hvad sker der med "vildkat"??
Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 29-12-04 20:47

er den HELT væk eller hvad????

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 29-12-04 22:44

> er den HELT væk eller hvad????
>

> Med venlig hilsen
> Sascha og Sillemis

Vedr. vildkat.dk
Jeg har skrevet til Prodigalstranger og fået dette svar:

"Det er et meget godt spørgsmål som jeg også stiller mig selv i disse
dage... Prodigalstranger har -intet- med Vildkat.dk at gøre. Jeg prøver
stadig at finde ud af, hvor i internet "vejviseren" noget er gået galt!"

Det er besvaret af prodigalstranger@nee.dk -Birgitte Heuschkel

Hvordan det kan ske...tja, jeg kan faktisk uploade til sitet
nordjyskferie.dk som jeg intet har med at gøre....

fordi de har glemt at ændre passwordet fra standart til selvvalgt, og vi har
åbentbart samme login :o
Må også se at få skrevet til dem...men jeg kunne altså ikke drømme om at
lægge min hp på deres site :)

Så alt kan lade sig gøre af mere eller mindre forklarelige årsager, håber de
snart får styr på det, da jeg har en bror der muligvis skal have en kat...
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : dpl

Dato : 30-12-04 14:53

Kattenappet hjemmeside!

Håber jeg kan være med til at løse mysteriet om den forsvundne
vildkat-side, som jeg jo (normalt) bestyrer...

Siden er bestemt hverken lukket eller slukket, blot faret vild et sted i
cyberspace. I forbindelse med at mine domæner skulle flyttes til en ny
udbyder, har den tidligere administrator åbentbart begået lidt af en
brøler, og fået siden til at pege på et ret katte-urelevant site.

Jeg har selvfølgelig prøvet at rette fejlen de sidste 2 uger, men man
vælger enten at ignorere, eller holder simpelthen juleferie.
Selvfølgelig er jeg godt gal i skralden, men hvad dælen stiller man op,
når de bare ikke reagerer på nogle henvendelser...?!

Hilsen en ret sur Dorthe...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-12-04 15:03

"dpl" == dpl <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> [...]

> juleferie. Selvfølgelig er jeg godt gal i skralden, men hvad dælen
> stiller man op, når de bare ikke reagerer på nogle henvendelser...?!

Der er formentlig tale om en redelegering der er gået i fisk. Hvis du
har et handle og tilhørende pinkode til domænet - og handle har du
ifølge whois - kan du se status på redelegeringen på DK-Hostmasters
hjemmeside
<http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=259&action=cmsview&language=da&>

Hvis det ikke bringer dig videre, så prøv at spørge i
dk.edb.internet.udbydere.webhotel - det er nok der den største
ekspertise i dit problem befinder sig.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-12-04 15:47

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Hvis det ikke bringer dig videre, så prøv at spørge i
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel - det er nok der den største

Det er altså for ærgerligt!
Uanset hvad de har lavet galt, så er det meget nemt at få det op at køre
igen inden for ca. 1 døgn, hvis du henvender dig til den rigtige
udbyder. Det forudsætter kun, at DK Hostmaster har registreret en E-mail
adresse, som de kan skrive til dig på, og den tidligere udbyder har
ingen mulighed for at sabotere det. Eftersom det er gået helt i
pandakage, skal du selvfølgelig ikke betale dem.
Jeg kan hjælpe omgående, hvis du er interesseret, og skal selvfølgelig
ikke have fortjeneste af det selv (Jeg vil jo gerne have, at Ling finder
et nyt hjem : -) )

vh

Bjarne

Fra : dpl

Dato : 30-12-04 17:48

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> [...]
> Jeg kan hjælpe omgående, hvis du er interesseret, og skal selvfølgelig
> ikke have fortjeneste af det selv (Jeg vil jo gerne have, at Ling finder

Hej Bjarne, tak for tilbuddet.
Lige nu er jeg mest et spørgsmålstegn over, hvorfor vildkat.dk peger på
et helt ukendt site, og hvem der har ansvaret for det?

