Nytår - hvordan gik det?
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 01-01-05 13:23

Hej gruppe,

Op til nytårsaften har der rundt omkring været en del bekymringer om,
hvordan det skulle går vores dyr netop den aften. Og det med rette, for
mange dyr bliver jo temmeligt forskrækkede over al den buldren og bragen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan det så rent
faktisk gik?

Hos os gik det rigtig fint. Vi holdte nytår alene herhjemme, og der var
derfor ganske roligt i huset. Samtidig bor vi et fredeligt sted, hvor
det heller ikke gik så hårdt for sig udenfor (undtagen, selvfølgelig, da
klokken slog 12). Misserne blev ikke særligt bange. Den ene var sågar
oppe i vindueskarmen og kigge på raketterne kl 12 (vi andre var jo ude i
haven, og tænk om man gik glip af noget!) Dog blev det på et tidspunkt
lidt for meget, og så måtte man hellere forføje sig

Og så havde de kære kræ selvfølgelig fået lidt rejer til aftensmad
Så de sov meget af tiden.

Med posten havde de oven i købet fået en nytårsgave af min lillebror.
Det var en pakke med 4 helt nye pelsmus. De bidrog også en del til
underholdningen. Ja, jeg ved det: det er nogle meget forkælede katte -
hele familiens dengser

Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 01-01-05 13:56

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

I og med jeg jo lige er flyttet, var jeg meget spændt på kattenes
reaktion.
Her var hele eftermiddagen og aftenen unger der smed kanonslag, der
blev næsten fyret mere af før midnat, end efter. Men, det gik over alt
forventning godt.

Johan var ophøjet ligeglad, kun de par gange jeg blev forskrækket over
bragene i løbet af aftenen reagerede han.
Først på aftenen var de 3 små lidt urolige og skulle vel lige vænne sig
til støjen, men henunder aften lagde de sig forskellige steder og sov.
Kl. 12 stod jeg og kiggede ud af vinduet for at se fyrvækeriet, så kom
Mows og ville nusse

Da jeg gik ud for at se mere tror jeg kattene lagde sig, for der lå 3 i
sofaen da jeg ind og en på badeværelsesgulvet. De synes vidst gulvvarme
er guds gave til katten, der ligger ofte et par stykker derude

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 01-01-05 14:04

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Jamen Palle og Frederik kom ind i soveværelset (hvor de normalt ikke må
være), og fik alle Deres ting derind (plus lidt ekstra gemmesteder).
Aften forløb roligt, endtil kl. 24 hvor vi måtte ind og kigge til dem, og de
var lidt skræmt (læs: MEGET). De fik lidt tun, og så havde de ellers travlt
med at spise

Da vi gik i seng, ryddet vi lige op så de kunnne være hvor de plejer, og så
fik det lov at være i soveværelset i nat (pga. larm), og de puttede nede ved
vores fødder

Du kan se Palle og Frederik på www.smukke-engel.webbyen.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 01-01-05 14:10

> [...]
> mange dyr bliver jo temmeligt forskrækkede over al den buldren og bragen.
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan det så rent

Hej

Vi to-benede var ikke hjemme fra kl. 20.30 til 01.30. Men inden vi kørte
hjemmefra sørgede vi for at kattelemmen var låst, der var en ekstra
kattebakke oppe på 1. salen (vi regnede med at de søgte derop når de
fandt ud af at de var alene hjemme) og så var der en tændt radio til at
sløre støjen udefra. Vi bor i en lille by og jeg tror ikke der har været
særlig meget gang i den i går......der var ihvertfald ikke særlig meget
fyrværkeri-affald på gaden da vi kom hjem i nat.
Vi blev da osse mødt af tre glade katte og ingen af dem så ud til at
være blevet alvorligt bange.......men i dag er der til gengæld krudt i
røven på dem.....de fiser rundt i hele huset, ''slås'' med hinanden og
er lige ved at vælte os andre :-/
Vores kaniner der bor udenfor reagerer slet ikke på larmen.........men
det har de aldrig gjort i de 4 år vi har haft dem.
Så hjemme hos os er der ingen problemer med at fejre nytår

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : J

Dato : 01-01-05 14:13

"Betina Rasmussen" skrev i en meddelelse bl.a.
> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

