Siris første tur til dyrlægen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-05 18:03

Hej

Så har Siri været ved dyrlægen for første gang, altså bortset fra
vaccinationer og tjek.

Hun har ikke rigtig ville spise de sidste tre-fire dage og hun er
blevet frygtelig tynd. Hun vejer 52 kg. Hun kan heller ikke rigtig
tisse. Kastede op mandag nat og igen i dag. Så til dyrlægen med os.

Så nu får hun penicillin mod blærebetændelse og øjensalve mod
øjenbetændelse. Og er hun ikke frisk mandag morgen, så skal hun
indlægges, så vi kan finde ud af hvorfor hun ikke vil spise. For det
kan jo bare være fordi hun har blærebetændelse, men så skal det være
over på mandag. Så vi passer på vores lille pige.

Hun er nu rigtig dygtig til det der med dyrlæger. I morges ville jeg
tage hendes temperatur, det kunne jeg sagtens få lov til. Ingen
problemer der, hun lagde bare hovedet ned og sov videre. Dyrlægen fik
også lov uden bøvl. Hende kan man altså i bogstaveligste forstand
undersøge i hoved og r** uden problemer.

Jeg tror hun synes at dyrlæger er hyggelige, de gider snakke med hende
og klappe hende. Og heldigvis har jeg fuld tillid til vores dyrlæger,
så jeg er ikke bekymret[1] over at lade hende indlægge der.

Så vi håber for det bedste for hende nu. Hvis der er nogen med
erfaring og råd til en hund med blærebetændelse, så sig endelig til!

Mvh Trine

[1] I hvert fald ikke over om hun bliver behandlet ordentligt. For
bekymret, det er jeg da. Hvem ville ikke være det?

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 19:35

> Hun har ikke rigtig ville spise de sidste tre-fire dage og hun er
> blevet frygtelig tynd. Hun vejer 52 kg. Hun kan heller ikke rigtig
> tisse. Kastede op mandag nat og igen i dag. Så til dyrlægen med os.

Stakkels Siri. God bedring med hende. Det er da godt, at hun tager
dyrlægebesøget flot.

> Så vi håber for det bedste for hende nu. Hvis der er nogen med
> erfaring og råd til en hund med blærebetændelse, så sig endelig til!

Ingen erfaring med hunde og blærebetændelse, men har selv lige været turen
igennem med 5 dages penicillinkur.
Jeg vil gætte på, at det gælder om, at lokke hende til, at drikke en masse,
hvis i kan. Det er i hvert fald den ordre jeg har fået af lægen, de gange
jeg har haft blærebetændelse. Penicillinen plejer at virke hurtigt, så i
burde kunne spore en bedring hos hende ret hurtigt, hvis det bare er
blærebetændelse og ikke andet hun har.
Endnu en gang: God bedring med hende. Meld gerne tilbage, hvordan det går.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Christina Jensen

Dato : 07-01-05 19:55

Hejsa det er jeg da ked af at høre, håber hun når at få det bedre på et par
dage, men rigtig god bedring herfra.

Fra : JKrigslund

Dato : 19-01-05 12:18

Vi håber at Siri har fået det bedre nu.

Ellers ønsker vi fortsat god bedring.

/Janne, Jesper og Sigfus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-01-05 14:32

"JKrigslund" <jdk@stibo.dk> writes:

> Vi håber at Siri har fået det bedre nu.

Siri er ganske frisk igen. Utroligt som sådan et par piller er
effektive. Desværre har hun stadig øjenbetændelse, men det må vi klare
med en lille øjenløftoperation, når hun bliver gammel nok.

Mvh Trine

Fra : JKrigslund

Dato : 20-01-05 14:43

Hej Trine,

det var dejligt at høre at Siri er frisk igen.

Sigfus havde også en del øjenbetændelse da han var mindre. Specielt når han
vågende skulle vi tørre hans øjne. Det gjorde vi i kamille-te. Men nu er det
næsten helt væk. Så det kan da være det bliver bedre med alderen. Man kan jo
håbe.

/Jesper