schæferhvalp og øre
Fra : Soliema

Dato : 04-01-05 06:55

Hejsa i gruppen.

jeg har et enkel lille spørgsmål, som omhandler min ny lille 9 ugers hvalp
Balder...

hvornår rejser en schæferhvalp deres øre ???

grunden er, at min hvalp er en blandning af Schæfer og hovawart, men han
ligner mest en schæfer af udseende men er helt sort, han har løftet hans øre
meget, i forhold til resten af kuldet, og de kan også godt stå op, i 5 sek,
så falder de ned igen *G*

Med Venlig hilsen
Anne Mette

Fra : Kito

Dato : 04-01-05 07:24

Du kan godt have tålmodighed i et par måneder endnu. Det skal nok komme.

Vh
Poul

Fra : Soliema

Dato : 04-01-05 07:51

>Du kan godt have tålmodighed i et par måneder endnu. Det skal nok komme.

nå ok, men det er bare fordi min anden hund Qato, rejste først den ene da
han var 12 uger og det andet da han var 15 uger, så jeg var lidt nysgerrig
om det sker, fordi en hovawart har jo ikke stritøre...

/anne Mette

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 04-01-05 14:18

> [...]
øre
> meget, i forhold til resten af kuldet, og de kan også godt stå op, i 5

Jeg er knap så optimistisk, for det er slet ikke sikkert, at de nogen sinde
gør det. Hovawarten har jo ikke stående ører. Da jeg hentede min
Schæfertæve, var hun 10 uger. Der stod ørerne ret op i luften, og forekom
alt for store til det lille hovede, og de lagde sig praktisk talt ikke ned,
i de 11 år vi havde hende. Nå det var et sidespring, men jeg håber da ikke,
det er et must, at de skal stå, for chancen for flapører er helt klart
tilstede.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jonny og Annika

Dato : 04-01-05 15:06

Hej med dig.

Schæfere kan godt være flere mdr. gamle før de rejser ørene, og så kan de
godt falde igen. Især kan man se dette hos tæver når de kommer i deres
første løbetid.
Vores Gismo har haft ørene lagt kryds over hovedet, men nu hænger det ene
ned igen, og han er 16 uger. Det kan være meget forskelligt.
Men som Benny jo også skriver, kan man jo ikke være sikker når der også er
hovawart i din Balder.

Du må vente og se tiden an.

Hilsen Annika

Annika og Jonny Holm