Nutro Choice foder til hund og kat?
Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 10:51

Hej Ng

Vi har 2 hunde og 2 katte, derfor skriver jeg dette indlæg både i hund og
kat.
Vi har lige hørt om fodereret der hedder Nutro Choice som skulle være super
godt. Nogen af jer der kender det?
Den ene af vores hunde er kræsen og gider ikke spise hvad som helst, så vi
har svært ved at finde et "hit" til ham. Før fodrede vi kattene med Iams og
hundene med Hills og BARF når vi gad. Vi er gået lidt væk fra BARF da vi
syntes det er lidt besværligt fordi vi bruger meget tid på ombygning af hus.
Er der nogen af jer der har erfaringer med Nutro Choice? Godt som skit?

Mvh Melanie

Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 10:54

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hus.
> Er der nogen af jer der har erfaringer med Nutro Choice? Godt som skit?

Hov jeg glemte lige at spørge om fodret der hedder Lone Star. Samme
spørgsmål. Er det godt / skit?

Mvh Melanie

Fra : Mus

Dato : 08-01-05 11:57

Melanie <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:croajg$2pgq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> og
> hus.

> Hov jeg glemte lige at spørge om fodret der hedder Lone Star. Samme

Hej

Vi gik faktisk fra Lone star til Nutro her for ca ½ år siden.
Indtil da havde han haft det super med Lone Star. Men hans mave begyndte at
volde problemer
Vi skiftede så til Nutro og han elsker det simpelthen. Han guffer bare løs.
Der skal lige siges at vi har en kræsen hund.
Hans mave er helt sikkert blevet bedre og hans ånde også

Jeg synes begge produkter er gode. Vi fik at vide hos forhandleren at det
var meget typisk at hunde efter en årrække på en type foder, pludselig ikke
rigtig tåler det mere. De så også folk skifte fra Nutro til Lone Star.

Kan i hvert fald kun anbefale Nutro som Gizmo bare er vild med. De fleste
forhandlere giver smagsgaranti. Forhør dig derom. Dvs kan hunden ikke lide
maden kan man returnere. Om man så får penge eller andet foder ved jeg ikke.

Land og Fritid forhandler Nutro.

Men også Lone star havde vi det godt med en årrække. Kender en forhandler i
midt - vest jylland hvis det skulle have interesse og du bor i området.

LN

Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 12:19

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men også Lone star havde vi det godt med en årrække. Kender en forhandler
> midt - vest jylland hvis det skulle have interesse og du bor i området.

Hej LN

Min man har lige fundet en butik der forhandler det, her i Hasle på
Bornholm. Det var derfor at vi pludselig hørte om det. Han fik nogle
prøveposer og vi har fundet en han gider spise. Hurra. Vi har fået Max for
lidt over en md. siden for han er omplaseringshund, så vi kæmper med at
finde ud af hvad han gider spise. Der var flere af prøveposerne han var
interesseret i, så vi prøver det nok.
Tak for svaret, men vil da stadig gerne høre om I andre har noget at sige om
det.

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 08-01-05 14:17

> [...]
> hus.
> Er der nogen af jer der har erfaringer med Nutro Choice? Godt som skit?

Hej Melanie!

Ebbe du ved... han var på Nutro før jeg endelig skiftede over på det her jeg
bruger nu, foderet er vel fint nok, men han gad ikke at æde det efter nogle
dage. præcis som alt andet tørt!.
men prøv dog med en mindre portion, så er det ikke så meget at kassere hvis
han ikke vil æde det!.

mvh. marie

Fra : Melanie

Dato : 08-01-05 14:29

> [...]
nogle
> dage. præcis som alt andet tørt!.
> men prøv dog med en mindre portion, så er det ikke så meget at kassere

Hej Marie

Vi har fundet det lidt for besværligt for os med BARF. Det kræver at vi
planlægger optøning af kød mm. hvilket vi glemmer når vi har travlt. Vi kan
heller ikke så godt få svigerforældrene til at fodre med det, når de passer
vores hunde. De syntes det er ulækkert og lugter.
Nå, men Kennedy er ikke kræsen så intet går til spilde her, men Max han er
kræsen.
Nå men nu prøver vi Nutro Choice for det gad han godt spise.
Tak for hjælpen.
Smiler, når du har fodret med det, kan det kun være godt.

