Duchess i løbetid!!!!
Fra : Lene

Dato : 17-01-05 23:27

Hej kattegruppe

Duchess blev for ca. 3 uger siden steriliseret eller kastereret hedder det
vist. (??) - altså hun fik fjernet det hele.

Nu er hun så kommet i løbetid. For første gang i sit liv. har været på
p-piller lige til for 3 uger siden og nu er hun sgu kommet i løbetid GRR...
*SS*
Jeg tænker at det må være fordi hun stadig har nogle hormoner i kroppen der
lige skal helt ud først. Men da lidt mærkeligt alligevel. Nu skal hun
alligevel til dyrlægen på fredag for at blive vacc. så må jeg jo snakke med
ham der. Men er der nogle der ved om det er normalt?

Venlig hilsen Lene

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 07:29

"Lene" <lpks_@FJERNDETTEofir.dk> wrote in message
> [...]
med
> ham der. Men er der nogle der ved om det er normalt?

Hej Lene
Ikke at jeg har nogle erfaringer overhovedet med hunkatte i løbetid,
gudskelov men jeg ved at bl.a. Nina E.F. i sin tid nævnte, at der kunne
gå op til 40 dage, før alle hormoner var ude af kroppen.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-01-05 07:47

Hej Lene

Ja der går et stykke tid før alle hormonerne er ude af kroppen, men efter 3
uger ville jeg mene at de ikke var "stærke" nok til at give løbetid, så min
første tanke var, om dyrlægen havde "misset" lidt, der skal kun en mikro-
skopisk rest til at lave ravage ved fortsat at producere hormoner, så jeg
synes bestemt at du skal kontakte dyrlægen.

Så vidt jeg lige husker, mener jeg ikke at have hørt om
"rigtig" løbetid, medmindre der sidder lidt tilbage der danner hormoner.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 09:00

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så vidt jeg lige husker, mener jeg ikke at have hørt om
> "rigtig" løbetid, medmindre der sidder lidt tilbage der danner hormoner.

Jeg kommer lige i tanke om min mors kat. Den blev steriliseret for mange år
siden, hvor den var gravid. Hvordan de har gjort det ved jeg ikke, men den
har stadig "gang" i noget. Jeg har set den markerer i haven op ad en busk,
som en hankat, hvor den stod og strintede bagud. Og af og til bliver den
fulgt hjem af meget interesserede hankatte, så den kommer åbenbart i en
"slags" løbetid af og til. Gud ved hvad der er gået galt, måske det er noget
væv, for hvis den var gravid må man da tro de har fjernet livmoderen.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-01-05 09:24

Denise skrev
<Gud ved hvad der er gået galt, måske det er noget
væv, for hvis den var gravid må man da tro de har fjernet livmoderen.>

Ja det skulle man mene, kommer hun i "rigtig" løbetid,
det at de stadig markere, forsvinder ikke nødvendigvis ved neutralisation,
de har jo stadig deres "territorie/
dominans-lyst"

Min Barabbas som blev neutraliseret inden han var et år og kun parrede en
gang, tror stadig at han er guds gave til hunkattene, og gjorde voldsomt
kur til Baby/Sisse, og
nu til Mille, begge tøser så/ser ud til at synes om opmærksomheden, på trods
af at de også begge var/er
neutraliserede og det har jeg oplevet med andre kastrater også.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 10:21

> Denise skrev
> <Gud ved hvad der er gået galt, måske det er noget
> væv, for hvis den var gravid må man da tro de har fjernet livmoderen.>
>
> Ja det skulle man mene, kommer hun i "rigtig" løbetid,

Nej, den eneste måde man kan se det på, er at hun bliver lidt længere væk og
slæber hankatte med hjem Så hun må vel udsende nogle dufte, de kan lide.

> det at de stadig markere, forsvinder ikke nødvendigvis ved neutralisation,
> de har jo stadig deres "territorie/
> dominans-lyst"

Ok, det tænkte jeg ikke på, er ikke så vidt bevandret i hunkatte, har "kun"
haft Molly, jeg er mere til drenge
Så jeg tænkte kun på, at det var hankatte der territorie-markerede.

> [...]
trods
> af at de også begge var/er
> neutraliserede og det har jeg oplevet med andre kastrater også.

