Lige et par spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 18:37

Hej igen.

Nu er der jo gået lidt tid siden vi fik vores dejlige hund som vi er meget
glade for, men jeg har et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.
Selvom jeg har læst bøger om hunde og i de forskellige nyhedsgrupper har jeg
læst meget men meningerne er meget delte meninger om mange ting så det er
lidt en jungle at finde rundt i det hele. men håber det her hjælper lidt og
håber på at få et par svar.

Vores lille Mischa som blev navnet blev har det selvfølgelig med at bide
lidt i ting, og hver gang den bider i noget vi ikke vil have siger vi stille
og roligt nej samtidig med vi giver den et bidedyr (sådan en lille
plydslegetøj som vi har nogle stykker af istedet.) og når den bider i den
istedet roser vi den for det eller leger med den sammen med bidedyret. Er
det den korrekte måde at gøre det på? Og bider den os i hånden eller noget
så stopper vi legen og det plejer at gå fint og den stopper- det mener jeg
også er det nemmeste er det også som det skal være?

Dernæst har den nogle gange uden grund, i hvert falde uden jeg vidste
hvorfor begyndt at gø lidt uhæmmet af mig hvor den bare kikke lidt rundt i
rummet og lidt på mig mens den gør, her bliver jeg så i tvivl om hvad jeg
skal gøre, jeg ser den i øjenene og siger nej, når den så ser væk går jeg
væk men det er her den tit gør igen, hvad gør man så?
Også ang at gø, så har mine svigerforældre en blanding af Samojede og
labradore, de hygger sig meget sammen, men vores Mischa gør helt vildt af
den når de leger er det normalt og skal man ikke lade den gø af den anden,
jeg har den mening jeg først afbryder hvis den største hund bliver for
voldsom!?

Der er også det med at når vi går tur med den er den lidt underlig, for vi
har en tur her som langsomt bliver udvidet men på et punkt når vi er tæt på
at være hjemme virker den som om den ved vi snart er der og hiver helt vildt
i snoren og står jeg stille begynder den bare at pive ynkeligt, hvad kan det
betyde, at den skal have nogle andre gå ture?

Samtidig er der lige dukket et problem op, det er at vi er ved at få hende
renlig men.... nu er den begyndt at spise sine ekskrementer, og hvad skal
jeg så gøre for når den gør stort udenfor vil jeg jo rose den til skyerne
for det, men det kan jeg jo ikke gøre hvis jeg bliver nødt til at holde
snoren stramt for at den ikke spiser det og give ros og godbid lige bagefter
virker heller ikke så spændene som at spise det, hvad gør jeg

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 19:30

"Bong" <bonggggg(at)hotmail.com> skrev i en meddelelse news:41f7d545$0

> Håber i kan hjælpe mig

Hej Niels.

Har lige svaret dig i den anden tråd.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 22:29

Klip

> Hej Niels.
>
> Har lige svaret dig i den anden tråd.
>
> --
> Mvh. www.tjekmig.dk
>
> Tilmeld din hund på:
> http://tjekmig.dk/hotornot/

Tak skal du have men lukkede den fordi jeg syntes en ny tråd var relevant
så andre må gerne svare her :)

Fra : Jørgen

Dato : 29-01-05 10:57

En lang brev, jeg prøver at svare kort

> [...]
> så stopper vi legen og det plejer at gå fint og den stopper- det mener jeg
> også er det nemmeste er det også som det skal være?

Jeg ville aldrig rose en hund for at bide, med mindre at det er hvad jeg
ønsker(kan hunden kende forskel å hvad den bider i . Du mener det du
lige har givet den, men men men)

> [...]
> den når de leger er det normalt og skal man ikke lade den gø af den anden,
> jeg har den mening jeg først afbryder hvis den største hund bliver for

et er fordi hunden vil til at lokke dig til at lege med den, men pas på
hunden ikke bestemmer over fører

få den til ikke at gø, det er næsten umulig bagefter af pille det gøen
af den igen

> [...]
> i snoren og står jeg stille begynder den bare at pive ynkeligt, hvad kan det
> betyde, at den skal have nogle andre gå ture?

ja men ved den ikke det

> [...]
> snoren stramt for at den ikke spiser det og give ros og godbid lige bagefter
> virker heller ikke så spændene som at spise det, hvad gør jeg

Du kan jo rose hunden mens den skider, og s sige nej hvis den viser
interesse for skridtet bagefter, og fjern det med det samme

hilsen
Jørgen