Forsikring af katte
Fra : cp

Dato : 29-12-04 22:10

Hejsa alle

Ved i om man kan få en forsikring på sine misser ? (til sygdom, tyveri eller
hvis de dør ved f.eks brand i lejlighed?)

Venlig hilsen
Christian

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-12-04 23:00

> [...]
eller
> hvis de dør ved f.eks brand i lejlighed?)

Hej Cristian,

Gennem Kattens Værn kan du få en sygeforsikring til kat. De opererer med
to grupper: 1 og 2

Gruppe 1 er for alle mennesker. Her koster en sygeforsikring kr. 700,00
om året.
Gruppe 2 er for folkepensionister. De kan få en forsikring for kr.
500,00 om året.
Du kan få rabat, hvis du forsikrer mere end 3 katte.
Der findes også en specialdækning for katterier.
Dækningssummen er max. kr. 9000,00 om året (80% tilskud af
tilskudsberettiget regning).

Sygeforsikringen dækker ikke ting som f.eks. neutralisering og
øremærkning. Ellers husker jeg ikke præcist alle betingelserne, men der
er jo en selvrisiko (kr. 600,00), og katten der kan kun tegnes
forsikring på katte under en vis alder. Forsikringen bortfalder ved
kattens død, så der er altså ikke tale om en livsforsikring, som kan
udbetales, såfremt katten dør. Jeg tvivler på, at sådan en forsikring
findes. Jeg kender heller ikke til nogen forsikring, der dækker tyveri.

Der fandtes engang ét andet selskab udover Kattens Værn, der tilbød en
kattesygeforsikring. Det var Provinzial. Jeg husker dog noget om, at de
er blevet overtaget af et andet selskab....(hmmm, måske andre ved mere
om det).

Men kontakt Kattens Værn, hvis du gerne vil vide mere om de præcise
forsikringbetingelser.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AEK

Dato : 29-12-04 23:38

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kattesygeforsikring. Det var Provinzial. Jeg husker dog noget om, at de
> er blevet overtaget af et andet selskab....(hmmm, måske andre ved mere

De er overtaget af Alm. Brand

/ Anya og de lokale rødder - som ønsker alle et godt nytår.

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-12-04 23:58

> De er overtaget af Alm. Brand

Mange tak for det

Så kan det være, at Alm. Brand har overtaget katteforsikringen. Det
kunne jo være interessant nok at lave en sammenligning af de to
forsikringer for at se, hvilken af dem, der passer bedst til ens behov.

Fra : Vibeke

Dato : 30-12-04 00:06

Har COOP ikke også en? Jeg syntes da jeg har set en reklame for det.

/Vibeke

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-12-04 00:35

> Vibeke skrev:
> Har COOP ikke også en? Jeg syntes da jeg har set en reklame for det.
>
> /Vibeke

Jooo, det tror jeg, at du har ret i De fortæller ikke så meget om
det, på deres side, men der står dog en lille strofe om, at man kan
forsikre kat.

Og så bed jeg mærke i, at de skriver:

"Andre kæledyr, som f.eks. katte er også omfattet af
familieforsikringen, som var de indbogenstande."

Det må jo betyde, at de bliver dækket ved tyveri?? Men hvad så, hvis det
er en fritløbende kat? Så kan der jo næppe være tegn på indbrud Det
ved jeg godt nok ikke, hvordan de håndterer...

I øvrigt en uheldig formulering: "...som var de indbogenstande"

Nå, men noget tyder da på, at der måske er ved at komme flere
katteforsikringer på markedet. Jeg synes ellers, at mange
forsikringsselskaber har været temmeligt tilbageholdende på området
(sikkert fordi de ikke skelner med fritløbende katte og indekatte). Det
ville være rigtig fint, med lidt konkurrence.

I øvrigt kan det nok være en god idé at spørge dyrlægen mht.
katteforsikringer. De plejer at have lidt styr på det

Fra : Jette Nielsen

Dato : 30-12-04 13:03

> [...]
> er en fritløbende kat? Så kan der jo næppe være tegn på indbrud Det
> ved jeg godt nok ikke, hvordan de håndterer...

Hvis min cykel bliver stjålet henne ved supermarkedet, er den svjv
stadig dækket af indboforsikringen... så jeg tror ikke det så meget
handler om hvorfra tingene bliver stjålet... men en cykel bliver stående
medmindre den bliver taget... det gør en kat ikke. Så man kan jo i
princippet aldrig vide om den er stjålet eller ej.

Jeg har svært ved at forestille mig de vil dække bortkomne katte... i
hvert fald kunne det hurtigt ruinere ethvert forsikringsselskab...
medmindre de tager en skyhøj præmie for det ... men det kunne helt
sikkert være sjovt at finde ud af hvad de egentlig dækker....

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Nave

Dato : 30-12-04 01:08

Betina Rasmussen wrote:

> [...]

Ja, nemlig ja

> Så kan det være, at Alm. Brand har overtaget katteforsikringen.

Ja det gjorde de! De fandt så ud af, at det ikke kunne betale sig for
dem, og har derfor valgt at opsige samtlige katteforsikringer.
Så en katteforsikring er (desværre) ikke længere en mulighed ved dette
selskab.
Ang. FDB forsikring, så mener jeg at de forlanger, at man også har andre
forsikringer hos dem.....mener det er indboforsikring der kræves? De har
i øvrigt ingen øvre aldersgrænse! Prisen er vist 578,- pr. kat.

