Bengaler
Fra : Michael Lund

Dato : 03-01-05 11:52

Hej,

Jeg har set billeder af denne smukke katterace.

Er der nogen der kan fortælle lidt om den? Egner den sig til at være
udekat? Hvor får man sådan en fra? (jeg er bare nysgerrig - jeg har fået
at vide at jeg ikke skal have flere katte end de 3 vi har

mvh
Michael

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-01-05 16:22

Michael Lund wrote:
> [...]
> udekat? Hvor får man sådan en fra? (jeg er bare nysgerrig - jeg har fået
> at vide at jeg ikke skal have flere katte end de 3 vi har

Jeg har ikke boet sammen med Bengal, men dem, jeg kender, ville jeg
bestemt ikke lukke ud som fritgående - en lukket løbegård ville de dog
nyde
Der er en klub for Bengal - måske kan du lære mere om racen der?
Bengal Cat Association Denmark http://www.bcad.dk/
mvh Camilla

Fra : Michael Lund

Dato : 04-01-05 12:28

Camilla Baird wrote:
> [...]
> nyde
> Der er en klub for Bengal - måske kan du lære mere om racen der?

Mange tak - på denne side og de opdrætter-sider der er links til fandt
jeg alt jeg ønskede at vide.

mvh
Michael

Fra : Christian Fals

Dato : 03-01-05 22:16

> Camilla Bairdskrev:
Der er en klub for Bengal - måske kan du lære mere om racen der?
> Bengal Cat Association Denmark http://www.bcad.dk/
> mvh Camilla

Hold fast hvor er de flotte....!
Den race har jeg ellers aldrig hørt om !
*** denne besked er postet via forum på www.fals.dk ***

Fra : CC

Dato : 04-01-05 13:16

"Michael Lund" <mvlund@gmail.com> wrote in message
> [...]
> udekat? Hvor får man sådan en fra? (jeg er bare nysgerrig - jeg har fået
> at vide at jeg ikke skal have flere katte end de 3 vi har

Hej Michael,
Vi har et par stykker af slagsen - begge er kastrerede hankatte, som vi
købte med klausul om, at de skulle have mulighed for at være fritløbende, da
især den ene på ingen måde ville finde sig i at være indespærret - på trods
af,
at den havde en ret stor udendørs løbegård med træer at klatre i og masser
af legetøj - han stod simpelthen og
mijavede hele dagen lang, vist nok til rimelig frustration for naboen som
var pensionist og derfor var hjemme det
meste af dagen.

I starten da vi fik dem, fik de lov til at løbe frit, men da vi efterhånden
nåede op på 5 katte ialt (2 bengalere og 3 burmesere) mente vi ikke vi kunne
byde vores naboer, at de skulle være tvunget til at havde vores katte
løbende i tide og utide, så det endte med indhegning af 2800 m2 have -
iøvrigt med blandet success - bengalere er absolut udbrydereksperter. Men
det er en vidunderlig kat, at iagtage i "fri dressur" - den er meget elegant
og adræt.

temperamentmæssigt er bengaleren og burmeseren simpelthen som dag og nat.
Bengaleren er utrolig venlig og imøde-
kommende og bliver den truet på nogen måde af burmeserne, som kan være nogle
små nervefaste hustyraner, løber
den hellere væk end indlader sig på et slagsmål.

Vores bengalere er meget sociale, men på deres egne betingelser. De syntes
absolut ikke om, at blive båret (holdt) i
mere end 5 sekunder og det er kun når det er dem der føler trang til at
nusse, at man får lov til det.
Modsat burmeserne, er det ret sjældent, at bengalerne kommer op og ligger på
skødet for at blive kælet med, når man f.eks. ser TV. Til gengæld bliver man
så endnu mere beæret over besøget, når den pludselig hopper op og lægger sig
en times tid.

Det er en vidunderlig kat, men vil man have en kramme-/nussekat har vi ikke
erfaring med, at det er bengaleren.

hilsen
Claus

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-01-05 20:51

An af mine bekendte har en Serval og en Bengal.
Hendes hjemmeside omhandler primært Servalen (hold da kæft, den er
flot), men på underpunkterne "Bengalen" og "Naomee" kan der også læses
om Bengalen.
Masser af dejlige billeder.

http://www.serval.dk

-Rune (der desværre ikke har mødt dyrene)