Pelspleje - Maine Coon
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 06-01-05 10:46

Hej gruppe,

Jeg har en Maine Coon, som jeg ikke har tænkt mig at gå på udstilling
med (selvom hun er købt med "udstillingstilladelse). Derfor synes jeg
ikke, at jeg vil begynde på ligefrem at bade hende. Men jeg vil jo
alligevel gerne have, at hun går rundt og ser lidt lækker ud

Jeg børster hende, når jeg synes at hun trænger (1-2 gange om ugen). Til
dette formål bruger jeg hovedsageligt to slags stålkamme. Ind imellem
får halen også lige en tur med karten. Ansigt og ben ordnes med en
svinehårsbørste.

Nu bliver en Maine Coon pels tit noget fedtet f.eks. bag ørerne. Derfor
har jeg købt KW Grooming Powder, som jeg så bruger til at opsuge fedtet.
Men dette pudder er jo hvidt, og min mis er en sort tortie. Så jeg synes
ikke at det pudder sidder helt i øjet. Nogle forslag til forbedringer her?

Jeg har også nogle gange brugt KW Coat Gloss for at give missen en fin
glans. Men jeg synes simpelt hen at både pudder og gloss lugter alt for
meget af parfume. Det er da ikke noget for en kat, at gå rundt med i
pelsen! Det må da være lavet for menneskers fornøjelse. Det ser bestemt
heller ikke ud til at missen bryder sig om det.

Nogle forslag til bedre produkter eller semilanghårs-pelspleje i det
hele taget?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anders

Dato : 06-01-05 22:28

> [...]
> heller ikke ud til at missen bryder sig om det.
>
> Nogle forslag til bedre produkter eller semilanghårs-pelspleje i det

Giv du den bare et bad engang i mellem. Jeg har selv to maine coon,
halvstore killinger. Den ene er helt vild med vand, den anden knap så meget.
Jeg har købt noget shampoo hos den lokale "dyre-pusher" som er beregnet til
killinger. Det fungerer ganske fint, og de få den flotteste pels af det, og
det er uden hårtørrer og alt det der halløj. Jeg har heller ikke nogen
planer om at gå på udstilling med dem, men kun at de har det godt og ikke er
beskidte.
Det er faktisk også en KW shampoo.

Vh anders

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 07-01-05 20:20

> [...]
> planer om at gå på udstilling med dem, men kun at de har det godt og ikke er

Hej Anders,

Jeg har godt tænkt på det der med føntørren. Og det tror jeg i hvert
fald slet ikke, at jeg vil udsætte hende for. Hun glor vantro på mig,
når jeg tørrer mig eget hår

Men så har jeg også tænkt på: når nu du ikke føntørrer efter bad, får
dine misser så ikke en meget krøllet pels på mave og inderlår?

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-01-05 22:41

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message
> [...]
> ikke at det pudder sidder helt i øjet. Nogle forslag til forbedringer her?

puder findes også i sort

Nina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 06-01-05 22:52

> puder findes også i sort
>
> Nina

Hej Nina,

Jamen, jeg har kiiiget, og kigget - uden at finde det Hvor kan jeg
få fat i det? (kommer ikke så meget på udstillinger. Vil dog gerne
kigge, hvis der skulle dukke en op i nærheden af hvor jeg bor).

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-01-05 11:00

> [...]
> få fat i det? (kommer ikke så meget på udstillinger. Vil dog gerne
> kigge, hvis der skulle dukke en op i nærheden af hvor jeg bor).

Må indrømme jeg aner ikke hvor man kan få det. Jeg har blot set det på
udstillinger.
Hvad med at finde en perseropdrætter der har sorte katte og spørg der?

Hilsen Nina