Storm og luftning af hundene?
Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 17:33

Hej Ng

Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Mvh Melanie

Fra : Uni Bull

Dato : 08-01-05 17:44

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in message
> Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
> skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Går tur...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Tjinca

Dato : 08-01-05 18:30

Mine har lige været ude i haven. Men det er vel heller ikke værre end at man
kan gå sig en hurtig tur. Har I prøvet at være ude? Det stormer vildt her i
Kbh. men ikke værre end at man kan gå ud.

Anyway, efter at havet boet en årrække i Asien med jævnlige orkaner og
tyfoner, og oplevet at de herreløse hunde stadig ikke var "blæst" væk i de
væreste storme den efterfølgende dag, så tror jeg nok at vi burde kunne
klare sådan en "lille" blæst.

Fra : bodil

Dato : 08-01-05 19:00

"Tjinca" <tjinca10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> væreste storme den efterfølgende dag, så tror jeg nok at vi burde kunne

Nu er København jo da ikke verdens navle, i Jylland er spørgsmålet da meget
relevant, her hos os flyver der glas rundt fra folks drivhuse og så er vi
endda ikke så hårdt ramt som i Nordjylland.
Vi har været ude ganske kort i læ af huset, det var ikke sjovt, men det gik.
Nu kan vi heller ikke komme ud af haven for vores carport er kollapset i
indkørselen.
Bodil

Fra : Connie

Dato : 08-01-05 18:41

har lige været ude at gå tur med vores, selvom det stormer :)

Fra : Estrid Heldager

Dato : 08-01-05 19:40

> [...]
>
> Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
> skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Når vi åbner døren får vi blikket / kan læse på deres kropssprog at de
tænker " det vejr går vi ikke ud i", så vore hunde gør som når det brager
omkring nytår - holder sig og når de ikke mener vi ser det, så lægger de det
de skal af med og vi samler op og skælder ikke så meget ud som hvis
forholdene var til, at de godt kunne havde gået ud.

mvh Estrid

Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 20:17

"Estrid Heldager" <heldager@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de skal af med og vi samler op og skælder ikke så meget ud som hvis
> forholdene var til, at de godt kunne havde gået ud.

Vi vil heller ikke ud nu, så hundene for lov at gøre hvad de skal inde, og
så ryder vi det op uden et ondt ord eller blik. Godt vi ikke har gulvtæpper
mere. Tak for svarene, men vi har valgt ikke at gå ud, da politiet fraråder
det.

Mvh Melanie

Fra : Leyna

Dato : 08-01-05 21:39

On Sat, 8 Jan 2005 17:32:40 +0100, "Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk>
wrote:

>Hej Ng
>
>Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
>skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Jeg gik ud med mine, men ikke nogen lang tur. vi blev i nærheden af
huset og jeg var ærlig talt temmelig nervøs, for der lå både tagplader
og brædder og andet godt på jorden, som var blæst ned. Et par træer
var da osse væltet, og det syntes hundene jo var vældigt spændende.
Mine VIL IKKE gøre noget indendørs, så der var ingen vej udenom. De
kommer dog ikke mere ud i aften medmindre det stilner lidt af.

Jeg bor på det nordlige Djursland lige ud til åbent landskab, så der
er intet til at tage af for blæsten.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Anet

Dato : 08-01-05 23:57

Jeg satte mig ned og hørte hvornår at meterologerne forventer at stormen
løjer af og så har både jeg og hunden spist 2 timer senere end vanligt. Men
jeg kunne aldrig drømme om at mine hunde skulle være nød til at tisse og
have afføring indendørs.....det er da meget uværdigt for hunden at gøre det.
Det ville være det samme om du skulle gøre dit toilette i stuen, ville du
syntes om det?

--
Hilsen

Annette

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 09-01-05 00:36

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og have afføring indendørs.....det er da meget uværdigt for hunden at gøre
> det. Det ville være det samme om du skulle gøre dit toilette i stuen,

Hmmm, jeg synes det er mere uværdigt at dø af en nedfalden tagsten, når nu
man ved at faren er der. Men sådan er der jo så meget.

