maveonde
Fra : Vera Jensen

Dato : 29-01-05 11:24

Hej Bolette
Ved gentagne maveonder ville jeg begynde at spekulere i indvoldsorm.
Kig godt efter om der evt er orm i opkast, om der er riskornlignende
dimser i afføringen og om disse evt. bavæger sig (bændelorm). Grunden
til at jeg får den tanke er, at mine 4 hunde for ca. 3 år siden havde
gentagne maveonder, de var virkelig syge og når den ene var rask blev
den næste syg. Det viste sig at de havde bændelorm. Hvis en hund af og
til snupper en mus, lever sammen med en kat eller færdes på steder
hvor der er mange hunde og evt. ræve er risikoen der. I gamle dage var
det en god skik at være opmærksom på orm, når man ville have et kuld
hvalpe - når man fik en ny hvalp hjem - når man flyttede en hund - når
hunden havde været ude for noget der kunne stresse. Det er det stadig,
selv om man skal omkring dyrlægen for at få ormemidler.
mvh
Vikali