Sporhundeprøver - hvor ???
Fra : malle-brok

Dato : 04-01-05 07:57

Hej.

- Godt nytår til alle -

Og tak til alle dem der svarede på mine spørgsmål angående sporhundeprøver
for en måneds tid siden . Tikki og jeg deltog i en DKK-SPH prøve den 4.
december, og jeg er nu blevet meget klogere *GGGG*.

Næste spørgsmål er nu, hvordan man finder ud af hvor og hvornår der
arrangeres sporhundeprøver ???

Jeg har prøvet at kigge på www.termin.dk - er der andre steder man kan finde
en oversigt over prøver ???
(Jeg er medlem af DcH, PH, SBH, RDA - så det skal være prøve hvor jeg kan
stille op for en af disse foreninger).

Hilsen
Carina

- - -
Min hund
http://www.workingdogs.dk/malinois

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 04-01-05 18:55

"malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en oversigt over prøver ???
> (Jeg er medlem af DcH, PH, SBH, RDA - så det skal være prøve hvor jeg kan

Hej Carina
Og tillykke med flotte resultat 85 ud af 100 deter flot på den første sph
prøve også en da den vi inden for schæferhundeklubbe kalder sph2.
Jeg var ikke klar over at man inden for dch kan starte med en 2er i
schæferhundeklubbe skal man starte med den vi kalder en sph1 (6 knæk 4
gendstande en vejpassage og 2 afledninger).

Jeg er ikke klar over om du skal være medlem inden for schæferhundeklubben
for at stille til vores prøver , men hvis du må kan du bare kontagte mig da
næsten hver gang vi har prøve i schæferhundeklubben kreds 81 Løkken Vrå har
1 eller 2 sporhunde med.

Hilsen Søren Jensen
9800 Hjørring

Fra : Carina Graversen

Dato : 09-01-05 15:32

Hej Søren.

> Og tillykke med flotte resultat 85 ud af 100 deter flot på den første sph
> prøve også en da den vi inden for schæferhundeklubbe kalder sph2.

Takker
___

> Jeg var ikke klar over at man inden for dch kan starte med en 2er i
> schæferhundeklubbe skal man starte med den vi kalder en sph1 (6 knæk 4
> gendstande en vejpassage og 2 afledninger).

Nej, men jeg tror der har været noget forvirring indenfor klubberne og
programmerne. I DcH har man kørt med det brugsprøveprogram der hedder
DKK-SPH og IPO-SPH, og så er DKK-SPH jo den "laveste" af prøverne.

Så vidt jeg ved, har man nu lavet brugsprøveprogrammet om så det nu igen er
SPH1 som du nævner og så SPH2 (1 dag)/IPO-SPH (2 dage) ... tror jeg nok, er
ikke helt sikker

Alt andet lige vil det også være mest oplagt at man har en SPH1'er, jeg har
heldigvis gået flere elite-spor i DcH, men synes da alligevel det var noget
af en udfordring med et DKK-SPH / SPH 2
___

> [...]
da
> næsten hver gang vi har prøve i schæferhundeklubben kreds 81 Løkken Vrå

Det lyder alletiders, jeg bor i Aalborg, så det er jo ikke så langt .

Ved du noget om hvornår I evt. afholder næste prøve ????

Hilsen
Carina