Dogue de Bordeaux
Fra : Thomas

Dato : 12-01-05 17:39

Hej NG

Jeg ville lige høre om der er nogen der kender til racen Dogue de Bordeaux?

Jeg ville høre hvordan den er eksempelvis over for børn og fremmede, og
hvordan den i det hele taget egner sig som familiehund?

Jeg håber at der er nogen der ligger inde med en masse viden om denne hund.

Hilsen

Thomas

Fra : Christina Jensen

Dato : 12-01-05 19:31

Hej Thomas.

Jeg vil gerne fortælle dig lidt om den, her er hvad jeg fandt frem til:
Dogue de Bordeaux er totalt frygtløs og tolorere ingen udbudne gæster. ( den
blev brugt til dyrekampe, desværre . Den er stor, spiser meget, men kræver
ikke så meget pelspleje. Selv om racen er stor og stærk, har den en rolig
natur. Den er en blid, intelligent og kærlig hund, der ikke må behandles
hårdt. Den knytter sig tæt til sin familie og er særdeles venlig og tålmodig
overfor børn. Det er en glimrende vagthund, men den kan være aggressiv
overfor andre hunde.

Håber at dette kunne hjælpe.

Venlig Hilsen Christina & Tarzan :0)

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 12-01-05 19:56

On Wed, 12 Jan 2005 17:39:22 +0100, "Thomas"
<fjernes_thjacobsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvordan den i det hele taget egner sig som familiehund?
>
>Jeg håber at der er nogen der ligger inde med en masse viden om denne hund.

det er en tidligere kamphunderace, så du skal ikke regne med at lade
børnene gå tur med den alene, da den er meget stærk, og ikke er bange
for at slås med andre hunde

Fra : UG

Dato : 14-01-05 16:08

> [...]
> hvordan den i det hele taget egner sig som familiehund?
>
> Jeg håber at der er nogen der ligger inde med en masse viden om denne

Se dette link:

http://www.bonvitalis.dk/

Det er en dansk kennel, som opdrætter Dogue de Bordeaux.
Hilsen
Ulla og co.

Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : John Sørensen

Dato : 20-01-05 10:49

Thomas <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev:
>Hej NG

> [...]

Hej Thomas

Dogue De Bordeaux er en meget god fammilie hund, meget børne glad,
vagtsom men samtidigt stille & rolig, gå ind på
www.doggerklubben.dk som er klubbens hjemmeside eller kontakt
dansk kennel klub for at få mere info. Du kan også søge på nettede
efter Dogue De Bordeax, for de fleste dansk Dogue De Bordeaux
kenneler har en hjemmeside. Har nu selv haft Dogue De Bordeaux i
2,6 år & kan kun varmt anbefale racen.

Hilsen

John

Fra : Thomas

Dato : 21-01-05 19:29

Mange tak for jeres svar. Det var rart at der var nogen der kunne give nogle
gode råd ang. denne hund. Det er jo ikke den mest almindelige hunderace.

Hilsen Thomas

"John Sørensen (slet KAHZE)" <maitresse6@KAHZEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:11062147310.887996616863774@dtext.news.tele.dk...

Fra : michael

Dato : 04-02-05 15:07

jeg ved ikke ret meget om racen, dog ved jeg at du skal passe på mht hofter,
tænder mm, dvs almen sundhed.

Michael

Fra : John Sørensen

Dato : 22-01-05 01:46

Thomas <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev:
> [...]

Hej Thomas.

Har skrevt før men kan ikke se mit svar, så jeg prøver igen.

Dogue De bordeaux er en fantatisk familie hund, meget glad for
børn vagtsom men stille & rolig. Jeg har haft Dogue De bordeaux i
2,6 år & har aldrig fortrudt.

Ved at søge på nettede kan du få meget mere af vide om racen, jeg
søgte på google & fandt 1.730 sider på dansk, hvor der står noget
om Dogue De bordeaux, så du burde også kunne finde de
informationer som du ønsker.

Besøg klubbens hjemmeside for at få mere at vide, & husk, køb ikke
hund før du har snakket med en fra den klub, som har med racen at
gøre eller Dansk Kennel Klub, her er et par adresser som du kan
tage ind & kigge på.

www.doggerklubben.dk/
www.dansk-kennel-klub.dk/1
hjem.get2net.dk/dan_colmorn/dansk/