Mere Kattemad :0)
Fra : Nina Søgaard

Dato : 11-01-05 20:51

Hej alle sammen.

Ja, nu er det så min tur til at forhøre mig om en fodertype........
Leonardo, er der nogen der kender noget til dette foder?
Jeg har hørt at det skulle være rigtig godt fra en anden opdrætter, og
at de hunkatte som havde været under vægt i lang tid pludselig tog på.
De skulle trives rigtig godt på dette foder med pels, kropslig volumen
og hvad angår efterladenskaberne i kattebakken
Men jeg kunne nu også godt tænke mig at høre fra andre med erfaring m.
dette foder, hvor kan man evt. købe det, pris og lign.
Er der nogen der kan hjælpe med det?

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar
www.gentlespirit.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 11-01-05 21:36

> [...]
> Men jeg kunne nu også godt tænke mig at høre fra andre med erfaring m.
> dette foder, hvor kan man evt. købe det, pris og lign.

Hej Nina,

Jeg fodrer ikke mine katte med Leonardo, men jeg fik nogle prøver med
fra opdrætteren. Dem bruger jeg som godbidder. Især min huskat er ret
vild med smagen Men da jeg kun bruger det i så små mængder kan jeg
jo ikke rigtigt udtale mig om hverken trivsel eller efterladenskaber.

Foderet kan købes hos:

NH Engros ApS
Terpvej 12F, Skivholme
8464 Galten
Tlf: 86 95 44 90
Fax: 87 54 72 09
E-mail: Nhengros@mail.dk

Der er fragtfri levering til døren. MEN: jeg ville være meget forsigtig
med at sætte min lid til dette, da firmaet af både mig selv og andre er
kendt for svigtende leverancer. Jeg har forsøgt mig med deres kattegrus,
men da leverancerne udeblev, selv efter jeg havde rykket for det,
droppede jeg det altså igen. Jeg ved fra nogle opdrættere, at de også
har været højst utilfredse med firmaets service. Bl.a. har nogle måttet
bruge et andet foder i den sidste halvdel af måneden, fordi der bare
ikke blev leveret til tiden. Og så er der jo stor risiko for dårlige
maver til følge...

Så det jeg egentlig vil frem til er, at hvis andre kender en anden måde
at få fremskaffet Leonardo, så ville jeg vælge en anden leverandør!

Hvad angår foderet som sådan, ja så håber jeg også på det punkt, at der
er nogle andre herinde der kan hjælpe

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi [Miver og Mull~

Dato : 11-01-05 22:37

><klip>

Mine katte får det også som luksus go'bidder og de elsker det. Jeg køber
det hos min lokale dyrehandler, men jeg synes nu det er en smule mange
penge det koster, derfor kun af og til som go'bidder :)

Med venlig hilsen
Heidi [Miver og Mulles mor og Svedskens eks-mor]

http://chocolade.dk
5% af omsætningen gives til Tortie-kontoen :)

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 12-01-05 09:18

Hej Nina
Jeg fodrer med Leonardo fra NH Engros og som opdrætter får du en rigtig god
pris (ca. 26kr/kg) og jeg har ikke problemer med leveringen.
Hilsen
Lotte

Fra : Nina Søgaard

Dato : 12-01-05 09:47

> [...]
> Jeg fodrer med Leonardo fra NH Engros og som opdrætter får du en rigtig god
> pris (ca. 26kr/kg) og jeg har ikke problemer med leveringen.

Hej alle sammen.

Tak for jeres svar, nu har jeg da lidt mere at forholde mig til.
Sten og Kirsten, jeg har været inde på jeres hjemmeside og kigge lidt
, dog må jeg sige at jeg synes det er dyrt og kan man ikke få
foderet i andet end 2 kg. poser?
Lotte, det er jo nogle helt andre priser du beskriver, meget tiltalende
, leverer de på sjælland også, og har de en hjemmeside man kan gå
ind på?
Du bruger foderet, hvad har dine erfaringer været med Leonardo?
Har du observeret nogen forskelle ift. det foder du brugte før?

Ang. levering fra NH, de problemer nogle af jer har oplevet, er det
længe siden, på sjælland i jylland eller?

Puha, mange spørgsmål, jeg håber i bærer lidt over med mig
Foderskifte er jo en alvorlig sag *s*.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-01-05 10:01

> [...]
> længe siden, på sjælland i jylland eller?
>
> Puha, mange spørgsmål, jeg håber i bærer lidt over med mig

Hej Nina,

Jeg bor selv i Jylland, så det er herovre, jeg har haft bøvl med
leverancen. Det var her i sensommeren. Nogle af de opdrættere, jeg
refererede til, bor på Sjælland. Grunden til jeg ved det er, at de har
haft en debat i et andet forum. Du kan læse med her:
http://www.felisforum.dk/viewtopic.php?t=1386

Altså, jeg er egentlig slet ikke meget for på den måde at hænge nogen ud
Jeg synes jo bare, at det er en lidt kedeligt, hvis man bliver
tvunget ud i at hærge missernes mave...

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 12-01-05 10:26

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> Jeg synes jo bare, at det er en lidt kedeligt, hvis man bliver
> tvunget ud i at hærge missernes mave...

Hej Betina
Ikke fordi jeg selv bruger omtalte foder eller grus, men jeg synes absolut
_ikke_ du skal have nogle som helst bekymringer over at omtale de ting. Når
det er vores dyr det gælder, så skal man ikke have skrupler over noget, det
har jeg i hvert tilfælde ikke

--
Hilsen Denise

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 12-01-05 10:34

> [...]
> det er vores dyr det gælder, så skal man ikke have skrupler over noget, det

Mange tak, Denise! Det hjalp i hvert fald lidt på min dårlige
samvittighed

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 13-01-05 08:05

Hej Nina
Ja, jeg bor på Sjælland (Slagelse) og har brugt foderet siden sidst på
sommeren - ingen leveringsproblemer overhovedet:). Kattene trives mægtig
fint på det, fin pels - ingen maveproblemer. Desværre har de ikke nogen
hjemmeside, men du kan kontakte dem pr. tlf. 86 94 44 90 el. mail
NHengros@mail.dk så kan du få tilsendt smagsprøver og indholdsdeklaration
m.v. Det bedste er, at mine katte stadig kan lide det (f.eks. Olivers gad de
ikke efter bare 14 dage + de fik tynd mave af det), men jeg bruger Olivers
grus - det er bare super;)
Hilsen
Lotte

Fra : Steen

Dato : 12-01-05 06:24

Du kan købe Leonardo hos os, og der er 20% udsalgs rabbat i januar.
Med venlig hilsen
Kirstens Dyrebutik
V/ Steen og Kirsten Svalø
www.kirstensdyrebutik.dk