Mvh Melanie

Fra : Melanie

Dato : 09-01-05 21:41

> [...]
nogle
> dage. præcis som alt andet tørt!.
> men prøv dog med en mindre portion, så er det ikke så meget at kassere

Hej igen Marie

Øv øv, nu gav vi dem lige BARF igen her til aften. Åhh sikken fest det var
for dem begge. De elskede det, og Max var meget optaget af at få det hele
med, og tjekkede 2 gange at Kennedy desværre ikke havde efterladt en rast.
Ok ok, vi overgiver os. Vi må fortsætte med BARF men have nogel foderpiller
på lager, til de dage hvor vi ikke lige for lavet BARF.
Er du glad nu? Smiler. Hader at du har rart endnu en gang!

Knus Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-05 07:26

> [...]
> på lager, til de dage hvor vi ikke lige for lavet BARF.
> Er du glad nu? Smiler. Hader at du har rart endnu en gang!

Nej glad og glad, det er jer der burde være glade.. ((-: MEN!

Det er ikke nogen god ide, at skifte mellem råt og tørfoder!, enten eller!.
pga. at det det rå er hurtigere om at passere systemet end tørfoder, og kan
derved lave ravage i maven. hvis i skiftesvis fodrer med det ene og det
andet.
bakterier der er i kødet kan udvikle sig, hvis det ikke kommer igennem
systemet som det skal, og hvis en "prop" af tørfoder sidder i vejen kan
dette ske.

jeg har ikke selv oplevet det og ej heller hørt om nogen tilfælde, bortset
fra punish...
men sandsynligheden er der.

så hvis i skifter frem og tilbage jævnligt, vil jeg fraråde jer det!.

Mvh. Marie

Fra : Melanie

Dato : 10-01-05 20:07

> [...]
> fra punish...
> men sandsynligheden er der.
>
> så hvis i skifter frem og tilbage jævnligt, vil jeg fraråde jer det!.

Hej Marie

Tja, så er jeg ked af at sige, at vi vælger pillerne. Det er det nemmeste,
specielt når andre skal passe dem, hvilke er flere gange om året i
weekender. Vi har også læst den tråd om barf og linket derfra.
Det lyder jo ikke helt godt. Tja, så derfor med de to grunde bliver det
piller fremover.

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-05 20:34

> [...]
> weekender. Vi har også læst den tråd om barf og linket derfra.
> Det lyder jo ikke helt godt. Tja, så derfor med de to grunde bliver det

Det er heller ikke barf du har fodret med, Barf er hvor det hele er råt, og
hvor ben indgår i ernæringen. så der har du ikke noget at være bange for, og
det der kommer ud herfra af kød, er dyrlægekontrolleret både hos landmanden
og hos slagteren. så der har jeg fuld tillid!
og desuden når hunde er vandt til at få råt, så er de ikke sarte mht.
bakterier i føden. tænk på den megen tørfoder relaterede allergi, der er
kommet i søgelyset, hud, pels, maven osv. som kommer fra tørfoder jeg synes
ikke at det kan opvejes til at være bedre. men det er bare min holdning og
tro.

Men jeg kan sagtens følge dig, Melanie.
hvad med Olivers?, det skulle efter sigende også være super, og de leverer
til døren, og fører også kattefoder!.

mvh. marie

Fra : Melanie

Dato : 10-01-05 21:02

..
> hvad med Olivers?, det skulle efter sigende også være super, og de leverer
> til døren, og fører også kattefoder!.
>
> mvh. marie

Hej igen Marie
'

Olivers? Hvor købes det? Til hvilken pris? Hvad er det gode ved det, frem
for Nurto Choice eller Lone Star?
Åhh sikken en videnskab det er at fodre sine dyr!

