Ad!
Fra : Frk. Clausen

Dato : 18-01-05 12:15

Palle og Frederik er nu blevet 5 måneder gammel, og stadig lige så dejlige
som altid...

Men så slutter glæden også, for jeg har et problem med a de render oppe på
vores toilet, håndvask, sofa og køkkenbord! Og ad jeg synes det er
ulækkert!!!
De gør det for det meste kun når vi ikke er hjemme, og nogen gange når vi er
hjemme.

Hvordan lærer jeg dem dog at det må de altså bare ikke??

De har masser af legetøj og stort klatremiljø osv.

--
/Kristina www.smukke-engel.webbyen.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 18-01-05 13:43

> [...]
> hjemme.
>
> Hvordan lærer jeg dem dog at det må de altså bare ikke??
>
> De har masser af legetøj og stort klatremiljø osv.

Hej Kristina,

Jeg kan nu ikke forstå, at du synes, at det er ulækkert at Palle og
Frederik kommer i sofaen. Det får du nok svært ved at vænne dem af med.
Katte lever jo livet højt, og det er derfor naturligt for dem at hoppe
op på møblerne.

Du kan evt. lægge et tæppe eller håndklæde i sofaen. Så er der en god
chance for, at misserne vil lægge sig på det i stedet for direkte på e
sofahynde. Et tæppe er også nemt at vaske engang imellem. Jeg har endnu
ikke haft en kat, der kan modstå sådan en åben invitation

Ellers har emnet katteopdragelse været diskuteret for kort tid siden.
Prøv at se tråden "Hvordan skælder man en kat ud?" startet af Jan d.
13/1-05. Håber, at du kan bruge nogle af rådene i den tråd.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Melanie

Dato : 20-01-05 14:21

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> hjemme.
>
> Hvordan lærer jeg dem dog at det må de altså bare ikke??

Herhjemme råber vi af dem og siger NEJ!!! Det hjælper i over 90% af gangene.
De sidste 10% af gangene skal de lige have en _lille_ puf bagi så hopper de
ned. De ved godt det må de ikke, derfor er der ikke brug for at puffe så
meget mere, som i starten.

Held og lykke med det!

> De har masser af legetøj og stort klatremiljø osv.
>
> --
> /Kristina www.smukke-engel.webbyen.dk

Mvh Melanie