k.j.k 3376
Fra : simon leth jensen

Dato : 07-02-05 08:30

Hej med jer

Jeg har et spørgsmål ang. signaler.
Jeg ved noget om signaler som hunden sender osv. men det der er problemet er
om jeg skal respektere dem hun sender i denne sitaution.
Jeg var ved at vaske hende har ½lang pels, der er ingen problem, men jeg vil
så føntørre hende for ellers bliver hun aldrig tør og pelsen ser jo bedere
ud når den bliver føntørret.
Nå men da hun bliver tørret ved halen og bagpartiet er der ingen problemer,
det er når jeg kom op til midten af ryggen og mod halsen hun begynder at få
lange mundvige og store pupilerm,det er tegn på hun ikke finder det trygt.
Men skal jeg respektere det? Det gør jeg ellers ved andre situationer osv.
Men hun skal vel ikke bestemme om hun skal tørres eller ej.
Jeg vil til at prøve at træne hende i det i små bider i tør pels så hun
vender sig til det.
Men hvad synes i?
hilsen tina

Fra : Broegger

Dato : 07-02-05 08:45

"simon leth jensen" <simon.leth.jensen@mail.dk> skrev

<snip>
> [...]
> hun begynder at få lange mundvige og store pupilerm,det er tegn på hun
> ikke finder det trygt. Men skal jeg respektere det?

Du skal da rose hende og give hende indtryk af at det er verdens rarest
handling der er ved at foregå. Hvis hun bliver direkte bange ville jeg
stoppe, og så strække den lidt længere næste gang. Det handler om at
indpode tanken om at det er super lækkert det der forgår.

<snip>

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 07-02-05 12:43

On 7 Feb 2005 07:44:31 GMT, Broegger <me@privacy.net> wrote:

> [...]
>stoppe, og så strække den lidt længere næste gang. Det handler om at
>indpode tanken om at det er super lækkert det der forgår.

Rigtigt Brøgger. Plus at man skal dække hundens øjne
og så vidt muligt heller ikke blæse den ind i ørene.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Jørgen

Dato : 07-02-05 12:01

simon leth jensen skrev:
> [...]
> Men hun skal vel ikke bestemme om hun skal tørres eller ej.
> Jeg vil til at prøve at træne hende i det i små bider i tør pels så hun

Hvorfor ikke bare tørre hende?
Jeg havde en stor Newfoundland der pludselig blev bange for noget
sneskærm, dengang man brugte det.
Det plejede ikke at stå der, hvor vi gik tur.
Må men hvis hun havde fået sin vilje havde vi stået der endnu.
Men der hjalp ingen kære mor vi gik videre og ikke nok med det, vi gik
direkte hen til sneskærmene . Da hun havde undersøgt det var der ingen
problemer, nem hun var meget flovt
Jørgen

Fra : Odense

Dato : 07-02-05 23:42

> [...]
> direkte hen til sneskærmene .

>Da hun havde undersøgt det var der ingen problemer, nem hun var meget flovt

Eller også udsendte hun bare en masse dæmpende signaler fordi hun var utryk
ved situationen.
Når min hund bliver bange for et eller andet der ikke plejer at være der
(normalt er hun meget frejdig, men det sker) går jeg i forvejen hen til det
hun er bange for, gerne så hun kan følge med og få "vind" af det. Så følger
hun som regel med og jeg tror hun synes jeg er en meget modig leder

--
MVH Per

Fra : Jørgen

Dato : 08-02-05 09:26

Odense skrev:

> [...]
> hun er bange for, gerne så hun kan følge med og få "vind" af det. Så følger
> hun som regel med og jeg tror hun synes jeg er en meget modig leder

Muligvis, men der har været et par andre sitiutaioner.
Men i dag ved hun at jeg er fører hund og når førerhunden forsæter er
der ingen fare på færde, som førerhunden ikke klarer
MVH
Jørgen