Kattegræs
Fra : Alice

Dato : 09-01-05 13:03

Hej gruppe.

Som jeg har fortalt tidligere så venter jeg jo på at få min lille British
Shorthair's killing hjem i begyndelsen af februar. ( tiden er lang nu .
Jeg benytter ventetiden til at få samlet katte - udstyr og har et spørgsmål
i forbindelse med det ?

Jeg har købt kattegræs frø, og vil nu så mit græs, så det er serverings klar
til misling, men jeg hører nu fra andre katteejer at det slet ikke er
nødvendigt med kattegræs ?? Jeg troede at det er noget de skulle ha' for at
komme af med hårbolde?. Jeg har tidligere haft ude / inde katte og jeg så
tit mine katte gå ud og spise græs. Nu hvor jeg er flyttet fra hus til
lejlighed bliver vores kommende misling 100% indekat, og har ingen mulighed
for selv at 'gå på græs'. Hvad mener i ???

KH
Alice

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 09-01-05 13:22

> [...]
> lejlighed bliver vores kommende misling 100% indekat, og har ingen mulighed
> for selv at 'gå på græs'. Hvad mener i ???

Hej Alice,

Katten har brug for enten kattegræs eller andet som kan forhindre, at de
hår den slikker i sig, når den vasker sig, bliver til hårboller nede i
maven. Endvidere lader det til, at katte har et eller andet indgroet
behov for at gnave af planter. Så kattegræs kan måske forhindre, at
katten begynder at nippe til de øvrige planter i din lejlighed.

Jeg har dog aldrig haft det helt store held med kattegræs. Mine katte
har ikke rigtigt gidet at spise det, og så står det bare og visner. Jeg
har hørt fra andre, at de bruger stuebambus i stedet for kattegræs.
Dette har jeg dog ikke selv afprøvet.

I stedet for kattegræs har jeg brugt kattemalt. Det smører tarmene, så
evt. hårboller kommer ud med afføringen. Jeg har både givet det
forebyggende, og hvis misserne er begyndt at kaste hår op. Så har de
lige fået lidt kattemalt, så holder de op igen. Og misserne elsker det.
De sidder i kø for at få lov at slikke det i sig direkte fra tuben

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Alice

Dato : 09-01-05 13:39

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i

> [...]
> behov for at gnave af planter. Så kattegræs kan måske forhindre, at
> katten begynder at nippe til de øvrige planter i din lejlighed.

Først tak for dit svar Betina ..........Katten skulle meget nødig
begynde at nippe til mine blomster. Jeg har læst at rigtig mange stueplanter
er gift for katte :-//

> [...]
> lige fået lidt kattemalt, så holder de op igen. Og misserne elsker det.
> De sidder i kø for at få lov at slikke det i sig direkte fra tuben

Det lyder som et dejligt alternativ - Hvor kan man købe kattemalt ???

KH
Alice

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 09-01-05 14:35

> Det lyder som et dejligt alternativ - Hvor kan man købe kattemalt ???
>
> KH
> Alice

Hej igen

Man kan købe kattemalt hos dyrehandleren og nogle gange hos dyrlægen.
Det koster godt nok lidt dyrt, men jeg synes jo, at det er det værd

Det indeholder paraffin-olie. Det er det, der giver den smørende effekt.
Skulle din kat stik mod al forventning ikke kunne lide det, så er her
lige et indianer-trick: smør lidt på poterne. Så skal du se missen
slikke det i sig i en gal hast

Og forresten da: Tillykke med det kommende familiemedlem! Jeg håber, at
vi får lidt at høre om, hvordan det går, når du får missen hjem. Jeg
kender godt det der med vente-tiden. Men kan blive helt tosset

Fra : Alice

Dato : 09-01-05 18:42

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev

> Man kan købe kattemalt hos dyrehandleren og nogle gange hos dyrlægen.
> Det koster godt nok lidt dyrt, men jeg synes jo, at det er det værd