Efter mine katte blev opsagt her i efteråret af ovenstående
forsikringsselskab, har jeg seriøst overvejet helt at droppe det. Bl.a.
fordi de fleste (af de meget få) selskaber der tilbyder at forsikre
katte, forlanger at kattene ikke er over 7 eller 8 år.....hvilket giver
mig mulighed for, at forsikre 1 ud af mine 4 katte
Så jeg opretter mig en kattekonto i banken i stedet

Jeg har dog for noget tid siden forhørt mig hos www.kattesygekassen.dk
og fik prisen 2520,- for ialt 4 katte. Deres aldersgrænse er 10 år.

Håber du kan bruge det til lidt

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-12-04 03:36

On 2004-12-30 01:08:07 +0100, Pia Nave <pia@nave.invalid> said:

> Ang. FDB forsikring, så mener jeg at de forlanger, at man også har
> andre forsikringer hos dem.....mener det er indboforsikring der kræves?
> De har i øvrigt ingen øvre aldersgrænse! Prisen er vist 578,- pr. kat.

Det er rigtigt. Men det er værd at overveje. Jeg så for nylig at
forbrugerorganisationerne bedømmer FDB's indbo forsikring som den
bedste på markedet (pris / dækning)
I øvrigt forsikrer de åbenbart alle husdyr, ikke bare hunde og katte,
og alder er underordnet. Det eneste krav er at dyret er rask ved
indmeldelse - men det udelukker jo nok nogle ældre misser.
--
Knus fra Ann R

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-12-04 09:17

> Jeg har dog for noget tid siden forhørt mig hos www.kattesygekassen.dk
> og fik prisen 2520,- for ialt 4 katte. Deres aldersgrænse er 10 år.

Jeg har flere gange forsøgt at kontakte kattesygekassen via deres
hjemmeside. Jeg har aldrig fået svar Måske fordi de ikke mener, de
kan hjælpe mig? Jeg vil jo gerne forsikre kastrater så vel som fertile -
det er det med de fertile, katteforsikringerne stejler over for.
mvh Camilla

Fra : Pia Nave

Dato : 30-12-04 17:28

Camilla Baird wrote:

> Jeg har flere gange forsøgt at kontakte kattesygekassen via deres
> hjemmeside. Jeg har aldrig fået svar

Hej Camilla

Jeg mener heller ikke jeg fik svar første gang jeg kontaktede dem via
hjemmesiden. Jeg havde såmænd opgivet, da der pludselig kom en
følgeskrivelse ind af døren fra selskabet, hvorpå pris osv. var angivet.
Så måske du pludselig kan risikere at få svar fra dem

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-12-04 00:39

Betina Rasmussen wrote:

> [...]
> om det).
>
> Men kontakt Kattens Værn, hvis du gerne vil vide mere om de præcise

Jeg er meget interesseret i at høre mere om Kattens Værns forsikring for
katterier - hvor kan jeg læse mere? Det overrasker mig ganske meget, at
netop KV skulle have et sådant tilbud (arbejder de ikke primært på at
neutralisere katte?) - jeg mener, KV muligvis har det eneste tilbud til
katterier...
Camilla

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-12-04 01:00

> [...]
> netop KV skulle have et sådant tilbud (arbejder de ikke primært på at
> neutralisere katte?) - jeg mener, KV muligvis har det eneste tilbud til

Hej Camilla,

Jeg har oplysningerne fra en helt ny brochure, som Kattens Værn har
tilsendt i forb. med, at jeg lige har fået øremærket min yngste

Heri står der: "Katterier (på et bevis). Specialdækning "NY".

Så det er nok noget, de lige har fundet på Men der står desværre
ikke mere end det. Jeg synes heller ikke, at jeg i skyndingen kunne
finde en hel masse om det på deres egen internet-side. Men prøv da at
ringe til dem, hvis det er noget. Så fortæller de sikkert en hel masse

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-12-04 09:18

Betina Rasmussen wrote:

> [...]
> finde en hel masse om det på deres egen internet-side. Men prøv da at
> ringe til dem, hvis det er noget. Så fortæller de sikkert en hel masse

Spændende! Gad vide, hvilket slags bevis de vil have for, at man er
katteri? Jeg har vist nok mit stamnavnsbevis et sted i gemmerne - det
har jeg aldrig skulle bruge til noget...
mvh Camilla

Fra : Bettenus

Dato : 30-12-04 11:24

jeg har lige fået tilsendt nogen parpiere fra dyrekassen danmark det kunne
jo også være en mulighed.

Adressen er her. Dyrekassen Danmark v/nord forsikring as. Himmerlandsgade
110, postboks 130, 9600 Aars tlf: 96 98 18 50.

MVH Bettenus

bettenus@NOSPAMwebspeed.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 30-12-04 12:48

> [...]
>
> Adressen er her. Dyrekassen Danmark v/nord forsikring as. Himmerlandsgade
> 110, postboks 130, 9600 Aars tlf: 96 98 18 50.

Det er også Danmark, der administrerer den forsikring, som KV tilbyder:

Danmark
Sygekassen for familiens Dyr
"Katteklubben"
Hvidovrevej 109, Postboks 191
2650 Hvidovre
tlf: 3675 1640
Mandag-torsdag 10-12 (servicetelefon)

På den indmeldingsblanket, som jeg har fået, *skal* øretatovering
angives. Det er jo nok som en sikkerhed for, at det rent faktisk er den
rigtige kat, der udbetales penge til. Men min blanket er ikke til
katterier. Her er alle katte måske ikke øremærket? Hmmm, ja jeg ved
heller ikke rigtigt, hvordan de styrer det.

Man kan læse lidt om sygekatten på www.kattesygekassen.dk. Der står vist
ikke specifikt noget om katterier, men man kan bede om flere oplysninger
via siden.