Jeg har tjekket med dk-hostmaster, og bruger stadig den samme mail til
deres meddelelser, så de skulle nok kunne komme i kontakt med mig.

Hilsen Dorthe

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-12-04 18:05

dpl wrote:

> [...]
>
> Jeg har tjekket med dk-hostmaster, og bruger stadig den samme mail til
> deres meddelelser, så de skulle nok kunne komme i kontakt med mig.

Du skal have fat i en kvalificeret internetudbyder, som kan sætte
redelegeringen igang til det rigtige sted.

Nu ved jeg ikke, hvor du har dit webhotel, men domænet er lige nu sat
til at pege på IP-adressen 83.91.252.166.

Hvis dit webhotel faktisk ligger på den IP-adresse, så er det i stedet
webhotellet, som er sat forkert op.

Samme IP-adresse (og samme server) kan sagtens indeholde mange
webhoteller (domæner), men det skal være konfigureret til det.

Hvis din udbyder bliver ved med at kludre i det, så er det meget nemt at
flytte, og der er masser af fornuftige internetudbydere, og det behøver
ikke at tage flere dage.

vh

Bjarne

Fra : dpl

Dato : 30-12-04 17:44

> [...]
>
> Hvis det ikke bringer dig videre, så prøv at spørge i
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel - det er nok der den største

Hej Anders
Du har ret, det er en redelegering der er slået helt fejl.
Tak for tippet om dk-hostmaster. Svaret herfra er dog at ingen domæner
afventer redelegering...

Så det lader til de har gjort det. Men hvorfor i alverden peger domænet
stadig på det underlige forum, og hvem mon jeg skal have fat i, for at
ændre det?

Hilsen Dorthe

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 01-01-05 15:25

On Thu, 30 Dec 2004 17:43:52 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Så det lader til de har gjort det. Men hvorfor i alverden peger domænet
>stadig på det underlige forum, og hvem mon jeg skal have fat i, for at

Hej Dorthe

Jeg gætter på at dit domæne ér blevet redelegeret til den nye udbyder,
men de har åbenbart ikke fået sat dit domæne op endnu.

Du skal have fat i den udbyder du har valgt at skifte til, og få dem
til at ordne det hele rigtigt.

Hvis det viser sig at være helt umuligt at få fat i dem, er det måske
ikke den rigtige at være kunde hos. I så fald kan du bede en helt
anden udbyder om at flytte dit domæne til dem - det burde ikke tage
mere end en dags tid for dem.

Forhåbentlig har du ikke betalt noget forud hos dette nye sted og
forhåbentlig har du en kopi af din hjemmeside liggende på din
computer?

/Jarlskov

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-01-05 20:46

dpl wrote:

> [...]
>
> Så det lader til de har gjort det. Men hvorfor i alverden peger domænet
> stadig på det underlige forum, og hvem mon jeg skal have fat i, for at

Hvis du ikke selv har været inde på det underlige debatforum, så er der
kommet en besked der med en kontaktperson, og jeg kopierer den lige ind
her, for vedkommende vil åbenbart påtage sig at sætte den virtuelle
adresse rigtigt op på serveren, så vildkatten kan findes igen.

Så Dorte, du kan enten kontakte ham, der nævnes herunder eller skifte
udbyder.

vh
Bjarne

citat:

vildkat.dk er hostet af privatpersoner - som tilfaeldigvis ogsaa hoster
prodigalstranger.dk, forums.prodigalstranger.dk, ildercafeen.dk - mv.

ovenstaaende private hoster er imidlertidig flyttet, ikke blot
internetmaessigt, men ogsaa fysisk - hvilket har skabt en del problemer.

