Priser
Fra : Marlene

Dato : 04-01-05 10:33

Hej.

Vil I hjælpe mig med nogle priser? Min mor har en bekendt, som hun skal
snakke fra at få en hundehvalp, da den nuværende hund ikke er blevet passet
ordentligt i alle årene (den går over til min mor og får mad - og hun tager
den med ud at gå).

Jeg vil gerne have priser på følgende:

1) Vaccination
2) Chipsmærkning
3) p-piller
4) hundemad - ca.
5) Ansvarsforsikring

Andet I kan komme i tanke om. Et hurtigt svar vil blive påskønnet - tusind
tak på forhånd

Mvh. Marlene.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-01-05 10:44

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> 5) Ansvarsforsikring
>
> Andet I kan komme i tanke om. Et hurtigt svar vil blive påskønnet - tusind

Hvis man ser bort fra købet af hunden så koster en hund i flatstørrelsen vel
ca. 500-600 kr / mdr incl alt.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-01-05 10:50

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> writes:

> 1) Vaccination

Omkring 500 kroner pr. gang.

> 2) Chipsmærkning

400 plus registrering hos f.eks. DKK

> 3) p-piller

Aner det ikke, Siri bliver kastreret når den tid kommer.

> 4) hundemad - ca.

Vi bruger i hvert fald 1000 kroner om måneden. Men nu er Siri også en newf.

> 5) Ansvarsforsikring

211 kroner om året. Sygeforsikring koster omkring 1200 kroner om året.

> Andet I kan komme i tanke om. Et hurtigt svar vil blive påskønnet - tusind
> tak på forhånd

Det koster jo også med træning, udstyr og dyrlægebesøg.

Kan hun ikke bare snakke med store bogstaver?

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Marlene

Dato : 04-01-05 11:07

Snip

> Kan hun ikke bare snakke med store bogstaver?
>
> Mvh Trine

Tusind tak for det meget hurtige svar - til jer begge! Nej, det hjælper vist
ikke noget at snakke med store bogstaver - det har hun vist prøvet
adskillige gange gennem de sidste 10 år. Så går hun - naboen - vist helt i
baglås. Måske hun vil reagere på det økonomiske.

Tak igen.

Mvh. Marlene.

Fra : Winther

Dato : 04-01-05 13:37

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adskillige gange gennem de sidste 10 år. Så går hun - naboen - vist helt i
> baglås. Måske hun vil reagere på det økonomiske.

Tvivler på det hjælper, hvorfor skulle hun bruge flere penge på den nye som
den gamle.

Vh. Winther

Fra : Marlene

Dato : 04-01-05 17:47

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

Snip

> Tvivler på det hjælper, hvorfor skulle hun bruge flere penge på den nye
som
> den gamle.

Nej - det er netop meningen, at hun skal se, hvor dyrt det er at have hund;
min mor er der ikke denne gang til at se efter den nye..... Jeg tror slet
ikke, hun har tænkt på de udgifter i forbindelse med den gamle hund.

Mvh. Marlene.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-05 18:33

> Vi bruger i hvert fald 1000 kroner om måneden. Men nu er Siri også en
> newf.

Hold da op !! hvad fodre i med ???

MArtin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-01-05 21:23

"Martin Larsen" <martinlarsenFJERNDETTE@mail.dk> writes:

> Hold da op !! hvad fodre i med ???

Som basis får hun Hills, det tager knap 2 sække om måneden, det er
2*469 kroner, altså 938 kroner. Der ud over får hun også lidt ben,
grisehaler, kornblanding, kallun og oksekød. Så det er nok ikke helt
galt. Men det vidste vi nu godt, da vi købte sådan en lille sag, så
det var taget med i overvejelserne. Og jeg kan garantere, at hun er
hver krone værd!

Mvh Trine

Fra : Pwh

Dato : 04-01-05 21:40

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Som basis får hun Hills, det tager knap 2 sække om måneden, det er
> 2*469 kroner, altså 938 kroner.

Du har ikke overvejet at prøve Olivers, det koster 310kr for 15kg
når du køber 4 sække af gangen, og en hund på 70kg skal have
ca 1/2kg om dagen ifølge deres fodervejledning.
Begge mine vuffere, en Lab/Rotte og en Lab/Schæfer lever glimrende
på deres foder som bestilles via nettet og leveres ved din dør.