Vores hund er meget, meget bange for fyrværkeri, den får Stesolid hele
aftenen og kl. halv tolv skulle den have Plegasil, men det virkede vist
nærmest modsat - for den stakkels hund prøvede at grave sig gennem væggen,
og kravlede ind bag sofaen og lå til sidst sådan med hovedet inde bag sofaen
(jeg prøvede at holde ham og lægge tæppe over ham, men han var helt utrolig
stærk, og ville ikke være andre steder).
Så skete der det at Laurits (6 mdr.s killing) kom frem fra sit skjul (han
var ikke helt glad for fyrværkeriet) og satte sig lige tæt på hunden, og der
sad han troligt en hel time, mens det værste skyderi foregik. Og det er
meget voldsomt, vi bor faktisk midt inde i en større by, så der er virkelig
meget fyrværkeri. Jeg synes det var så sødt - det var fuldstændig som om
Laurits sad og trøstede hunden.
Den lille Ludwig (16 uger) var helt ligeglad - løb rundt og legede, dog
kunne den godt synke lidt i knæ og kigge sig forvirret om, når et af de helt
store brag fik ruderne til at dirre.
Jeg havde ellers svoret at jeg ville køre uden for byen med hunden kl. 23 og
så holde på en bakketop midt mellem de tre byer, som nærmest ligger i en
trekant, og sidde der i bilen med radioen tændt og se fyrværkeriet og vente
til det værste var overstået før vi listede hjem igen. Når vi er ude at
køre, så ligger hunden altid bag i bilen. Men nu har vi jo fået de to
killinger, og jeg syntes jo heller ikke, at de skulle være alene hjemme i al
det brageri. Havde også håbet, at det ikke ville være så slemt i år - med
den store katastrofe i tankerne, men det kunne man ikke mærke. Lige nu hvor
jeg sidder her kl. 14.15 er det såmænd begyndt igen, og jeg ved fra
tidligere år, at i aften er der faktisk en hel del skyderi igen.

Godt nyt år til alle, og må det nye år bringe trøst til alle der er berørt
at katastrofen i Asien - forstå omfanget kommer vi næppe til.
Hilsen Jette

Fra : Crazy Camilla

Dato : 01-01-05 14:16

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan det så rent
> faktisk gik?

Hej.

Min kat elsker nytår!
Nudie sidder bare i vindueskarmen og ser på fyrværkeriet, som havde hun
aldrig lavet andet.

Hun antager en holdning så man tror hun tænker "se bare - underholdning
specielt for mig!"

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-01-05 14:18

Her gik som jeg havde "frygtet" efter at have boet på landet i flere år,
skulle kattene opleve en "by-nytårsaften"

Jeg er glad for at jeg sagde nej tak til div. invitationer og
blev hjemme, især Benjamin og Barabbas var meget utrygge, men også Mille,
der ellers altid er med på den værste, havde til en forandring ikke lyst til
at lave tossestreger, den eneste der var rimelig upåvirket var Banja, men da
hun generelt er en "kold cigar" var det som forventet, så alt i alt er jeg
rigtig glad for at det er overstået.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-01-05 15:21

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl
>
> Med venlig hilsen
> Betina Rasmussen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Vi bor et sted med 300 meter til nærmeste nabo, så det meste var på pæn
afstand og der var ingen problemer med kattene.

Siden de uhyggelige filmklip, da Irak blev sønderbombet, og siden
Kolding-ulykken giver fyrværkeri lidt for mange associationer til krig
og død, så vi holdt en fredsommelig og hyggelig aften sammen med de små
og så en god film, 90 års fødselsdag - og så selvfølgelig "Kom og vask
min elefant"

Forresten kom det som en nyhed for mig igår, at fyrværkeriet også
spreder en usunde tungmetaller.

Godt nytår

Bjarne

Fra : Charlotte A.

Dato : 01-01-05 15:48

Hejsa
"Betina Rasmussen" skrev i en meddelelse

[snip] Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om, hvordan det så rent
> faktisk gik?

Rigtig godt nytår til jer alle.

