Sår i øret
Fra : Jens

Dato : 16-01-05 17:32

Hej

Min kat har været i slagsmål og fået revet sin ene øreflip.

Problemet er jo at den ikke kan holde såret rent (den kan ikke slikke sig
selv i øret, hvem kan det?)

Jeg har smurt lidt fucidin-salve på et par gange og det ser også ud til at
virke godt, men overvejer om det ikke skal vaskes med f.eks. sæbevand.

Gode råd (hvad vil dyrlægen gøre?)

Mvh
Jens

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 16-01-05 17:41

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har smurt lidt fucidin-salve på et par gange og det ser også ud til at
> virke godt, men overvejer om det ikke skal vaskes med f.eks. sæbevand.

Kommer an på hvordan såret er. Er det noget der burde syes?
Ellers ville de sandsynligvis også blot rense det med salve og holde øje med
at der ikke går infektion i.

Nina
PS Den kan forøvrigt godt nå selv. Se på indersiden af forbenet, der er
vaskebræt med indbygget riller og vaskeklud
Katte vasker der og gnider sig i hovedet med poten.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-01-05 10:44

Jens wrote:
> [...]
>
> Jeg har smurt lidt fucidin-salve på et par gange og det ser også ud
> til at virke godt, men overvejer om det ikke skal vaskes med f.eks.

Vi bruger altid Klorhexidin 0.2 % (og vat), og det er meget vigtigt på vores
kat da han ellers får rigtig megen betændelse. Mange af mine venner har
samme erfaring med deres katte efter slagsmål..
/ Thomas

Fra : Jens

Dato : 17-01-05 20:28

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> kat da han ellers får rigtig megen betændelse. Mange af mine venner har
> samme erfaring med deres katte efter slagsmål..

Tak for tippet. Fucidinsalven ser nu ud til at virke, men Klorhexidin er nok
en lidt mildere behandling.

Mvh

Jens

Fra : Nana Sørensen

Dato : 18-01-05 02:14

"Jens" <mugarbeNOSPAM@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <snip>

> Tak for tippet. Fucidinsalven ser nu ud til at virke, men Klorhexidin er

Det fucidin-salve... Er det det samme man bruger til mennesker for at hømme
betændelse? og kan man købe det i håndkøb?

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 07:38

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
hømme
> betændelse? og kan man købe det i håndkøb?

Checkede lige på nettet. Det findes også til mennesker som creme
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/fucidinhydrokortison.htm
Og til dyr som øredråber
http://www.netdyredoktor.dk/Medicin/Medicinleksikon/medicin_fucidin_comp._vet..html

Begge er receptpligtige og med binyrebark. Undskyld min dovenskab med ikke
at skrive det hele
Jeg tror vores Blonde på et tidspunkt har fået det mod eksem i ørene.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 18-01-05 09:19

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Det fucidin-salve... Er det det samme man bruger til mennesker for at
hømme
> betændelse? og kan man købe det i håndkøb?

Nå ja, undskyld, nu spurgte du jo om det var det samme.
Men efter hvad jeg, og du selv kan se, så er det ikke det samme

--
Hilsen Denise