puls
Fra : k&y

Dato : 02-02-05 19:25

Hej

Syntes ikke at jeg har kunnet finde noget om hvad er normal puls hos hunde?

/kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 20:18

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Syntes ikke at jeg har kunnet finde noget om hvad er normal puls hos
hunde?

Jeg vil gætte på, at det kommer lidt an på hundens størrelse. En gravhund
har sikkert en hurtigere puls, end en Skt. Bernhard.
Har desværre heller ingen bud på, hvad der er normal puls for både den ene
og den anden....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : k&y

Dato : 02-02-05 20:36

> [...]
> har sikkert en hurtigere puls, end en Skt. Bernhard.
> Har desværre heller ingen bud på, hvad der er normal puls for både den ene

Hmm det har jeg lidt svært ved at tro,men ok det kan da være rigtigt,sådan
forholder det sig jo ikke med mennesker,men det er jo heller ikke det helt
samme men den hund vi har er en cockerpuddel han 6 år hvis det kan
hjælpe.
/Ki m

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-05 22:27

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse news:42012ba1$0$260

> Hmm det har jeg lidt svært ved at tro,men ok det kan da være rigtigt,sådan
> forholder det sig jo ikke med mennesker,men det er jo heller ikke det helt
> samme

Sådan forholder det sig også med mennesker. Måske ikke, når man er blevet
voksen, men en babys puls er meget hurtigere, end et barn på f.eks. 10 år.

Måske en opringning til en dyrlæge kan give dig et brugbart svar.

Har du et billede af jeres cockerpuddel ? Den blandning har jeg vist ikke
set før.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Clas Lau

Dato : 02-02-05 22:41

> [...]
> forholder det sig jo ikke med mennesker,men det er jo heller ikke det helt
> samme men den hund vi har er en cockerpuddel han 6 år hvis det kan

Jeg tror faktisk at Buffy har ret. Menneskers puls afhænger jo mere at deres
kondition da vi alle stort set har samme størrelse. Og så dog... Det er jo
ikke unormalt at man siger at kvinder har højere puls end mænd.

Generelt har små dyr jo en højere puls end de store, så jeg vil bestemt tro
at det samme gælder for hunde. Men bestemt også at hundens puls afhænger
meget af hundens kondition.

Mvh

-Clas-

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-02-05 23:33

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Syntes ikke at jeg har kunnet finde noget om hvad er normal puls hos
> hunde?
>
> /kim
Hejsa

Svaret er måske lidt ved siden af men det er hvis noget med at hundens puls
ikke er ligesom vores, den slå kun under udånding, så hundens puls er ikke
regelmæssig på samme måde som hos os

Peter

Fra : Karin

Dato : 03-02-05 02:15

k&y wrote:
> Hej
>
> Syntes ikke at jeg har kunnet finde noget om hvad er normal puls hos hunde?
>
> /kim

Hej.

I bogen "Førstehjelp til hund" s. 19 (norsk bog købt via Canis.no) står
der om hundes puls:
"Normal pulsfrekvens varierer afhængig af alder, race og stressniveau.
Voksne, store hunde har normalt mellem 70-160 hjerteslag i minuttet.
Mindre hunde kan ha' optil 180 slag i minuttet, og hvalpe kan ha' puls
op til 220 slag pr. minut"

Håber at du kan bruge dette svar

Venlig hilsen
Karin

Fra : k&y

Dato : 03-02-05 14:22

> [...]
> Voksne, store hunde har normalt mellem 70-160 hjerteslag i minuttet.
> Mindre hunde kan ha' optil 180 slag i minuttet, og hvalpe kan ha' puls op

Jo Karin det kan jeg,for det vil sige at vores pudel/cocker blanding ikke
har ekstrem høj puls den er 120 efter den har "flippet" ud over vi er kommet
hjem og løbet rundt om sig selv ca 100 gange og den må vel betegnes som
lille den er vel 35 cm ,så tak for oplysningen.
/Kim