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 10-01-05 21:15

> [...]
>
>søg på olivers (google) det skulle være i top mht. råvarerene, jeg har kun
>hørt positivt om det. og det skulle komme fra mig!... æv.
Jeg aner ikke andet, prøv selv at søge, eller led i gamle tråde, det er ikke
så længe siden at det var oppe med olivers..
se hvad jeg lige fandt.. http://www.olivers.dk/ så kan du selv få svar på
spørgsmål..
men det kommer ikke fra mig ((-:

mvh. marie

Fra : Ragna

Dato : 10-01-05 21:17

Melanie skrev:
>Olivers? Hvor købes det? Til hvilken pris?

Se her: http://www.olivers.dk/
Du kan bestille over nettet eller pr telefon, og maden leveres lige til
døren senest 2 hverdage efter at bestillingen er gået ind.
De lægger et girokort ved, eller du kan betale med Dankort el. lign.
Vores hund trives udmærket på foderet, så vi kan godt anbefale det.
Du kan også købe kattemad og kattegrus hos dem.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 08-01-05 14:19

On Sat, 8 Jan 2005 10:51:26 +0100, "Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk>
wrote:

> [...]
>kat.
>Vi har lige hørt om fodereret der hedder Nutro Choice som skulle være super

ja jeg fodrer med det, og har gjordt det med de 2 hunde jeg har haft
og det er det bedste, det er faktisk så godt at de har måttet skrive
på pakken : ikke til menneskelig indtagelse på en masse sprog, det
så jeg på pakken jeg købte i dag

> [...]
>Er der nogen af jer der har erfaringer med Nutro Choice? Godt som skit?

jeg har kun gode erfaringer med det, det er faktisk sundere end meget
menneskeføde hvis du går op i det vil du finde ud af dat der ikke er
farve/tilsætningsstoffer antioxidanter eller biprodukter i, hvor
finder du menneskemad så sundt ? derimod har jeg dårlige
erfaringer med at give min hund råt kød ! de kan blive meget syge af
det, da kvaliteten af det kød vi kan købe i dag er eller kan være
utrolig dårlig, men nutro kan kun andbefales

Fra : Tjinca

Dato : 08-01-05 17:55

Er der nogen som ved om der gives mængderabat på Nutro? Mine har klaret sig
fint med Olivers, men desværre er deres udvalg ikke særlig stort, og jeg
ville ikke selv bryde mig om at æde det samme tørfoder i flere år, så det
bedste alternativ jeg kunne finde er Nutro, men med 4 hunde kunne det være
rart hvis det kunne købes med lidt mængderabat.

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 08-01-05 23:49

On Sat, 8 Jan 2005 17:54:32 +0100, "Tjinca" <tjinca10@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bedste alternativ jeg kunne finde er Nutro, men med 4 hunde kunne det være
>rart hvis det kunne købes med lidt mængderabat.

køb 5 sække af 15kg i zoocity og få den 6 gratis, og med et
medlemskort derud til får du 10% så kan du selv diskutere med dem om
de 10% skal trækkes fra prisen på de 6 sække eller de 5 sække
måske du kan være heldig at der sidder en blondine ved kassen men
det er faktisk en ret god rabat, som de har kørt med siden de startede
med at sælge nutro

Fra : Melanie

Dato : 09-01-05 11:34

"Punish The Deed, Not The Breed." <ninja@ninjasen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> måske du kan være heldig at der sidder en blondine ved kassen men
> det er faktisk en ret god rabat, som de har kørt med siden de startede

Tak for svaret og foreslaget om at købe det i Zoocity for at få rabat. Nu er
det bare sådan at jeg bor på Bornholm, og derfor er der ret langt til
Zoocity. 2 km herfra hvor jeg bor, er der en forhandler, så ham bruger jeg
bare.

Mvh Melanie