Beagle & kat
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 16:37

Hej!

Vi påtænker at købe en beagle, men vi har en temmelig stor hankat (Norsk
skovkat) som er 9 år. Han er kastreret og meget fredelig. Har i erfaringer
med Beagles og katte? Vi har læst flere steder at hvis man bringer
hundehvalp og voksen kat sammen på den rigtige måde vil det i de fleste
tilfælde gå godt, men vi har ikke kunnet finde noget om enkelte
hunderacers
tolerance overfor katte.

Hilsen, Else & Brian

Fra : Pwh

Dato : 26-01-05 20:47

Brian Vind wrote:
> Hej!
>
> Vi påtænker at købe en beagle, men vi har en temmelig stor hankat
> (Norsk skovkat) som er 9 år. Han er kastreret og meget fredelig.

Jeg har ikke selv en Beagle, men et par monsterblandinger af Rotte/Schæfer/lab
Og jeg havde min kat til at starte med, og der har ikke været nogen som helst probs
med dem indbyrdes, de har jo været vant til at katten var den store og stærke dengang
de var små og det husker de nok. Mine 2 vuffere elsker ihvertilfælde missen meget højt

http://megapixel.dk/vis/billede/266556/3//114_1494.JPG
Så det skal ikke afskrække dig overhovedet, katten skal nok vise den dumme hvalp
hvem der bestemmer i huset hos jer )

/Jens (som elsker katte næsten lige så højt som hunde)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 27-01-05 12:09

"Brian Vind" <bv(snabel-a indsættes her)oz1bv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hundehvalp og voksen kat sammen på den rigtige måde vil det i de fleste
> tilfælde gå godt, men vi har ikke kunnet finde noget om enkelte

Se Jens har en skrupforstyrret kat, og fik to hunde, og det gik godt....
Utroligt når Jens var i nærheden )

Jeg gjorde det modsatte, jeg har to hunde ( af uvisse grunde undlader jeg et
enkelt ord ) hvis hobby altid har været at se om de kunne komme til
svigermors nu bortgangne kat. Så det var med stor spænding, vi i december,
anskaffede en killing. Okay der gik da lidt tid, med at jage denne lille
killing, og det kan da også ske endnu, men nu ved vi jo, at de intet ondt
mener, men bare vil slikke den til forpjusket ukendelighed.
Killingen bokser til gengæld lystigt løs på begge hunde. Så der kan af og
til, være lidt trangt i sengen, når der også skal være 2 hunde og 1 kat.
Så jeg tror på, at katten vil få et meget fint forhold til din nye hvalp, så
lad ikke det holde dig tilbage.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 27-01-05 13:52

Benny Mortensen 9380 wrote:
> Se Jens har en skrupforstyrret kat, og fik to hunde, og det gik
> godt.... Utroligt når Jens var i nærheden )

LOL

/Jens (som pønser på hævn)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 27-01-05 23:22