Vores uldtot, kom ud i snor for at forette sin nødtørft og var ikke mere end
et par meter fra huset. Sådan en orkan varer jo ikke evigt, og lufteturen
kan sagtens vente til det løjer af! Det er da det mest tåbelig at sætte liv
og helbred på spil bare for at lufte sin hund! I øvrigt har
udrykningsstyrken nok at se til, uden at skulle ud og skrabe hundeejere, der
er blevet mast af et træ, af fortovet....

--
Mvh. Renate
____________________________

Fra : Leyna

Dato : 09-01-05 00:59

On Sun, 9 Jan 2005 00:36:20 +0100, "Renate Jacobsen" <post@renate.dk>
wrote:

>Vores uldtot, kom ud i snor for at forette sin nødtørft og var ikke mere end
>et par meter fra huset. Sådan en orkan varer jo ikke evigt, og lufteturen
>kan sagtens vente til det løjer af!

Her har det altså været galt det meste af dagen. Hvis mine ikke skulle
ha' været ud, så skulle de ha' holdt sig lige fra i går aftes og til
ca. kl. 23.00. Mener du ikke selv at det er lidt for meget at
forlange?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 09-01-05 01:20

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Nu bor jeg ikke ret langt fra dig, og her (Hornslet) var der ingen problemer
at lufte hund, hverken i morges eller i går aftes...
Der var mig bekendt heller ingen advarsler mod at gå ud før efter kl. ca. 15
i eftermiddags?
Hvad mener du? Jeg har i øvrigt ikke sagt, at nogen skal lade hunden holde
sig i 24 timer?? Jeg skrev godtnok luftetur, men mente nu mere den daglige
motion - Altså gåtur. Vores har i hvertfald ikke haft problemer med at holde
sig i de få timer der har været advarsel om at gå ud...

Mvh. Renate

Fra : Leyna

Dato : 09-01-05 09:16

On Sun, 9 Jan 2005 01:20:26 +0100, "Renate Jacobsen" <post@renate.dk>
wrote:

>Nu bor jeg ikke ret langt fra dig, og her (Hornslet) var der ingen problemer
>at lufte hund, hverken i morges eller i går aftes...

Her var der altså tagplader der fløj gennem luften fra tidlig
formiddag til sent aften.

>Der var mig bekendt heller ingen advarsler mod at gå ud før efter kl. ca. 15
>i eftermiddags?

Det tror jeg heller ikke at der var, men det betyder jo ikke, at det
ikke allerede var farligt før den tid...

>Hvad mener du? Jeg har i øvrigt ikke sagt, at nogen skal lade hunden holde
>sig i 24 timer?? Jeg skrev godtnok luftetur, men mente nu mere den daglige
>motion - Altså gåtur.

Okay, så har vi lige snakket forbi hinanden. Mine blev nu heller ikke
motioneret som de plejer. De var kun med ude for lige at gøre det
nødvendige, men nu er der blevet stille, så i eftermiddag skal vi ud
at bese skaderne. heldigvis er både dyr og mennesker kommet igennem
uvejret uden mén.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Verner

Dato : 09-01-05 17:16

wrote:

>Hej Ng
>
>Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
>skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Jeg bærer hunden rundt i haven

Verner

Fra : Rikke Andersen

Dato : 10-01-05 11:20

> [...]
>
> Ja det stormer jo nu, men hvad så med hundene? Når de har spist og drukket
> skal de jo også af med noget. Hvad gør i andre?

Tjae kald bare os hundefolk totalt lamme i roen

Jeg gik ud lørdag morgen kl. 08:10 og gik ind igen kl. 17:15, så der var
hundene både luftede og trætte *S*

Rikke

Fra : Peter

Dato : 12-01-05 22:44

Er i ikke sådan lidt pylrede?

Vi gik vores normale ture. En kort tissetur om morgenen. En 5 km
eftermiddagstur ude på heden, hen til kanten (læsiden) af granplantagen,
hvor hunden benyttede sig af chancen, og tissede på TOPPEN af et grantræ, og
til sidst en aften tissetur klokken 22:30. Den helt igennem den daglige
rutine - og vi nød begge to det friske vejr.
Her i det Midtjydske findes der ikke dårligt vejr - kun forkert påklædning.

Peter