Det koster at have kat.
Fra : Lady

Dato : 23-01-05 19:06

Kom lige til at regne lidt på, hvad det koster om måneden at have 2 halv
voksne MCO indekatte. Det skal man ikke gøre
Selvfølgelig er det pengene værd, men se bare her.

Ca. 8 kg Acana kattemad - 300 kr.
1½ sæk Classy Cat kattegrus - 150 kr.
Fryseposer til tømning af kattebakken - 15 kr.
Duftmiddel til kattebakken - 50 kr.
Tun - ca. 50 kr.
Legetøj - ca. 50 kr.

I alt: 615 kr. pr. måned eller 7380 kr. årligt.

Føj da det er mange penge, og så har jeg ikke en gang indregnet
dyrlægeregninger, ødelagte ting og hvad der ellers kan dukke op i løbet af
året. For de samme penge kunne man rejse langt væk.

Nå, men man betaler jo med glæde. Jeg er dog ret sikker på, at jeg nøjes med
2 bavianer og ikke anskaffer mig flere foreløbigt.

T. Jakobsen

Fra : Andrea

Dato : 23-01-05 19:39

Hejsa...
Vi forsyner os med poser når vi er ude og handle i Bilka. For enden af kasse
båndet står der en rulle poser, og så hiver vi en 5-10 stykker af... En
dag kom Frank hjem med en hel rulle han havde fået af den søde kassedame...
Det sparer noget på vores fryseposer, man skal bare ha´ nerver til at være
lidt fræk. Men mon ikke alle katteslaver har fået hærdede nerver...?!
Blot et lille tip...

Kristina

Fra : J

Dato : 23-01-05 19:49

"...
Fryseposer til tømning af kattebakken - 15 kr.

> Kristina
____________________________________

Det er da heller ikke nødvendigt at købe fryseposer - jeg køber altid de der
affaldsposer - der er tre ruller i en pakke - i Netto og Rema 1000 koster de
omkring 10 kr.
Hilsen Jette

Fra : J

Dato : 23-01-05 19:47

> [...]
> Tun - ca. 50 kr.
> Legetøj - ca. 50 kr.
>
> I alt: 615 kr. pr. måned eller 7380 kr. årligt.

_______________________________________

Ja, jeg har jo også to kryds med main-coon. Jeg har ikke turdet regne på
udgifterne. Men det skal nok passe, at det løber gevaldigt op.
Jeg fodrer med Royal Canin Kitten og TD Hills - og så lidt dåsemad - af den
dyre fra Dyrlægen.
Jeg er i gang med min første pose Extreme Claccis grus, så jeg ved ikke hvor
længe den vil holde, det er lovende ud.
Jeg bruger ikke duftmiddel til bakken ud over det, der er i gruset.
Jeg køber 10 dåser tun i Netto for 20,- når det er på tilbud
De spiser nemlig ikke alverden af sådan noget - ud over lidt godbidder af
det vi mennesker spiser, såsom laks, rejer, muslinger, kylling, ost og sådan
noget.
Jeg køber i hvertfald ikke for 50,- kr. om måneden legetøj, de har lidt
bolde og en enkelt pivemus - ellers laver jeg selv noget af papir bundet som
en sommerfugl - en af mine knæstrømper af de tynde - snoet og bundet i
knuder. Små rester af lammeskind rullet sammen og snøret. (Det er nærmest
kun Ludwig, der gider beskæftige sig med legetøj). En lille æske, som der
har været et eller andet i, kan også bruges - så lægger jeg en kalktablet
eller to ned i og lukker den. Den kan vare i timevis.

Så en eller anden dag - må jeg lave et regnestykke, men jeg har jo nogen
solide dyrlægeregninger, så det tør jeg slet ikke tænke nærmere over lige
nu.
Hilsen Jette

Fra : fam. Ager

Dato : 23-01-05 21:22

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> 1½ sæk Classy Cat kattegrus - 150 kr.
> Fryseposer til tømning af kattebakken - 15 kr.
> Duftmiddel til kattebakken - 50 kr.

> T. Jakobsen
>--------------------------

Jeg har 2 raggier, og en sæk extreem classic, holder en måned mindst!

og duftmiddel? folk bliver ofte forbavsede over at her er katte, for det kan
overhovedet ikke lugtes, heller ikke i nærheden af bakken, så ekstra duft er
unødvendigt her.

når der skal sigtes kugler fra bakken, timer jeg det med at køkkenaffalds
spanden skal tømmes ud i renovationssækken, altså ryger kuglerne fra
kattebakken i køkkenaffaldsspandsposen (den var lang ((-: ) og direkte ud
i renovationssækken med det hele.

mvh. marie. - Der kan frydes over en sparet lille 100krone.. (-:

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-01-05 21:30

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ca. 8 kg Acana kattemad - 300 kr.

