Tyverialarm og katte
Fra : Vibeke

Dato : 23-01-05 14:16

Hejsa,
vi skal måske snart flytte i hus, og så vil man jo gerne have tyverialarm i
sit hus så er man sikker på ikke at få uventede gæster.
Men hvordan hænger det lige sammen med katte? Får når vi ikke er hjemme vil
kattene jo stadig rumstere rundt, så hvad gør man med sådan nogen
bevægelsessensorer? Og hvad så når man er hjemme og fx sover, har man den
også tændt der?
Vibeke

Fra : TomCK

Dato : 24-01-05 08:18

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa,
> vi skal måske snart flytte i hus, og så vil man jo gerne have tyverialarm
> sit hus så er man sikker på ikke at få uventede gæster.
God ide....
> [...]
> kattene jo stadig rumstere rundt, så hvad gør man med sådan nogen
> bevægelsessensorer? Og hvad så når man er hjemme og fx sover, har man den
Der er sikkert masser af muligheder, men.... I vores tilfælde er det nemt,
for der bliver kattene smidt ud i gangen om natten, eller når vi ikke er
hjemme. De har adgang til det fri, så det er også for at undgå mus i stuen

Vores alarmsystem har 2 niveauer, og man kan bestemme hvilke følere, der er
knyttet til hvilket niveau. Eksempelvis er alle dørkontakter knyttet til et
niveau, som kan bruges når man ligger og sover, eller kattene f.eks.
undtagelsesvis er alene i huset. Næste niveau medtager
bevægelses-sensorerne, og er det vi normalt bruger, når vi er væk. Vores
anlæg er et trådløst fra TDC, men Falck har et, hvor de iflg. brochuren kan
levere en rumsensor, der ikke reagerer på dyr under 15 kilo.
Personligt vil jeg anbefale et anlæg, hvor der er en alarmcentral
involveret. Anlægget er basalt set det samme, men det er surt at få ødelagt
sin ferie pga. falske alarmer. Løsningen er dyrere, men når man et par gange
har prøvet at der står "Hjem" på mobiltelefonen, og man véd ingen er hjemme,
så....

mvh
TomCK

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-01-05 00:17

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev...
> [...]
> kattene jo stadig rumstere rundt, så hvad gør man med sådan nogen
> bevægelsessensorer? Og hvad så når man er hjemme og fx sover, har man den

Vi har kun fået sat sensorer op hvor kattene ikke kommer - ellers er det
dør- og vindueskontakter, som kun sætter gang i alarmen hvis dør/vindue
åbnes.
Så vi kan have alarmen sat til både om natten og når vi ikke er hjemme, uden
at skulle tage "hensyn" til kattene

Vores alarm er desuden udelukkende på grund af kattene - jeg er drønende
ligeglad med vores ting, men vores katte skal ikke komme til skade/stikke af
i forbindelse med et evt. indbrud - derfor alarmen!

Mvh. Camilla

Fra : Vibeke

Dato : 26-01-05 13:19

> [...]
> åbnes.
> Så vi kan have alarmen sat til både om natten og når vi ikke er hjemme,

Okay, nu vil der ikke være nogen steder hvor kattene ikke kommer, så må være
sådan nogen kontakter vi skal have fat i. Men sådan noget ved de jo også der
hvor man køber dem - altså alarmerne.

Vibeke