvivl. Kylling, kalkun og kogt fisk f.eks.torsk/rødspætter er meget
fint, lidt tun, torskerogn, rejer, små stykker rå hjerte,lidt rå lever,
makrel i tomat, æg, jamen alt hvad du selv kan finde på. SÅLÆNGE det er
godbidder og ikke hovedfoder, så er der sådan set ikke så meget at spekulere
over sålænge man ikke overdriver og giver tun hver dag f.eks. Der er
selvfølgelig også ting man ikke skal give som chokolade, løg, advokado, mælk
og andre jeg ikke lige kan huske. Ellers er det kun kattens kræsenhed der
sætter grænser

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 28-01-05 20:42

Jakob wrote:
> [...]
> gang imellem.
>
> Det er stadig mening at tørfoderet skal være den egentlige grundfoder,

Du må GERNE fodre din kat med tun (dåse), *sålænge* det ikke er for ofte.
Dvs giv den lidt max 1 gang om ugen. Årsagen er at tun (og makrel på dåse)
indeholder tungmetaller, som ophobes i kroppen. Får katten for meget bliver
den forgiftet. Det tager lidt tid før metallerne udskilles. Det er årsagen
til at man anbefaler tun/makrel med måde...
Alle andre typer fisk, kogt f.eks er der ingen problemer med. Husk på at de
fleste katte ikke tåler skaldyr ret godt - de brækker sig.
Og ja.. Denise har også svaret - et rigtig godt svar :)

/M

Fra : Jakob

Dato : 28-01-05 23:55

> Du må GERNE fodre din kat med tun (dåse), *sålænge* det ikke er for ofte.
> Dvs giv den lidt max 1 gang om ugen.

Ja vi var nok en del over det ;0)

Tak for svaret

Jakob