Kan man det ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 07:08

Hej

Som snart nybagt ADSL-bruger har jeg lige et spørgsmål :

Kan jeg fra mit arbejde (WOL-ADSL) få kontakt til mit hjemme-netværk
(TDC-ADSL - NE2),
med program som f.eks. Symantec's PC-Anywhere ?

Hvis det ikke kan lade sig gøre - kan man så få en ftp-adgang ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ole

Dato : 23-05-01 08:24

Brian S Jensen <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Kan jeg fra mit arbejde (WOL-ADSL) få kontakt til mit hjemme-netværk
> (TDC-ADSL - NE2),
> med program som f.eks. Symantec's PC-Anywhere ?

Ja, det er et spørgsmål om at åbne for de porte i routeren som PC-Anyware
bruger.
Jeg har ikke erfaring med NE2, men har det kørende via Pro@ccess

> Hvis det ikke kan lade sig gøre - kan man så få en ftp-adgang ?
Ja, det er et spørgsmål om at åbne for de porte i routeren som FTP bruger
(20,21)

mvh

Ole

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 09:44

Jamen, hvordan fungerer det så når man med NE2 ikke har en fast IP ?

Brian

Fra : Christen Stephansen

Dato : 23-05-01 10:10

> Jamen, hvordan fungerer det så når man med NE2 ikke har en fast IP ?

PC-Anywhere kræver ikke, at man har fast IP. Hvordan tror du det
fungerer? Tænk nu rigtig hårdt ...

/Christen Stephansen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 10:22

Hej Christen

Ja, det ved jeg da ikke - det er jo derfor at jeg spørger her !

Man skal vel bede PC-Anywhere om at "kigge" efter lige præcis MIN PC ? Her
var det så at jeg troede at den skulle have en IP adresse. Jeg kan jo nok
ikke
nøjes med at skrive "connect til Brian's pc derhjemme, tak"

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Christen Stephansen

Dato : 23-05-01 10:26

> [...]
nok
> ikke
> nøjes med at skrive "connect til Brian's pc derhjemme, tak"

Hvis du havde fast IP, hvordan ville du så bede PC-Anywhere om at kigge
efter din PC? På IP-adressen.

Med dynamisk IP gør du præcis det samme. IP'en vil være den samme,
indtil router slukkes eller centralsiden lukker forbindelsen (sker kun
ved ikke-planlagte nedbrud). Det er altså blot et spørgsmål om at skrive
den ned på en lap, og tage den med sig på arbejdet, eller ...

http://dyndns.dk

/Christen Stephansen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 10:45

OK - det var bare det jeg ville vide - tak for dit pæne svar

Med fare for at få tæsk - så spørger jeg lige igen

Med Pro@ får man fast IP, right ? - hvad er så minuserne ved Pro@ ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-01 11:36

> OK - det var bare det jeg ville vide - tak for dit pæne svar
>
> Med fare for at få tæsk - så spørger jeg lige igen
>
> Med Pro@ får man fast IP, right ? - hvad er så minuserne ved Pro@ ?

Yeap fast ip på P@.

Minus, router du ikke selv kan få lov at konfigurere, og skal have TDC til
det (950,- +moms)

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 11:38

Hvad går man glip af når man ikke selv kan konfig. ?

Sønnen vil gerne spille CounterStrike - jeg vil gerne lege
med fjernstyring af PC - filoverførsel og webcam

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-05-01 11:54

> Hvad går man glip af når man ikke selv kan konfig. ?
>
> Sønnen vil gerne spille CounterStrike - jeg vil gerne lege
> med fjernstyring af PC - filoverførsel og webcam

Du går netop glip af at kunne NAT'e de rigtige porte til den rigtige LAN IP.
Fx. hvis din søn vil hoste et CS spil (bemærk host, hvilket vil sige agere
server), eller du skal have sat routeren op så du kan fjernstyre.

Løsningen ville være enten at købe din egen router (ca. 5000,-), eller at du
forwarder al trafik til én bestemt LAN ip, og på denne maskine kører du så
NAT.

--
Bjarke Andersen