Om måneden??? Det lyder da utroligt.
Vores 7.2kg huskat (han) spiser ~2kg om måneden, og han sulter da ikke.

Fra : Lady

Dato : 24-01-05 06:53

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
> "Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Om måneden??? Det lyder da utroligt.
> Vores 7.2kg huskat (han) spiser ~2kg om måneden, og han sulter da ikke.

Hejsa.

Jeg er også målløs over, hvad de to djævle kan æde.
Jeg måler ikke foderet op, da jeg ikke vil have dem til at sulte, jeg kan jo
ikke tjekke, hvem der spiser hvad.
Ergo de spiser så meget de har lyst til, og det er altså MEGET.
Købte 8 kg killingefoder og 8 kg voksenfoder sidste uge i november, og de er
brugt nu her omkring den 1. februar.
Altså 16 kg på 2 måneder, og så var der faktisk en uge, hvor Puck var syg,
så han kun var på skånekost:).
Det kan godt være, at det ændrer sig lidt, når de kun er på voksenfoder
fremover, men de æder altså meget, og de har lige fået ormemiddel.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Kate

Dato : 23-01-05 23:22

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote in

> Ca. 8 kg Acana kattemad - 300 kr.
> 1½ sæk Classy Cat kattegrus - 150 kr.

Det gør jeg lidt billigere, men med 4 katte. Jeg bruger 4 kg Hill's til
349,- og 1 pose Extreme Classic kattegrus á ca. 115kr. Ville koster
mere hvis jeg havde købt i en dyrehandel, men dette er så købt privat
til færre penge.
Kattelegetøj køber jeg sjældent, kun Mows gider lege med det meste
alligevel. Som de andre køber jeg de billigste poser i netto.
Duftmiddel ville skabe pøller på gulvene for sådan noget haaaader Johan

Tun er bandlyst her pga. Lante og Johan.

Så mit regnskab er ikke så dyrt. Jeg regner med at jeg ligger på
omkring 600kr. om måneden for 4 katte. Heri er så ikke indregnet
dyrlægeregninger, som altid kommer når man dårligst har råd

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 00:08

Lady wrote:

jeg må indrømme jeg er chokeret*G*
vi har tre katte, en huskat, og to persere.... på en måned bruger vi:

> Kom lige til at regne lidt på, hvad det koster om måneden at have 2
> halv voksne MCO indekatte. Det skal man ikke gøre
> Selvfølgelig er det pengene værd, men se bare her.
>
> Ca. 8 kg Acana kattemad - 300 kr.

4 kg royal canin indoor - 250 kr (når man ikke har husket at have sine
rabatkuponer med*G*)

> 1½ sæk Classy Cat kattegrus - 150 kr.

1 sæk (20 liter) multifit fra maxizoo - 80 kr

> Fryseposer til tømning af kattebakken - 15 kr.

1 rulle affaldsposer (købes 3 ruller for 10 kr) - 3,5 kr

> Duftmiddel til kattebakken - 50 kr.

købte engang en flaske af shangrilas lugtfjerner som har holdt i snart 1½ år
for en liter (a 150 kr ca) - 9 kr

> Tun - ca. 50 kr.

får de kun sparsomt og fra tilbud*G* - max 15 kr
andet guf fås somregel i vores rå kødvarer og skal det regnes om til rede
penge, tror jeg vi lander på ca 20 kr

> Legetøj - ca. 50 kr.

legetøj??*G* ca (fordelt på årsbasis) 15 kr

> I alt: 615 kr. pr. måned eller 7380 kr. årligt.

altså i alt: 392,50 kr pr md, hvilket bliver 4710 årligt*G*

> [...]
>
> Nå, men man betaler jo med glæde. Jeg er dog ret sikker på, at jeg
> nøjes med 2 bavianer og ikke anskaffer mig flere foreløbigt.

jeg betaler skam også med glæde*G* men hvis jeg var dig ville jeg stærkt
overveje at finde et mere lødigt foder*G* jeg er sikker på at det ville
spare dig i både foder og grusregning ;)
og lige et fif.... pas på med for meget tun til misserne, især hvis de er
kastrater*G* mineralerne i tunen kan give dem problemer med urinvejene
senere i live.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Lady

Dato : 24-01-05 07:00

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> [...]
> og lige et fif.... pas på med for meget tun til misserne, især hvis de er
> kastrater*G* mineralerne i tunen kan give dem problemer med urinvejene

Vedrørende foderet var det et forsøg. Der var lige kommet en ny dyrehandel i
byen og de kørte med 50 % på alt foder, så det skulle da prøves. Dvs. jeg
gav altså kun 150 pr. sæk - billigt nok efter min mening. Planen var dog, at
de skulle fortsætte med foderet, hvis det var godt, og det er det, men måske
man skulle overveje andre mærker og se, om det bedre kan betale sig.

