Loppehalsbånd?
Fra : Ole Jensen

Dato : 06-01-05 22:22

Hej

Jeg har en kat der kommer forbi en gang imellem, og den har et lysegrønt
halsbånd på. Er det et loppehalsbånd?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Denise

Dato : 06-01-05 23:03

Ole Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg har en kat der kommer forbi en gang imellem, og den har et
> lysegrønt halsbånd på. Er det et loppehalsbånd?

Før i tiden var de brune, men er der virkelig nogle der bruger loppehalsbånd
i dag ???

--
Hilsen Denise

Fra : Ole Jensen

Dato : 06-01-05 23:07

Denise <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote:

> Før i tiden var de brune, men er der virkelig nogle der bruger loppehalsbånd
> i dag ???

Jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger.
Det er lavet af plastik, så vidt jeg kan se, så jeg regner ikke med at
det er et med navn på, eller lign., men det kan da godt være.

Fra : Denise

Dato : 06-01-05 23:23

Ole Jensen wrote:

> Jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger.

Hihi, det var nu også mere fordi jeg ønskede andre skulle svare på det
spørgsmål, så er der nogle der ved noget om det, for nu blev jeg også
nysgerrig.

--
Hilsen Denise

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 06-01-05 23:57

> Hihi, det var nu også mere fordi jeg ønskede andre skulle svare på det
> spørgsmål, så er der nogle der ved noget om det, for nu blev jeg også
> nysgerrig.

Ja jeg er også vildt nysgerrig jeg mener at det sidste loppehalsbånd jeg
har set må være før år 2000 og det mener jeg var brunt.

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 07-01-05 07:19

Det ved jeg ikke, men jeg har da set at man i supermarkedet kan købe
diverse kattehalsbånd i forskellige farver - også grøn. De har typisk en
lille klokke og en refleksstrimmel på. Hvis jeg ville give min kat sådan
et på, ville jeg fjerne klokken, den må da være generende når man skal
jage Refleksen kan måske være en god idé, hvis katten er ude i mørke.

> Før i tiden var de brune, men er der virkelig nogle der bruger loppehalsbånd
> i dag ???

Jeg har også kun set brune loppehalsbånd, og jeg har også set at min
købmand sælger loppehalsbånd til katte, har bare ikke haft dem ude af
kassen, så jeg ved ikke hvad farve de har.

Jeg vil til hver en tid foretrække midler der dryppes i pelsen, da jeg
har set hvor længe mine forældres kat kunne finde sig i at have halsbånd
på: ca. 1 times tid, så var det på mystisk vis forsvundet

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 10:39

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en kat der kommer forbi en gang imellem, og den har et lysegrønt
> halsbånd på. Er det et loppehalsbånd?

Ja, det er et loppehalsbånd.
Brugte dem selv i sommers, ved siden af den traditionelle Frontlinekur.
Halsbåndene kunne købes i Netto til 20 kr. og de lugter af eucalyptus eller
et eller andet i den stil.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 10:47

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse news:41de5988$0

> Brugte dem selv i sommers, ved siden af den traditionelle Frontlinekur.
> Halsbåndene kunne købes i Netto til 20 kr. og de lugter af eucalyptus
eller
> et eller andet i den stil.

Lige en tilføjelse:

Det kan selvfølgelig også være et alm. kattehalsbånd, som den omtalte kat
havde på..
Vi brugte kun de grønne loppehalsbånd til vores hunde, da der jo ingen
elastik eller anden sikkerhed var på for kattene, hvis de skulle sidde fast
i en busk eller lignende....
Halsbåndet var rigtig langt, men kunne klippes til, så det passede både
store og små hunde og sikkert også katte...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/