Reflekser...
Fra : Andrea

Dato : 17-01-05 13:54

Har nogen af jeres katte reflekser på når de går ude?? Bailey har aldrig
haft halsbånd på, men jeg er begyndt at overveje om det er mulig at "hænge"
nogen reflekser på hende, da vi bor op til en meget trafikeret vej (jeg
bider negle af bekymring hver gang hun ikke kommer første gang jeg kalder).
Vi har ingen kattelem så hun skal hen og kalde på os hver gang hun vil ud.
Det behøver derfor ikke være noget hun skal have på hele tiden...
Det må meget gerne være en billig løsning da jeg er ret overbevist om, at
hun nok skal gøre sig umage med at få det af og smide det langt, langt væk.

Kristina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 17-01-05 14:23

> [...]
> hun nok skal gøre sig umage med at få det af og smide det langt, langt væk.

Hej Kristina,

Man kan få nogle halsbånd, som i sig selv er én stor refleks De er
hvide i dagslys, men lyser i mørke. Der findes også andre katte-halsbånd
med en eller flere grå refleks-striber på. Det eneste jeg spekulerer
lidt på er, om det så også virker, for halsbåndet vil jo være dækket
lidt af pels - hmmm.....

Husk at se efter, at halsbåndet kan gi sig eller nemt åbnes helt, så
katten kan få det af, hvis den sidder fast i noget. Der er mange katte,
der er kommet galt afsted med et halsbånd der ikke giver den mulighed
for at slippe ud af det.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 17-01-05 16:55

<klip> Har nogen af jeres katte reflekser på når de går ude??
</klip>

Hvis/når mine katte får lov at komme ud, er det altid med reflekshalsbånd
med navn og telefonnummer. Halsbåndene er lidt svære at finde, men det kan
lykkes i velassorterede dyrehandler. Der er sådan en klap man kan åbne og så
skrive telefonnummer indeni. De koster ca. 40-50kr.

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Kate

Dato : 18-01-05 17:10

"Andrea" <kristinahawk@NOThotmail.com> wrote in

> Har nogen af jeres katte reflekser på når de går ude?

Nu går mine ikke ude, men da Johan var ung fik han lov at komme ud. Jeg
købte nogle halsbånd der var en lang refleks. På det skrev jeg min
adresse og så fik han lov at løbe. Han lærte meget hurtigt at når jeg
viste ham halsbåndet måtte han komme ud. Så satte han sig stille foran
hoveddøren og lod mig sætte halsbåndet på, så snart jeg var færdig
rejste han sig og vendte sig mod døren.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.