Vedrørende legetøj, så er djævlerne kun indekatte og har STOR tendens til at
stjæle ting i huset, hvis de keder sig. Derfor køber jeg med glæde lidt
ekstra legetøj for at holde dem fra skraldespande m.m. når jeg ikke er
hjemme.
Jeg modtager dog gerne forslag til hjemmelavet legetøj. Jeg er meget
idéforladt, så lidt hjælp kan altid bruges.

Godt at vide det med tunen. De er ikke kastrater endnu men bliver det nok
til marts, så jeg vil finde nogle bedre godbider som alternativ.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Kate

Dato : 24-01-05 10:45

> Jeg modtager dog gerne forslag til hjemmelavet legetøj. Jeg er meget
> idéforladt, så lidt hjælp kan altid bruges.

Jeg er ikke handy og laver derfor ikke legetøj selv, men min mor lavede
når de havde killinger noget selv. Tror hun havde lært det af deres
opdrætter.
Du får de der plastikdimser som legetøjet i kinderæg ligger i. I dem
lægger du en passende sten, strikker, hækler eller på anden måde
frembringer enen "dut" den kan lægges i og lukkes for. Når kattene leer
med den rasler den. Min mors katte var vilde med dem

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-01-05 10:52

Kate wrote:
> [...]
> frembringer enen "dut" den kan lægges i og lukkes for. Når kattene
> leer med den rasler den. Min mors katte var vilde med dem

man kan også lave spiraler af piberensere, kugler af staniol, små "bamser"
(kan også bare været en sok der er syet sammen) med fyld og catnip i....
papirsposer, papkasser, bukseelastikker med lidt pels sat sammen og sat fast
i loftet, på kradsetræet eller i døråbningen....

jeg har også lavet nogle hoppebolde med fjer i... fjerene har jeg fundet i
skoven når vi gik tur og så "borede" jeg et hul med en skruetrækker i en
billig hoppebold til et par kroner fra en legetøjsforretning, limede 3-4
fjer af forskellig størrelse i hullet med sekundtlim, og vupti, så har du en
sjoooov bold der både kan hoppe, lugter spændende og vipper underligt*G*

sjovt nok er dizzys yndlingslegetøj et stykke legetøj vi fik sammen med
ilderen sisse.... en lille muselignende bamsetingest der pipper når man
bevæger den*G* den får de VILDESTE tæv indimellem, og så glemmer hun den i
en periode.... men lige så snart hun finder den igen, så går den vilde
jagt....

Fra : Denise

Dato : 24-01-05 13:17

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> papkasser

SUK, har en stor papkasse fra køb af en havehynde-boks - sådanne en kæmpe en
til alle vores havehynder. Den står midt på stuegulvet med udskårede vinduer
og dør. Jen kan ikke nænne og smide den ud, da den bliver brugt flittigt som
hule, da der ligger en hynde indeni. Og den bliver brugt til at ligge på og
slappe af, da der er en hynde ovenpå også. Nu har jeg ventet over ½ år på de
skulle blive træt af den, så jeg kunne smide den ud. Men, meeeget fint
stuemøbel, der virkelig pynter i en ellers ordentlig stue Men hvad gør
man ikke for kattene, selvom gæster undrer sig

--
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-05 00:23

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> writes:

> Kom lige til at regne lidt på, hvad det koster om måneden at have 2 halv
> voksne MCO indekatte. Det skal man ikke gøre
> Selvfølgelig er det pengene værd, men se bare her.

> I alt: 615 kr. pr. måned eller 7380 kr. årligt.

Mener at jeg kom frem til ca 350 - 400 kr = ca 9 kr mad/guffer om
dagen og en smule legetøj og kattegrus (Sille fra fakta)

Meen ok hun får nogle ret dyre guffere nemlig catsticks som koster 3
kr pr stk + en foliepose kitekat + pt RC MCO normalt får hun også
Hills OC

> Føj da det er mange penge, og så har jeg ikke en gang indregnet
> dyrlægeregninger, ødelagte ting og hvad der ellers kan dukke op i løbet af
> året. For de samme penge kunne man rejse langt væk.

Heller ikke jeg og jeg ville nu hellere blive hjemme hos Anastacia

> Nå, men man betaler jo med glæde. Jeg er dog ret sikker på, at jeg nøjes med
> 2 bavianer og ikke anskaffer mig flere foreløbigt.

