Nogen fif til lugtende kattespand?
Fra : Noon

Dato : 23-01-05 17:56

Hej!

Jeg mangler et par gode råd til at få katte-affaldsspanden til at holde
op med at lugte så fælt, som den gør nu! Jeg har skiftet til en meget
lille pedalspand, så der ikke kan være så mange tisklumper mm i og så
ville blive tømt noget oftere!

Det er selve skraldespanden, der kommer til at lugte overdrevet
sødt/syrligt... Det hjælper ikke at bruge to poser på én gang og heller
ikke at vaske spanden jævnligt!

Det lugter så slemt, at jeg er nødt til at tage spanden med udenfor og
skifte posen der, for ellers stinker hele hytten i lang tid efter!

Så jeg må bede om lidt hjælp! :)

-Noon

Fra : AEK

Dato : 23-01-05 18:03

> Så jeg må bede om lidt hjælp! :)

Når jeg er færdig i køkkenet med de gennemsigtige plastposer ( 2, 4, 6
liters. ), så ryger de på badeværelset, hvor bakken er.
Når jeg starter på en pose, bruger jeg en " poseklemme ", der lukker den 100
% - og når posen er fyldt, bliver der bundet en knude for derfter at ryge i
den almimdelige skraldepose. Jeg har ingen lugtgener overhovedet.

Evt. noget for dig ?

Venlig hilsen,
Anya.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 23-01-05 18:31

> [...]
>
> Det lugter så slemt, at jeg er nødt til at tage spanden med udenfor og
> skifte posen der, for ellers stinker hele hytten i lang tid efter!

Hej Noon,

Hvis du har mulighed for at skovle klumperne direkte ned i en frysepose,
som du så slår en knude på og bærer det direkte ud i skraldespanden
udenfor? Så ville det være en god løsning. Det eliminerer fuldstændigt
lugtgenerne.

Jeg har også engang haft sådan en lille pedalspand, som jeg smed poser
med missernes efterladenskaber ned i. Det lugtede heller ikke godt, så
det holdte jeg hurtigt med igen

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 18:42

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som du så slår en knude på og bærer det direkte ud i skraldespanden
> udenfor? Så ville det være en god løsning. Det eliminerer fuldstændigt

Det er også den måde vi gør det på her i huset..

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 23-01-05 18:53

Hej

Vi bruger de billige plastikposer - morgen og aften - knude på og
direkte ud i skraldespanden. Så bliver lugten udenfor.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : J

Dato : 23-01-05 19:34

Så jeg må bede om lidt hjælp! :)
> -Noon
_________________________
Jeg tilslutter mig helt ovenstående indlæg. Det er også sådan jeg gør -
altså ned i billig pose (tre ruller for ca. 10,-) og så ud med det samme.

Måske har det også lidt med at gøre med, hvilket kattegrus du bruger. Det
jeg bruger danner klumper, som er helt omsluttet af gruset, det tager da
også noget af lugten.
Hilsen Jette

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 24-01-05 18:52

Hej

Jeg genbruger gerne toastbød poserne til klumperne fra kattebakken.
Dertil har jeg fået fat i et paprør fra den lokale tæppeforhandler og har
fået boret nogle huller i den og nu hænger den på vægen og er proppet med
poser, hvor jeg hiver den nederste ud, som så bliver fyldt med dagens
klumper. Meget nemt og effektiv. Og ingen luftgener her.
Næstegang jeg skal have et nyt pose rør, så bliver det af plastik, da
poserne nemt kan glide i paprøret.
mvh Cindie