Her hos os havde vi først sagt ja til en invitation, men valgte at blive
hjemme. Det var nu meget godt for misserne, at vi var hjemme, tror jeg.
De to "gamle" misser har ingen problemer i nytårsfyrværkeriet. Men vores to
unge piger har jo ikke oplevet nytåret før og var faktisk ret bange. Så de
krøb sammen under vores seng - og fik deres mad og bakke ud på badeværelset,
der ligger lige ved siden af (bryggerset ligger i den anden ende af huset).
Og så har vi nusset ekstra meget med dem og de har ligget oppe i sengen hos
os. Vores sidstankomne mis tog det meget stille og roligt - han reagerede
mest på Claus´ nytårshat, som han var mega nervøs for

--
De bedste hilsener
Charlotte A

=^..^=

www.Meserve.dk
MaineCoon@Meserve.dk

Fra : Helle Nielsen

Dato : 01-01-05 17:22

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

Vi var ikke hjemme men lod radioen køre inden vi tog afsted. Dagene forinden
havde vi luret meget på kattenes reaktion og Emil er fløjtende ligeglad.
Faktisk elsker han fyrværkeri. Hver gang han hører et brag så styrter han
hen til vinduet og kigger ud - sidste år sad han troligt i den samme
vindueskam i flere timer og kiggede. Det ser SÅ sødt ud.
Sylvester derimod har været nervøs i nogle dage for en uges tid siden. Men
det er gået over. Vi har været helt naturlige og rost ham når der var rigtig
kæmpestore brag og han så tog det pænt. Så det er dejligt. Vi tog afsted med
god samvittighed meeeen jeg var nu ikke helt glad da kl slog 12 for hvordan
havde mine misser det? jeg må indrømme at jeg forventede at komme hjem til
det værste: at kattene havde skidt over det hele men nej. Vi kommer hjem og
hvem sidder i vindueskarmen? det gør Sylvester. Han sidder og kigger op i
himlen og ser ganske afslappet ud. Da vi så kommer ind i lejligheden bliver
han nu godt nok RET glad for at vi er kommet hjem. Alt er ved det normale -
slet ingen problemer. Emil ligger som sædvanlig og feder den på gulvvarmen
ude i brusekabinen og ved knap nok om han overhovedet gider hilse på os

Så det er jo bare gået rigtig godt her. Meeen Emil er nu noget skuffet over
at der ikke kommer lys og farver på himlen hver gang han tonser hen i
vindueskarmen i dag når et heksehyl eller kanonslag lyder

Mvh Helle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 02-01-05 12:23

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

Jeg havde lavet en hule til mine misser i brusekabinen. De fik min gamle
dyne (der ikke har været vasket, så de havde min duft at berolige sig til)
at ligge på og da jeg kom hjem så de ikke ud til at have lidt overlast på
nogen måde.
Så et godt nytår både for kattene og mig.

Linda

Fra : JytteJ

Dato : 02-01-05 15:41

Det gik nu fint. Det var første gang jeg oplevede nytår med hende. Vi var
alene hjemme, da jeg skulle på arbejde dagen efter, så alt var normalt.
Lydene generede hende ikke, og lysglimtene uden for fulgte hun med
opmærksomhed. De bevæger sig jo.

Godt nytår og venlig hilsen
fra
Jytte og Helena

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 02-01-05 16:32

> Betina Rasmussen skrev:

> Men hvordan gik det med jeres misser? Fortæl, fortæl

Jeg var jo lidt bekymret for hvordan Carsten skulle klare sig med at
besørge, der er ikke noget at gøre han nægter at bruge kattebakke ( han
er tilfreds med den fri natur). Men jeg gav ham mad om morgenen ( indtil
videre har han fået alt maden om morgenen og her efter nytår er vi
begyndt at rationere for ham da han selv sluger al maden på ca. 1 time)
også skulle han ikke besørge om natten.

fyrværkeriet rørte ham ikke rigtig før kl. 24 og der løb han ind under
sengen, og siden da hvergang han har hørt et bang fra fyrværkerriet
eller skud i fjernsynet løber han ind under sengen. Men idag er han vist
kommet sig håber jeg. Jeg har vildt medlidenhed med ham, det bitte pus
ved jo ikke hva der foregår.

Maria og Benny