Okay jeg fatter det ikke .
Fra : timp@mail.danbbs.dk

Dato : 23-05-01 07:39

Er der en her der kan fortælle mig hvorfor TDC ønsker og konvertere analog
telefonlinjer til ISDN? jeg mener det er dyre i kvartals afgift, jeg kan godt
se jeg har flere muligheder med en ISDN, men det er ikke nogen muligheder jeg
ikke kan undvære.

Lad det så være en ting, jeg har været så DUM og konvertere til ISDN og betaler
for det, surt.

Nu sidder jeg så og kigger efter ADSL og kigger på hvad det vil koste og få
sådan en ADSL linje sammen med ISDN og jeg ser at det også koster ekstra i
forholde til en almindeligt analog linje og ADSL, det er ikke et stort beløb,
men mange bække små gør EN KÆMPE STOR FLOD .

Det kan være at jeg har overset et eller andet, men efter min mening så betaler
jeg afgifter for ISDN linje nu pt. Er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg
skal betale ekstra i kvartals afgift for at få ADSL sammen med ISDN, kontra
Analog/ADSL?

Hilsen en mand der snart over vejer at droppe telefonen helt!

Tim P
tim@vibeholm.dk

--
Posted from [195.184.43.250] by way of scand-yoga.danbbs.dk [194.234.11.2]

Fra : Jackster

Dato : 23-05-01 07:59

> [...]
jeg
> skal betale ekstra i kvartals afgift for at få ADSL sammen med ISDN,

Hvorfor det koster mere.... ja det koster 50 kr mere pr. md. at have ISDN
ligemeget om du har ADSL eller ej. Hvis du giver mere er det nok pga. andre
aftaler du har.

Hvad har du regnet det ud til?

/Jackster

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-05-01 08:49

"Jackster" <!nygade33!@mail.dk> writes:

>Hvorfor det koster mere.... ja det koster 50 kr mere pr. md. at have ISDN
>ligemeget om du har ADSL eller ej. Hvis du giver mere er det nok pga. andre
>aftaler du har.

Men TDC's nyeste ADSL-tilbud koster det kun 25 kroner mere om måneden.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-05-01 08:04

<timp@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> skal betale ekstra i kvartals afgift for at få ADSL sammen med ISDN,

Du skal betale for at have to kanaler og dermed 2 porte i centralen til
rådighed...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-01 10:06

timp@mail.danbbs.dk skrev:

>Er der en her der kan fortælle mig hvorfor TDC ønsker og konvertere analog
>telefonlinjer til ISDN?

Det er et lidt bagvendt spørgsmål, men TDC regner med at de vil
tjene mere på ISDN; det er baggrunden for at de gør det så
billigt at konvertere.

Det lyder nu mere som om du undrer dig over at du selv fik
konverteret.

>jeg mener det er dyre i kvartals afgift, jeg kan godt se jeg har flere muligheder
>med en ISDN, men det er ikke nogen muligheder jeg ikke kan undvære.

Så gå da tilbage til POTS (Plain Old Telephone System).

>Lad det så være en ting, jeg har været så DUM og konvertere til ISDN og betaler
>for det, surt.

Har du ikke haft fornøjelse af det til hurtig og effektiv
netforbindelse?

> [...]
>forholde til en almindeligt analog linje og ADSL, det er ikke et stort beløb,
>men mange bække små gør EN KÆMPE STOR FLOD .

Gå tilbage til POTS.

> [...]
>skal betale ekstra i kvartals afgift for at få ADSL sammen med ISDN, kontra

Ja. ISDN giver dig bl.a. to linjer i stedet for én.

Men hvis du mener om der er en grund for dig til at beholde ISDN
sammen med ADSL? Så er svaret nej.

--
Bertel

Fra : frank damgaard

Dato : 23-05-01 20:37

timp@mail.danbbs.dk wrote:
> [...]
> forholde til en almindeligt analog linje og ADSL, det er ikke et stort beløb,
> men mange bække små gør EN KÆMPE STOR FLOD .

??
Jeg sparede da mange penge ved at skifte til ISDN
Før havde jeg to analoge abonemmenter, og det er dyrere end ISDN
der også giver to linier og op til 10 numre.
Og så fik jeg mulihed for at bruge ISDN telefon mv.

Og med ISDN adapter kan jeg koble via mobiltelefon
fra min bærbare computer med V120 protokol til min hjemmeserver.
V120 giver hurtig opkobling med mobiltelefon, selvom det
stadig er 9600bps data som med analog.

> [...]
> Analog/ADSL?

> Hilsen en mand der snart over vejer at droppe telefonen helt!

Ja hvis du slet ikke har brug for telefon så er det jo dumt
at betale for det.....

Og hvis du kun har brug for de få muligheder en analog telefonlinie
giver, så skift tilbage. Det er faktisk muligt, check tele.dk's sider
for at se skiftegebyret.

--
Frank Damgaard