Råt kød?
Fra : Zirfelt

Dato : 30-01-05 08:37

Så er vi i vild diskussion her hjemme om mad til hunden. Vi har ind til nu
fodret med tørfoder. Men nu mener manden at det er bedst at fodre med råt
kød (vi slagter det selv under ekstreme renlige forhold) og så evt. give
hende lidt rå grønsager også.
Hvad mener i om det? Er der andre her inde der fodre med råt kød?

--
En glad hilsen fra

Irene

Fra : fam. Ager

Dato : 30-01-05 09:21

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende lidt rå grønsager også.
> Hvad mener i om det? Er der andre her inde der fodre med råt kød?

Det er altid et hot emne herinde.... nogle er totalt modstandere, og for
andre er det logik...
undersøg fodermetoden BARF, hvor kosten består af rå blendede grøntsager råt
varieret kød og ben. selvfølgelig skal i sætte jer grundigt ind i det, så
alle hundens behov bliver tilgodeset.
Jeg er selv fortaler for det, bruger dog en mellemløsning, som består af et
tørret grøntmix fra "el kama", som er sammensat så vitaminer osv. er
komplet, tilsætter kalktilskud fordi jeg har hvalp, og blander deri råt kød.
jeg kunne ikke drømme om at fodre med fabriksfoder igen, og vil helt sikkert
tage springet og fodre med BARF, når jeg er klar til det!.

jeg får kødet absolut friskslagtet fra vores lokale slagter, som er
dyrlægekontrolleret i hoved og r.., så jeg er ikke bange for div. bakterier,
og desuden har jeg det indtryk, at deres modstandskraft for div. infektioner
og maveonder bliver rigtig god.
men læs hvad i kan komme i nærheden af, der er mange der er har en god
erfaring med dette emne.

mvh. marie

Fra : Zirfelt

Dato : 30-01-05 18:58

> [...]
sikkert
> tage springet og fodre med BARF, når jeg er klar til det!.

_______klip________

Tak for svaret. Vi er nu i gang med at læse en masse om BARF. Umidlbart
lyder det da godt.

--
En glad hilsen fra

Aloe - Felt
Irene og Karsten Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31

Fra : Karina

Dato : 30-01-05 18:58

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> hende lidt rå grønsager også.
> Hvad mener i om det? Er der andre her inde der fodre med råt kød?

Hej Irene

Vi fodre med råt ( Barf ) og grønt. Vi gik over til Barf fordi vores hanhund
var meget syg, og siden foder skifte har der ikke været noget.
Husk bare, at cellevæggene i grønten skal slås i stykker for at hunden kan
optage det.
Det kan bl.a. gøres gennem en saftpresser.

Mange hilsner

Karina