ørestrit igen igen
Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-01-05 19:12

Hejsa alle...

Vores nye hvalp, Baby, havde stritører til at begynde med. Nu er de begyndt
at hænge igen. Kan jeg gøre noget for at få dem til at stritte igen? Og nej,
jeg vil IKKE tape dem. Overhovedet.
Baby er forresten en chihuahua, hvis det hjælper.

Mvh. Nana

Fra : Hans B.

Dato : 29-01-05 10:26

> [...]
nej,
> jeg vil IKKE tape dem. Overhovedet.
> Baby er forresten en chihuahua, hvis det hjælper.

Mon dog ikke de rejser sig igen. Uden at jeg aner noget om det, kunne man
forestille sig, at når hvalpen vokser og ørene ligeså, skal musklerne ved
udvikles til at kunne bære dem. De har jo forholdmæssigt store øre i forhold
til resten af hunden.

Fandt lige denne hjemmeside med racehvalpe til salg (til $ 3,000!!!!) Deres
øre stritter også på må og få, men mon dog ikke at de rejser sig, når man
tænker på USAs politik om restsag og hvalpen pris?)
http://wizardofclaws.com/chihuahua.htm

mvh

Hans

Fra : Nana Sørensen

Dato : 29-01-05 17:40

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øre stritter også på må og få, men mon dog ikke at de rejser sig, når man
> tænker på USAs politik om restsag og hvalpen pris?)

Ja, så vist jeg har forstået, har nærmest alle chihuahua-hvalpe hængeører.
Men det BØR rejse sig inden de er 6 mdr gamle. "Problemet" er, at vores chi
Peanuts ører faktisk forblev nede. Han er nu 1 år, så de rejser nok ingen
steder. At jeg syntes at han er fantastisk lækker med hængeører, det er
en anden sag. Babys forældre har bare begge to stritører, så det skulle
hendes jo også gerne blive. Undrer mig bare, når de har stritet, men
pludselig holder op.

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-05 18:17

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Babys forældre har bare begge to stritører, så det skulle
> hendes jo også gerne blive. Undrer mig bare, når de har stritet, men
> pludselig holder op.

Baby er svjh ikke så gammel endnu, så hendes ører skal nok rejse sig igen.
Som jeg lige husker det, kan schæferhvalpes ører også stritte, hænge lidt
for så til sidst, at stritte som de skal igen.

Assi vores GD har et øre, der rejser sig helt op på hovedet af hende og
forvandler sig til et stritøre ind imellem, for en kort bemærkning.
Flere har fortalt os, at vi skulle hænge noget i hendes øre, men hvorfor
skulle vi dog det ? Hun skal have lov til at være, som hun er....

Hvor stor ( lille ) er jeres Peanut egentlig ?
Spørger fordi vi mistænker vores lille DS- gårdhund for, at have noget
Chihuahua i sig. Bibi er nemlig lidt for lille af en Ds-gårdhund og være,
med sine 27 cm og der er et eller andet over hendes ansigtsudtryk, der godt
kunne ligne en Chihuahua lidt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-05 21:37

On Sat, 29 Jan 2005 18:16:41 +0100, "Buffy" wrote:
> [...]

>rejse sig igen. Som jeg lige husker det, kan schæferhvalpes
>ører også stritte, hænge lidt for så til sidst, at stritte

Nu er en chihuahua ikke = schæfer; næ Nana, du skal, evt.
når du sidder og ser TV med hende, sidde og massere hendes
øre ganske blidt, så der kommer gang i blodomløbet.
Hvis øret hænger for læge, lukkes der af for blodet, og så
kommer øret altså ikke op igen!

> [...]
>lille af en Ds-gårdhund og være, med sine 27 cm og der er
>et eller andet over hendes ansigtsudtryk, der godt kunne

Mange af vore konstruerede hunderacer ligner hinanden på
det ene eller det andet punkt. 27cm i skulderhøjde er ret
godt for en tæve-DS, så jeg tror ikke, der er chi i den.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 22:01

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Mange af vore konstruerede hunderacer ligner hinanden på
> det ene eller det andet punkt. 27cm i skulderhøjde er ret
> godt for en tæve-DS, så jeg tror ikke, der er chi i den.

Ok måske har du ret. Vi er hele tiden lidt i tvivl, også fordi de andre
DS-gårdhunde vi har mødt, har mere højde og drøjde end Bibi. Hun vejer godt
nok 6 kg., hvilket jo er det dobbelte af en Chihuahua , så vidt jeg har
forstået, men hun er altså ikke større end vores katte.
Vi overvejede så om hun f.eks kunne være DS-Gårdhund / DS-gårdhund +
Chihuahua eller noget i den retning, men det kan da være, at hun er ren
DS-Gårdhund. Uden en stamtavle kan hun vel godt være mindre end standarden,
som jeg mener er ca. 32 cm.
Skal have taget et pænt billede af hende på et tidspunkt, som i kan se. Hun
er bare ikke særlig fotogen. Hun "smiler" skævt og ser tit temmelig skør ud
på de billeder jeg har taget af hende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : x Vuf x

Dato : 03-02-05 22:14

On Thu, 3 Feb 2005 22:01:09 +0100, "Buffy" wrote:

> [...]
>er bare ikke særlig fotogen. Hun "smiler" skævt og ser tit temmelig skør ud

Hihihi...Hun lyder som en rigtig HUND!

Fra : Carina Graversen

Dato : 29-01-05 23:51

Hej Nana

> [...]
> igen? Og nej, jeg vil IKKE tape dem. Overhovedet.
> Baby er forresten en chihuahua, hvis det hjælper.

Er hun næsten lige begyndt at tabe mælketænderne ???
- Eller hvor gammel er hun ???

Hilsen
Carina

- - -