Æv jeg skal hoste op med kroner *GG* og ønsker mig meget en
CoonBamse-Dame mere. Men har ikke råd...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Steen Suder

Dato : 24-01-05 08:50

Lady wrote:

> Kom lige til at regne lidt på, hvad det koster om måneden at have 2 halv
> voksne MCO indekatte. Det skal man ikke gøre
> Selvfølgelig er det pengene værd, men se bare her.
>
> Ca. 8 kg Acana kattemad - 300 kr.

Hvis bare det er af god kvalitet...
Vi bruger RC Maine Coon og RC Oral Sensitive til to næsten voksne NFOer
(kastrater).

> 1½ sæk Classy Cat kattegrus - 150 kr.

Dyrt...
Vi bruger Remas/Altas Petshop (?) bentonitgrus til 21,-/8kg.

> Fryseposer til tømning af kattebakken - 15 kr.

Tynde affaldsposer i stedet - de er større og billigere.

> Duftmiddel til kattebakken - 50 kr.

"Skift" den når den trænger i stedet.

> Tun - ca. 50 kr.

Bruger vi ikke - for meget magnesium, hvilket ikke er godt er for kattene.

> Legetøj - ca. 50 kr.

Tjah... det ved jeg ikke.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Lady

Dato : 24-01-05 08:58

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> Dyrt...
> Vi bruger Remas/Altas Petshop (?) bentonitgrus til 21,-/8kg.

Jeg har haft kat i 10 år eller der omkring og har efterhånden prøvet de
fleste mærker på markedet men intet er så godt som det her, og jeg betaler
glædeligt for at undgå hankattelugt:)

> Tynde affaldsposer i stedet - de er større og billigere.

Flere skriver dette, og det er klart noget jeg vil gå over til. Har bare
altid brugt de andre, da de er meget holdbare og klumpende grus bliver MEGET
tungt efter brug.

> "Skift" den når den trænger i stedet.

Der bliver skam tømt efter behov, men hvis jeg skulle tømme hver gang en af
dyrene har rendt i bakken, kunne jeg ikke lave andet :) 3-4 gange dagligt må
være nok.
Som sagt er jeg MEGET vanskelig og det må IKKE lugte af kattepis i min
lejlighed, så jeg betaler gerne for lidt ekstra duft.

Fra : Ida

Dato : 24-01-05 10:50

--

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kom lige til at regne lidt på, hvad det koster om måneden at have 2 halv
> voksne MCO indekatte. Det skal man ikke gøre
--klip--
> Selvfølgelig er det pengene værd, men se bare her.
> T. Jakobsen

Havde ellers sagt, at jeg ikke ville gøre det her igen..men men men

Har fra 1/7-2003 til 1/7-2004 skrevet tørfoderforbrug ned for 8 voksne maine
coons :

De har spist 210 kg tørfoder = 6300 kr

Dåsemad bruger jeg ikke meget = 500 kr

Daggamle kyllinger = 250 kr

Fisk, kylling, oksekød osv = 1200 kr

Brugt ca. 200 sække Silles klumpende kattegrus = 4400 kr

Poser til bakkeaffald tjaaa = 120 kr

Legetøj og dimser = 500 kr

Det giver 13270 kr for hele det år eller 1105,83 kr om måneden i 'drift' og
jeg er sikker på, at jeg -ubevidst- har gjort en del af udgifterne mindre,
end de rent faktisk er. Tror jeg køber en del mere 'guf' og legetøj til de
kære kræ, end jeg har lyst til at indrømme
Dyrlægeregninger er der jo en del af, når man har mange katte og her tænker
jeg kun på vacciner og sundhedstjek - det har jeg ikke umiddelbart lyst til
at regne videre på
Som opdrætter får jeg rabat på RC og Hills, som er det tørfoder jeg
benytter - det sætter kiloprisen en hel del ned.

Jeg har i samme periode haft 16 killinger og de er noget svære at regne
'driftsomkostninger' på, men 1500 kr pr snude er et forsigtigt bud ?
Dertil kommer jo så rengøring, slid på inventar osv osv.

Året før havde jeg lavet en mere detaljeret udregning, hvor dyrlæge var
medregnet samt indtægt på solgte killinger - der kostede min
altoverskyggende hobby mig 1500 kr pr måned.
Det var så godtnok kun beregnet på tørfoder, så vådmad og kylling, fisk osv
er ikke medregnet og det samme med udstillinger, transport og den slags.
Det synes jeg alt i alt er billigt sluppet, for at få lov at have så mange
skønne katte omkring mig og muligheden for at passe godt på og give en god
start i livet til de killinger, der skal være andres elskede kat i mange år

Ida

www.maine-coons.dk
Killinger ventes