He he, det kender jeg godt med hankatte. Vores gamle Coriander hoppede af og
til på Blonde, vores hankat. Blonde har aldrig været i løbetid og Coriander
havde aldrig parret. Blonde lå bare helt stille med Coriander i nakken, og
undrede sig over hvad Coriander troede han havde gang i, for det var der
vist ingen af dem der vidste
Molly har han aldrig hoppet på, men de puttede bare og var uadskillelige.

--
Hilsen Denise

Fra : Niels Peter

Dato : 18-01-05 11:23

Lene skrev:

> Jeg tænker at det må være fordi hun stadig har nogle hormoner i kroppen der
> lige skal helt ud først.

Det er netop den mest sandsynlige forklaring.

> Men da lidt mærkeligt alligevel. Nu skal hun
> alligevel til dyrlægen på fredag for at blive vacc. så må jeg jo snakke med
> ham der. Men er der nogle der ved om det er normalt?

Jeg tror ikke, det er normalt i betydningen "ofte forekommende", men det
er normalt i betydningen "ikke sygeligt".
Det kan godt tage et antal uger, før hormonerne er ude af kroppen.

Niels Peter

Fra : Lene

Dato : 18-01-05 13:22

Hej

Tak for svarene. Jeg er nu HELT SIKKER der ER en RIGTIG løbetid.. Hold da
k... hvor er hun altså bare Å..... LOOOL.. Nej spøg til side.... Det er
slet ikke sjovt.. SS*

Tror ikke den her løbetid kun kan være rester af hormoner i kroppen,
heldigvis skal hun alligevel en tur til dyrelæge på fredag.

Håber bare for alt i verden ikke at hun skal i narkose og skæres i en gang
til... SUK.

Men tak for svarene.

Den bekymret Lene..

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 13:54

Lene wrote:
> [...]
> heldigvis skal hun alligevel en tur til dyrelæge på fredag.
>
> Håber bare for alt i verden ikke at hun skal i narkose og skæres i en

Hej Lene

Har du prøvet, at kæle hende på lænden lige ved haleroden....hvis hun går
ned i benene, og stritter med numsen, når du går det, så skulle den være god
nok.....og hvis hun så også ligger, og ruller rundt på gulvet, så er det
vist løbetid, selvom det lyder rmeget underligt, når hun ER steriliseret.

Håber, hun 'bare' snakker

Held og lykke !!

Mvh
Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Fra : Lene

Dato : 18-01-05 15:14

> [...]
> vist løbetid, selvom det lyder rmeget underligt, når hun ER steriliseret.

Hej Tina.

Ja, den er god nok.. jeg behøver overhoved ikke røre ved hende, bare at
kikke er nok.. hun ruller rundt - nærmest skriger. ´Benene bagud, halen
tilside og rumpen opad. og sådan bliver hun ved og ved og ved og ....... *S*

Nu er hun endelig faldet omkuld.. *S* så jeg nyder stilheden her så længe
det vare.

Har snakket med dyrlægen, som påstod at det ikke kunne lade sig gøre!!!!! -
så nu må han se det ved selvsyn.

Kærlig hilsen Lene

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 15:30

> [...]
> længe det vare.
>
> Har snakket med dyrlægen, som påstod at det ikke kunne lade sig
> gøre!!!!! - så nu må han se det ved selvsyn.

Hej Lene

Ja, det lyder unægteligt som løebtid - bare du kunne komme til hos dyrlægen
noget før, så hun ikke går ud af løb, inden han når, at se det !!

Ja, nyd stilheden, så længe den varer

Mange medfølende hilsener

Tina

Fra : Lene

Dato : 22-01-05 20:44

> Ja, det lyder unægteligt som løebtid - bare du kunne komme til hos
dyrlægen
> noget før, så hun ikke går ud af løb, inden han når, at se det !!

Hej igen

ja.. det var så lige det der skete. Faktisk var hun kun i løbetid et par
dage, så forsvandt det igen. Dyrlægen mente ikke det kunne være en rigtig
løbetid, men at kroppen måske var blevet lidt stresset eller forvirret.
Nu håber jeg så bare at det IKKE sker igen. Virkelig - dyrlægen fortalte
også at man i MEGET sjælne tilfælde havde set at p-piller kunne laver cyster
og at de syster i Meget mere sjælne tilfælde selv kunne danne homoner..
puha.. håber virkelig ikke det er det der er sket. Hun havde ingen cyster i
underlivet. men de kunne sætte sig alle vegne..
Så nu krydser jeg arme og ben på at der ikke kommer flere overraskelser fra
hendes side, og at hun kan få lidt ro på og komme over operationen.

kærlig hilsen Lene