Da b.la. vildkat.dk ikke er det eneste der ligger paa denne server - er
der en del konfiguration der holder styr paa hvad der haandteres af hvad
- og umidbart ser det ikke ud til at administratoren/administratorerne
af vildkat ikke har faaet opdateret sine indstillinger til nye
ip-addresser. Jeg har selv opdateret efter flytning da vores
(*.prodigalstranger.dk og www.ildercafeen.dk) er ret brugte forums.
programmeringslogik goer at hvis ingen regler bliver fuldt
tilfredsstillet (kombination af domain ([www].vildkat.dk) og
ip-addresse) - saa bliver den foerste der tilfredsstiller
addressedrummet delvist brugt. og det er dette site.

anyhow - det korte af det lange er:
vildkat.dk's `virtualhost' - settings skal opdateres til ny addresse -
jeg _kan_ goere dette - da jeg har administrator-rettigheder til
systemet - men goer det ikke, da jeg ikke kender personerne indblandet i
det - og noedigt vil goere noget forkert. - hvis vildkat.dk's ejer eller
lignende ikke selv kan afklare sagen ogkan verificere sig over for mig,
afhjaelper jeg gerne.

Tommi Jensen
tommi@nee.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 01-01-05 15:42

[for læsere i dk.edb.internet.udbydere.webhotel:
domænet vildkat.dk er tilsyneladende gået i fisk i forbindelse med en
redelegering, Dorthe har klaget sin nød i dk.fritid.dyr.kat

On 30 Dec 2004 15:02:34 +0100, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> Der er formentlig tale om en redelegering der er gået i fisk.

Tjah - det ser ud til at redelegeringen er gået fint igennem, men
udbyderen den er flyttet til har fjollet i det.

Domænet bruger nameserverne ns.sophistic.com og ns2.sophistic.com - de
står på en internetforbindelse registreret til Klein Data.

jarlskov@HAL6000$ host -t ns vildkat.dk
vildkat.dk NS ns.sophistic.com
vildkat.dk NS ns2.sophistic.com
jarlskov@HAL6000$ host ns.sophistic.com
ns.sophistic.com A 195.215.128.55
jarlskov@HAL6000$ whois 195.215.128.55
[...]
inetnum: 195.215.128.32 - 195.215.128.63
netname: KLEIN-DATA-NET
descr: Klein Data
descr: Skolegade 12
descr: 9690 Fjerritslev
country: DK

Men domænet peger på ip-adressen 83.91.252.166
En IP-adresse der tilsyneladende tilhører en boligforening på Amager
og står på et loft på Østerdalsgade (det er iøvrigt ikke så langt
herfra).

jarlskov@HAL6000$ host www.vildkat.dk
www.vildkat.dk A 83.91.252.166
jarlskov@HAL6000$ whois 83.91.252.166
[...]
inetnum: 83.91.252.160 - 83.91.252.191
netname: A-B-AMAGERBO-NET
descr: A-B Amagerbo
descr: Oesterdalsgade 9
descr: Loft
descr: 2300 Koebenhavn S
country: DK
[...]

Jeg går ud fra at det Sophistic.com eller Klein Data, der har fjollet
i det.

Jeg har krydspostet dette indlæg til dk.edb.internet.udbydere.webhotel
og også sat Followup-To til den gruppe.
Det betyder at alle svar på dette indlæg kommer i den gruppe.

/Jarlskov

Fra : dpl

Dato : 02-01-05 17:58

Hejsa
Så er vildkat-siden atter oppe at køre, på en lidt midlertidig løsning.
Forhåbentlig får jeg snarest løst de sidste problemer, så det igen kører
upåklageligt.

Jeg er i fuld gang med opdateringerne, men ligger jo her med min
højgravide mave, så det går i det tempo det nu kan gå...

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Denise

Dato : 02-01-05 18:28

dpl wrote:
> [...]
>
> Jeg er i fuld gang med opdateringerne, men ligger jo her med min
> højgravide mave, så det går i det tempo det nu kan gå...

Det er dejligt, der er godt nok også mange der har forespurgt
Ja helt nemt er det vel ikke med stor mave på
Har informeret et andet forum, der også har forespurgt.
Pas på dig

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 02-01-05 19:44

dpl wrote:
> [...]
>
> Jeg er i fuld gang med opdateringerne, men ligger jo her med min
> højgravide mave, så det går i det tempo det nu kan gå...

Det var dejligt at Ling og alle de andre søde katte igen kan ses af hele
verden.
Jeg kan se, at siden stadig ligger og deler adresse med den prodigale
fremmede, men godt de fik dem skilt fra hinanden.

vh

Bjarne