Tak skal du ha' Betina ....................Jeg vil helt sikkert gøre brug af
dit gode råd, så må det koste )

> [...]
> Skulle din kat stik mod al forventning ikke kunne lide det, så er her
> lige et indianer-trick: smør lidt på poterne. Så skal du se missen

Det vil jeg huske ) ..................Glimrende tricks

> Og forresten da: Tillykke med det kommende familiemedlem! Jeg håber, at
> vi får lidt at høre om, hvordan det går, når du får missen hjem. Jeg
> kender godt det der med vente-tiden. Men kan blive helt tosset

Taaak Betina, og du kan trygt stole på, at jeg nok skal berette for jer alle
om 'verdens ottende vidunder' ). Og jeg vil med garanti komme med mange
flere spørgsmål

KH
Alice

Fra : JytteJ

Dato : 09-01-05 18:02

"Alice" <alice_nielsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stueplanter er gift for katte :-//

> Det lyder som et dejligt alternativ - Hvor kan man købe kattemalt ???

Hej Alice.
Min egen lille nuttede britepige får kattemalt, fordi jeg ikke bryder mig om
at hun brækker sig på tæpperne og sofa´ en.
Jeg giver hende Vitakrafts kattemalt med cheese og queso (aner ikke hvad det
er), men det giver også en meget flot og skinnende pels. Du skal blot huske
på at missen ikke får for meget af det, da der er ret meget D - vit. i.
Held og lykke med den lille ny, kan godt forstå du glæder dig.

VH.
JytteJ

Fra : Alice

Dato : 09-01-05 18:38

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i

> [...]
> i.
> Held og lykke med den lille ny, kan godt forstå du glæder dig.

Hej Jytte .................Tusind tak for rådet, jeg vil flux anskaffe mig
noget kattemalt. Der må jo være skrevet en eller anden form for doserings
vejledning, som man kan gå ud fra..

Og du kan stole på, at jeg glæder mig ...............Helt VILDT, og især nu
hvor de synlige tegn på kommende 'familieforøgelse'. Vi har jo møbleret med
klatre / hule miljø og andre sjove lege / gemme steder.

KH
Alice

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-01-05 22:55

<klip> Hej Jytte .................Tusind tak for rådet, jeg vil flux
anskaffe mig
> noget kattemalt.
</klip>

Mine katte vil ihvertfald _ikke_ æde kattemalt....overhovedet ikke, aldrig,
no way, never...spild af penge for mit vedkommende....

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : JytteJ

Dato : 10-01-05 04:07

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41e1a831$0$51245$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> aldrig,
> no way, never...spild af penge for mit vedkommende....

Jeg måtte da også lære Helena at spise det, ved at smøre hendes poter ind i
det. Men iøvrigt er der meget forskel på kattemalt, ihvertfald ifølge
deklarationen, så jeg tror også at der er i smag.

VH.
JytteJ

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-01-05 11:22

> [...]
> på at missen ikke får for meget af det, da der er ret meget D - vit. i.
> Held og lykke med den lille ny, kan godt forstå du glæder dig.

Hej Jytte,

"queso" betyder såmænd bare ost på spansk.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 09-01-05 15:02

<klip> men jeg hører nu fra andre katteejer at det slet ikke er
> nødvendigt med kattegræs ??
</klip>

Nødvendigt og nødvendigt, tror der er lige så mange meninger om kattegræs,
som der er katte og ejere :)
Spørger du mig, er kattegræs er en god idé, mine spiser det af og til, men
de vil faktisk hellere have de der små stue bambus :)
Dem kan man af og til købe i supermarkeder for en rimelig pris...
Mine katte har ikke problemer med hårbolde eller andet, de får det
udelukkende for "sjov" ligesom jeg selv godt kan li' at få lidt lækkerier af
og til...måske ikke lige grønt, men et godt stykke nougat *slurp*