/Jens

Fra : Niels

Dato : 05-01-05 11:07

Du har ikke overvejet at prøve Olivers, det koster 310kr for 15kg
når du køber 4 sække af gangen.

Har du ikke lige et link til Olivers ?

--
MHV
Niels Holler

Fra : bodil

Dato : 05-01-05 11:09

www.olivers.dk

Fra : Niels

Dato : 06-01-05 21:47

æhææm ja det var da lige ud af landevejen ...takker

//Niels

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-05 15:46

> [...]
> galt. Men det vidste vi nu godt, da vi købte sådan en lille sag, så
> det var taget med i overvejelserne. Og jeg kan garantere, at hun er

Okay. Skal de virkelig ha næsten et kilo af hill´s om dagen ??

Ved skam godt at en hund spiser en del. Har jo selv en lile fiks størrelse
på 75 cm og omkring 60 kg

Martin

-- http://hunde.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1162 --

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-05 15:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> Begge mine vuffere, en Lab/Rotte og en Lab/Schæfer lever glimrende
> på deres foder som bestilles via nettet og leveres ved din dør.

Jo, det har vi skam. Men for det første, så har de ikke et decideret
hvalpefoder til giganthunde. Og for det andet, så er de foderpiller
der er i OLIVER'S ADULT&LARGEBREED så små, at Siri ikke tygger dem,
men sluger dem.

Når hun engang skal over på voksenfoder, så vil vi tage det op til
overvejelse igen. Med mindre der er nogle der har erfaringer med
giganthvalpe og Olivers?

Vi har også overvejet Magnussons, men har endnu ikke fundet et sted at
købe en prøve.

Mvh Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-01-05 15:38

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> hvalpefoder til giganthunde. Og for det andet, så er de foderpiller
> der er i OLIVER'S ADULT&LARGEBREED så små, at Siri ikke tygger dem,

Proplan har til store racer, det er sikkert samme priser som Hills.
Pro Plans piller er store, lige så store som vindruer.

Ellers overvej Pro Plan.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Heidi Jensen

Dato : 05-01-05 15:59

> [...]
>
> Når hun engang skal over på voksenfoder, så vil vi tage det op til
> overvejelse igen. Med mindre der er nogle der har erfaringer med

Janni, der jævnligt skriver herinde, har 4 stk. Grand Danois, og har lige
fodret et kuld på 9, med Olivers, de 2 af dem har hun beholdt - og de får
stadig Olivers... hvalpene ser ganske sunde og fine ud, og er i perfekt
foderstand! Hun kunne nok ikke drømme om at skifte foder! Så mon ikke også
at "lille" Siri også ville vokse fint på det?

Heidi

Fra : Pwh

Dato : 05-01-05 17:41

> [...]
> er i perfekt foderstand! Hun kunne nok ikke drømme om at skifte
> foder! Så mon ikke også at "lille" Siri også ville vokse fint på det?

Det er rigtigt at man kan fodre hvalpe af store racer med Olivers, det har jeg
selv gjort med Angel (Lab/Rotte) fra hun var 8 uger og hun er da blevet til en
flot dame på 9mdr og 38 kg
Det er bare en lidt dyr fornøjelse, fidusen er nemlig at man så fodre med
hvalpemængder og juniormængder til hunden er ca 10 mdr, og eks hvalpemængde
er altså ca 3 gange af normal voksenmængde. Jeg valgte selv at bruge olivers til
Angel som hvalp fordi jeg så ikke skulle købe 2 forskellige fodertyper
og de så kunne spise hos hinanden uden probs.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-01-05 16:55

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:

> Ellers overvej Pro Plan.

Vi startede med Pro Plan. Men det udnytter hun ikke ret godt. Hun
spiser rigtig meget og der kommer alt for meget retur. Så det kan i
hvert fald ikke betale sig.

Mvh Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-05 10:13

> Vi startede med Pro Plan. Men det udnytter hun ikke ret godt. Hun
> spiser rigtig meget og der kommer alt for meget retur. Så det kan i
> hvert fald ikke betale sig.

OK, ja så er det da prøvet

--
mvh/rg. Christian