Skæl...?
Fra : Andrea

Dato : 26-12-04 12:44

Det ser ud som om Bailey har fået skæl. Hvad mangler hun så? Hun får både
Royal Canin "Exigent" og Hills "Natures Best". Hun stjæler også lidt af
Minnies RC killingefoder når hun tror vi ikke ser det... Hun er også meget
glad for godbidder, men får ikke kosttilskud som sådan. Hun drikker fint...
Hun er 3 år, neutraliseret og går både ude og inde.

Hilsen Kristina og "snedrys" fra Bailey...

Fra : AEK

Dato : 26-12-04 12:54

"Andrea" <kristinahawk@NOThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det ser ud som om Bailey har fået skæl. Hvad mangler hun så?

Oscar havde også skæl tidligere, da jeg fodrede med RC.
En dyrlæge anbefalede mig foderskift, hvor der var mindre kylling i.
Det blev til Iams med lam.
Så for første gang i 4 år er Fedeberg skælfri

/ Anya.

Fra : Precious

Dato : 29-12-04 17:09

Lidt vindruekerneolie, 1 tsk. fuld i maden er ok. Anbefalet af min
dyrlæge :) - og jeg bruger det selv

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-12-04 21:21

> [...]
> Minnies RC killingefoder når hun tror vi ikke ser det... Hun er også meget

Hvordan er det så med Bailey's vægt? Jeg har engang haft en overvægtig
kat, som fik skæl. Dyrlægen fortalte, at det oftest er de lidt buttede,
der får skæl

Dyrlægen anbefalede at sprøjte lidt Viacutan (essentielle fedtsyrer)
henover tykkes tørfoder. Desværre gad min kat så ikke at spise maden (og
hun var ellers temmeligt madglad). Der er vist mange katte, der ikke
bryder sig om det. Men hvis Bailey gider at spise det, så kan det da
være, at det virker (jeg fik jo desværre ikke virkningen bekræftet pga.
frøken Kræsenpind). Viacutan kan købes hos dyrlægen. Prisen er lidt
peberet.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar